Sunday, July 29, 2007

(2) عشق الهمسات

تنتابني دائما لحظة ظمــأ لا ارتوي منها الا من عشــق همساتـــك
لحظـــة أفقد فيها ابداعي الانثوي واسبــح في عبـــير اناتــــــــــك
اسدل لك شعري الطويل علي صدرك فازرعه غابات تحرق غاباتك
فلتزرعتي كشجرة ليمون تورق اغصان من الحــان وحنين ابياتــك
اصرخ كذئبة جائعه في ليل طويل تبحث عن رضا شواطئ رغباتــك
اسبح كسمكة فضية في بحر لجي اعانقه كرائحة بخور تعانق ورداتك
اني يا حنين ايامي اتورط عشقا وادوخ هياما اطير في سماء كلماتك
فانا فتــافيت فتاه تكسرت وذابت من خشــوع وسكرات صلواتــــك
وكيف لي ان اقــاوم بحارك وبعد لم اغرق الا في جنــون خرافاتـك
فان اثمت في حبك .. .. فلتصلبــني كمسيــح امن بدعواتــــــــــك
فيـــا مخلصني ورافع صليــبي علي جنــــاح كراماتـــــــــــــــــــك
اعشقك يا سيدي حتي تناسيت اني قد ترهبنت في معبد ابتهالاتـك
اركض خلفك كجــواد عربي احترف عشقك وصهل للمحاتــــــــــك
يامن ابدعت في رسمي كلوحة عارية علي هيكلك وتلعثمت بلوحاتك
احرقتني .... طعنتني .... اسكرتني.... دون ان تلتهمني لمساتـك
فآه يا مرهقي من عطر اذابني بك فيك فكنت انا ذفرة اهاتــــــــــك
تنحتني كصخرة صماء لتبـدع فيي كســـيف يرفع راياتــــــــــــــــك
ارهقتني يا قاتلي .... فكيف لي ان اكون اسيرة لكتاباتـــــــــــــــك
وكيف تتركني خمسة عشر قرنا دون ان تكسرني ويتحطم سكاتـــك
ارتعش من شبــق يمتلــكني دون ان ادور في متاهاتــــــــــــــــــك
فكيف لك ان تحرمني من لمســة تجعلــني ادوخ في مداراتــــــــــك
وآه من رغبة تنتابني يرتعش لها جسدي تهز جميع سماواتـــــــــك
وآه من نصر لم تصنعه انت فقد استسلمت انا لجميع فتوحاتــــــــك
بمجرد ان طرقت قلبي يا طارقي فتحت لك قلبي مستقبلة كل لعناتــك
واستلقيت علي سريري جامعه كل ابداعاتي لتكون مناجاتــــــــــــك
فلتزرعني كظفر تحت جلدي لتسحب مني دمائي لتكون نبضاتـــــــك
ولتجعلني اميرة منسية في شرايينك اتجول باوردتك تدفعك لحركاتـك
وسأزرعك جنين داخل رحمي .... أأسرك كما كنت انا من اسيراتك
وسأكون وصيفة لك داخل قصري المسحور فلتلقبني باجمل اميراتك
ولتتوجني بتاج الملائكة المنير.... لأعلو فوق جميع ملكاتـــــــــــك
طفلة انا فلترفعني عاليا ....واجعلني احبو في مهد حياتـــــــــــــــك
فلتضع يدك علي راسي ولتتمتم بهمهمة مشعوذ لانال بركاتـــــــــك
فانت ملاكي الحارس أتيتني من عصر تركت فيه كل درر بحيراتـــك
لتعشقني
اني احبك

Labels:

83 Comments:

Blogger شيماء الجيزى said...

الله الله الله الله

بجد يا انوج انتى رائعه

ايه كمية الحب المتدفق ده يابنتى
وايه الوصف الصريح ده

:p

مش عارفه اقولك ايه...حب يافع وابتدى يلمس شط البلوغ

احييك بجد على تركيبة الالفاظ الى ملهاش حل والى بتوصل احساس عميق جدا

.................

وحشانى يا بت انتى

انا اول كومنت اهو

اعمليلى ديس كاونت يلا

ولا اعملى اعلان وخلى عندك شوية احمر
:D

ابدعتى يا انجى

سلاماتى وقبلاتى وتحياتى

Sun Jul 29, 01:51:00 PM GMT+3  
Blogger Islamist Bloke said...

هذا هو الحب

بمجرد ان طرقت قلبي يا طارقي فتحت لك قلبي مستقبلة كل لعناتــك



كنت عايز اجيب كل بيت من القصيدة واعلق عليه.............بس قوية جدا جدا بصراحة...........لو مسكت كل بيت فيها مش هاكفيها........بس فيها ابيات قوية زيادة يعني...........وعموما جميلة جدا

ملحوظة

انا لو حبيت اجيب قصايد حب بعد كدة (لو حبيت او اتجوزت) هارجع للمدونة دي واعتبرها مرجع

ما شاء الله.........مدونة جميلة جدا بجد


والسلام

Sun Jul 29, 02:57:00 PM GMT+3  
Blogger yasmina said...

بصراحة كلام اكثر من رائع
قصيدتك جميلة جدا
كلامك واضح صريح منسق وفيه مشاعر جميلة

كنت اريد ان اعلق على كل بيت شعر ببيت اخر من عندي ولكني فضلت ابقاء كلامك الجميل وحده

تحياتي

Sun Jul 29, 04:25:00 PM GMT+3  
Blogger mohamedgado said...

ياسلام ياسلام
اى ده بقى قوليلى ؟

Sun Jul 29, 05:36:00 PM GMT+3  
Blogger عبسميع said...

بعض الكلمات
تخرج من القلب لتصل للقلوب
أعجبتني التعبيرات
وأعجبني الحب الصادق النابع من الكلمات

تحياتي إليكِ
بقالي كتير معدتيش معلش

تحياتي
محمد

Sun Jul 29, 06:01:00 PM GMT+3  
Blogger ذكريات said...

يامن ابدعت في رسمي كلوحة عارية علي هيكلك وتلعثمت بلوحاتك
احرقتني .... طعنتني .... اسكرتني.... دون ان تلتهمني لمساتـك

الله على كل هذه المشاعر المتدفقة والرقيقة والتى تدل على صدق حبك
وبصراحة لا تضيعى وقتك فى تحت الكبرى
والمواضيع دى اكتبى شعر وخواطر كثيرة
فواضح انكى تعيشين حاله حب جميلة
ولا تعتذرى عن عدم زيارتك مدونتى لأننى
ازورك لأتعلم منكى واستمتع بمواضيعك
وقد كتبت فى مدونتى موضوع اسمة الجريمة الصامته استوحيته من احد مواضيعك
الحاجة الوحيدة التى احب ان تعتذرى عنها هى الأيام التى حرمتينا فيها من كتاباتك عندما شمعتى مدونتك

Sun Jul 29, 06:33:00 PM GMT+3  
Blogger one true thing said...

ياجدعان ايه الجمال ده ياجدعان
أنا حسيت ان قعده جنب أحمد رامي في الصف الاول ليلة الخميس والست بتلعلع والناس بتقول الله ياست زيدينا كمان وكمان
يتشل الكلام بجد ان يعبر عن روعه الاحسايس
و روعة الكلمات بجد ياسمراء جامده جدن
بجد يابخت طارق بيكي
ربنا يهينكوا

Sun Jul 29, 06:50:00 PM GMT+3  
Blogger Hadota ... حدوتة said...

بوست اكتر من رائع
ايه كل الرومانسية دى
دى عنيا دمعت وقلبى رفرف
هايلة يا انووج
تعيشى وتكتبلنا كمان وكمان
رومانسية بلا حدود

Sun Jul 29, 08:13:00 PM GMT+3  
Blogger washwasha said...

لن اسلم قلبي لاحد الا اذا اهداني الله من احبه بهذه القوة

ايه ده انا افتكرتك نزار قباني

اشعر ان عصر عنتر وعبلة وقيس وليلى
رجع تاني

ربنا يباركلك ويتمم على خير
تحياتي

Sun Jul 29, 10:29:00 PM GMT+3  
Blogger أميرة said...

ايه الروعة دى ياانوج

هو الحب بيعمل كدة فى البنى ادمين

ايه التعبيرات دى والتشبيهات دى واللغويات الجامدة دى
انا قلبى كان هيقف من المعانى

بجد احترت اختار ايه والا ايه

بس عجبنى اوى معنى الابيات دى


ولتجعلني اميرة منسية في شرايينك اتجول باوردتك تدفعك لحركاتـك
وسأزرعك جنين داخل رحمي .... أأسرك كما كنت انا من اسيراتك


ربنا يسعدك ياانوج ويزود حبكوا كمان وكمان عشان تبدعى اكتر وتورينا ويوعدنى بقى واشوف هبدع ازاى بالظبط :D

تحياتى

Sun Jul 29, 11:06:00 PM GMT+3  
Blogger ساعه الغروب said...

ياااااااه يا انوج

بجد روعه بجد

عارفه ؟؟

كنت حاسه انه كل د اجواكى ولسه كمان اكتر

ربنا بجد يسعدكو ويهنيكو يا رب

واحشاااااااااااانى موووووووووووووووووووت انتى

ابقى طمنينى عليكى يا قمره

:)

Mon Jul 30, 01:17:00 AM GMT+3  
Blogger Ert3ashat said...

اعشقك يا سيدي حتي تناسيت اني قد ترهبنت في معبد ابتهالاتـك

الحته ديه شدتني اوي...
قريتها كذا مره

كله جميل وصادق

Mon Jul 30, 02:02:00 AM GMT+3  
Blogger Rushdy Kamel said...

ياااااه
كلام جميل جدا
الحب الصادق هو الحب اللي صاحبه بيجيد الكلام عنه بالجمال ده
القصيدة مليانة صور شعرية جميلة
اسمحيلي اسجل اعجابي

تحياتي

Mon Jul 30, 02:14:00 AM GMT+3  
Blogger Doaa Ebrahim Aaql said...

الله عليكى
مش عارفه اعلق على ايه ولا على ايه
كل الصور اللى عبرتى بيها رائعه
بوست يجنن
تحياتى

Mon Jul 30, 05:01:00 AM GMT+3  
Blogger Reemo said...

هو الحب بيعمل أكتر من كده
عارفاه أنا صدقينى
ولسه القادم اشد وأقوى واكثر ابداعا
طول ما القلب بيرفرف وبيطير
زى الطير العاشق فى سماء الحب
طول ما شلال الكلمات الساحره
هيفضل متدفق قوى وشديد كده

ربنا يهنيك يا نوجا
وتعيشى فى السعاده دى على طول
وتبقى كل حياتك حب
قبلاتى

Mon Jul 30, 06:52:00 AM GMT+3  
Blogger Shower-Mirror said...

بوست رائع ...و ابيات تقطر صدقا

واضح فيها المجهود بجد

تحياتى

Mon Jul 30, 08:06:00 AM GMT+3  
Blogger The Alien said...

حلو الجو اللي إنتي عايشاه ياسمرا
حافظي عليه يابنتي ومتخليش حاجة تعكر حلة الحب الجميلة دي

أنا عارف إني مقصر معاكي
بس بجد أنا مطحون
وممكن طارق يقلك ع اللي أنا فيه
أنا قريت حوارك مع شيماء
وقريت بستاتك اللي فاتت
عشان تعرفي إني متابع آهه

أتمني تفضلي سعيدة كدا شوية كتير
وأتمني نتقابل قريب
تحياتي

Mon Jul 30, 03:22:00 PM GMT+3  
Blogger واحد من الناس::طارق:: said...

حبيبة عمرى وايامى وسنينى ...
يا ريت بعرف اكتب زيك كدة والله ماكنت ابطل كتابة عليكى.. انت بتكتبى حلو اوى وبتعبرى عن اللى جواكى بكلام والفاظ وصور حلوة اوى .. بس كتبى من هنا لمليون سنة جاية مش هاتعبرى عن كلمة واحدة من قصيدة واحدة من مليون قصيدة جواى مش عارف اطلعهم ..بس انتى بتعرفى تقريهم فى عينى ...صح؟ بتقريهم حرف حرف.. وبسمعك وبشوفك وانتى رايحة جاية بعيونك بتقرى سطر سطر من عيونى .. صح ؟
بنتى وحبيبتى وامى وصاحبتى ... عارف انك بتزعلى منى عشان ساعات مش بعمل كومنت على بوستاتك... بس انتى عارف والله اد ايه بكون مشغول ومش عندى وقت اتلم على الجهاز والنت مجتمعيين .. بجد اوعى تزعلى.

بحبك زيادة عن اللزوم
بحبك فوق الوصف والمعلوم

بحبك اوى

Mon Jul 30, 09:04:00 PM GMT+3  
Blogger Eric Matt said...


يا سيدي يا سيدي

ايه الكلام الجامد ده

ما شاء الله بجد

أنا بحس اني ولا حاجة جنب المواهب الفذة دي

دا أنا ولا حاجة فعلا

بس ما شاء الله بجد

مبسوط ليكي والله

وشكرا على سؤالك عني رغم اني غايب بقالي فترة

:)

تحياتي لك من ماناساس البلد وسلميلي على طارق كتير

Mon Jul 30, 11:34:00 PM GMT+3  
Blogger سندباد said...

هو ده الحب اللي كلنا بندور عليه
المشاعر الصادقة الغوص في اعماق الاحاسيس
الامان الوفاء الهدوء
كلها معاني للحب
انا طبعا مهما كتبت مش هاقدر اوصف او اعلق انما كفاية اقلك ياسمراء المشاعر
حبي بكل ما اوتيتي من قوة ثقي في ان الحب هو القوة التي تستطيع ان تنشلنا من الياس والهموم بعد الايمان بقدرة الله سبحانة وتعالي
تحياتي الخالصة ياسمراء المشاعر

Tue Jul 31, 12:46:00 AM GMT+3  
Blogger mohand said...

السلام عليكم

أحم أحم

مساء الخير

منورين

Tue Jul 31, 02:10:00 AM GMT+3  
Blogger mohand said...

ايه ده دا انا نسيت اقول ان الشعر جميل جدا
وماليان احاسيس ومشاعر جميله


منور يا طارق

مش عايز احسد
الله يسهلوا


اللهم لا حسد
وعقبالنا يا رب

تحياتي

Tue Jul 31, 02:11:00 AM GMT+3  
Blogger رينـــــــــــا said...

انتى رقيقه اوى
يابخته بيكى بجد
كلامك بيدل انك بتحبيه اووووووووووى
ربنا يحفظكوا لبعض ويجمعكم قرررررررررررريب
قولى امين

Tue Jul 31, 02:34:00 AM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

شيماء الجيزي

انتي اللي رائعه يا حبيبتي

هههههههههههه دي اقل حاجة عندي

ودة لاني بحب بجد
ديس كاونت ايه
دة انتي لازم تعمليها تلات مرات وتاخدي 75 قرش

هههههههههههههههه
سلاماتي يا قمري
________________________________

islamist bloke

المهم انها عجبتك بجد

هههههههههههههههه مرجع مرة واحدة
صدقني انت بمجرد انك هتحب هتلاقي الكلام بيدلدق من عندك من غير مراجع

بس نت سيبك من الصيد دة شوية
هههههههههههه

Tue Jul 31, 12:12:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

ياسمينا

انتي اللي جميلة يا مينا والله

ياريتك رديتي من عندك
بحب اوي الحوار في الرد
_____________________________________

محمد جادو

دة يا سيدي شوية حروف فوق بعض عملوا لمة
وشوية كلام فوق بعض عملوا جملة
وشوية جمل فوق بعض عملوا القصيدة اللي انا كتبتها دي
عرفت بقي ايه دة بقي

Tue Jul 31, 12:12:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

الديليكون

الاول بقي انت فينك من فترة

عليك غرامات كتير اوي
المم طمني عليك بجد
___________________________________

ذكريات

ههههههههههههههههههههه

انا مش بضيع وقتي تحت الكباري بس اي اي حاجة بقي
لا طبعا انا كمان يهمني اقرا ليك واتعلم منك برضه
عامة خلاص مش هشمعها تاني
المهم اني جايلك دلوقتي

Tue Jul 31, 12:12:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

one true thing

ههههههههههههههههههه
احمد راي والست

الا بلالحق مين دول اصلا
ههههههههههههههه
تسلميلي يا ست الكل

وانا برضه بقوله كدة يا بختك بيا
:))))

________________________________

حدوتة

ربنا يخليكي يا قمر
الواحد لما بحس بحاجة وحابب يكتبها وطالعه من قلبه بتوصل للقلب اكيد

وسلامة عنيكي من الدموع يا قمر
وتعيشي وتجيلي كمان وكمان

Tue Jul 31, 12:13:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

bestic

وان شاء الله سوف يرزقك الله بمن يستحق هذا القلب الاخضر

زمن الحب لم ينتهي
اللهم امين ارب
______________________________________________

اميرة ويلز

واكتر يا اختشي

سلامة لبك يا قمر
خليه يشتغل لاروح انا في داهية

اللهم امين يارب
ادعيلنا

ويارب تلاقي اللي يخليكي تبدعي يارب
:)

Tue Jul 31, 12:13:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

ساعه غروب

طبعا يا رضوي
ربنا يخليكي يليا يارب
ان شاء الله بس انتي اليل طمنيني عليكي
انتي اخبارك ايه
______________________________________________

ارتعاشات

اشمعني الحتة دي يعني
هههههههههههههه

المهم انه عجبك

Tue Jul 31, 12:13:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

big code

طبعا اسمحلك
واسمحلي اني اسجل اعجبابي بحضورك واتمني انها تبقي علي طول
_____________________________________________

برنسيس دودو

انتي اللي تجنني وبجد منوراني اوي
وفرحانة اوي ان البوست عجبك

Tue Jul 31, 12:13:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

ريموو

وانا عارفة ان انتي عارفة
ويهنيكي انتي كمان يارب
وبدعيلك من كل قلبي
ويارب .....

انتي عارفة طبعا عايزة اقول ايه
صح؟

__________________________________

شاور ميرور

انت مش شفت المعاناه اللي كنت بعينها علي جنب
عشان اكتب الكلام دة
هههههههههههههههههه

فينك من فترة بقي

Tue Jul 31, 12:13:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

بيشوي

والله يا بيشوي بحاول

انا زعلت اوي لانك علي طول كنت بتيجيلي

بس انا عارفة انك مشغول
ان شاء الله نتقابل
___________________________________

the groom

هههههههههههههههههههههه

هنقر بقي ونحقد

ربنا يخليك
يا ابني واحنا نيجي ايه بس
دي حاجة كدة اي حاجة بقي

انا عارفة انك غايب بقالك فترة
بس حمداله علي السلامة
وسلامك هيوصل ان شاء الله

Tue Jul 31, 12:14:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

سندباد

سمراء المشاعر مرة واحدة
بجد لقب جديد عليا وكبيييييييييييير اووووووووووووووووووووووووي

انا فعلا بحب بقوة
وبقي عندي قوة غريبة فعلا اني اواجه الدنيا دي كلها
تحياتي ليك انت يا اخي العزيز
______________________________________

مهند

وعليكم السلام

هههههههههههه
انت داخل حمام
مين اللي منورين بالظيط
:)))))))

Tue Jul 31, 12:14:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

مهند تاني

ههههههههههههههههههههههه
اومال كان ايه لزمة المقدمة اليل فوق دي
ااااااااااه عرفت
صدك علي طارق
طبعا انا عارفة انك مش بتحسد انت بتنق بس صح
وعقبالك يااااااااااااااااااااااااااااارب

عشان نخلص منك بقي
_____________________________________

رينا

انتي اللي جميلة وحساسة اوي
لانك حسيتي بالي كتبته
يارب واللهم امين
تقبل الله منك
ااااااااااااااااااامييييييييييييييييييييييييييييييييين

Tue Jul 31, 12:15:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

حبيب قلبي وعمري ودنيتي كلها

كفاية عليا ي ما قلت اني ابص في عنيك او المس اديك عشان الاقي اعظم قصيدة حب اتكتبت وهتتكتب
انا عارفة ان الكلام دة مش يجي نقطة في بحر حبي ليك
وعارفة اكتر ان اللي جواك اكتر من كلامي
بس ربنا يعلم انا بعشقك اد ايه

انا ببقي بحب اشوفك عدي علي طول
ببقي عايزاك تكون شريكي في كل حاجة
حتي ي البلوج هنا
بس انا عارفة يا بابا انك دايما تعبان
وانك بترجع مرهق
انا عمري ما ازعل من ابني حبيبي

ولا اقدر ازعل منك يا قلبي

بحبك اوووووووووووووووي
ووحشتني اووووووووووووووي

Tue Jul 31, 12:15:00 PM GMT+3  
Blogger micheal said...

مشاعرك جميله أوي يا انجي
تحياتي

Tue Jul 31, 03:57:00 PM GMT+3  
Blogger catroz said...

عندك احساس جامد اوى
حب عميق من جوه بجد
بحب اوى مشاعرك يا انجى
بتعيشنى الاحساس ده بجد
انتى قد ايه عندك موهبه الكتابه دى رهيبه
انتى فعلا فوق الوصف
ربنا يبارك لك يا رب فى طارق
و عن قريب نسمع عنكوا اخبار حلوه بقى
و متنسيش تعزمينا على الفرح كلنا
:D
و كمان البيبى الاول اللى هيبقى زى القمر
تبقى تنزلى صوره على البلوج هنا
مع انى عارفه مش هتلاقى وقت
:D
مبسوطه بيكى اوى
ربنا يكرمك و يحفظك
ماشاء الله عليكى انتى و طارق
فوق الوصف
.........:)

Tue Jul 31, 04:05:00 PM GMT+3  
Blogger عابرة السبيل said...

فان اثمت في حبك .. .. فلتصلبــني كمسيــح امن بدعواتــــــــــك
فيـــا مخلصني ورافع صليــبي علي جنــــاح كراماتـــــــــــــــــــك


اسفة على التعليق الغلس اللى هقوله
انتى مسلمة صح؟
ما خدتيش بالك انك كده بتعترفى ان سيدنا المسيح اتصلب؟ودى مش حقيقة طبعا
بسم الله الرحمن الرحيم :
وما قتلوه وما صلبوه ولكن شبه لهم
________________________________
الحب جميل اه ما اقدرش اقول غير كده ..بس الشعر ساعات بيخالف اصول الدين
خدى بالك اكتر من كلماتك يا سمراء النيل
اسفة ان كنت ضايقتك بكلامى بس انا خايفة عليكى
بسم الله الرحمن الرحيم:
وما يلفظ من قول الا لديه رقيب عتيد
صدق الله العظيم
سلام عليكم
---------------------
لا شك انك موهوبة رائعة :)

Tue Jul 31, 04:57:00 PM GMT+3  
Blogger عاشقة الوطن said...

الله عليكى ياسمراء النيل
ايه الجمال والروعة فى كتاباتك وابداعاتك ديه بس
ايه الاحساس العالى ده
جميييييييييييل جدااااا

تحياتى ياجميلة

Tue Jul 31, 10:50:00 PM GMT+3  
Blogger خالد منصور said...

خالد منصور ينتظر تشريفكم لتروا كلام مساطيل

Wed Aug 01, 01:47:00 AM GMT+3  
Blogger The Eagles said...

ايه اخبااااارك عاملة ايه
وايه اخبار السيكو سيكو
هههههههههههههههههههه

ايه يا عم الكلام الجامد دة
طبعا مايطلعش الا من واحد جاااااااااااااااامد


والسلام..........

Wed Aug 01, 03:55:00 AM GMT+3  
Blogger YHYيــوســف الـمصـرى said...

ايه الكلام الجامد ده
رائعة يا انجى والله
تحياتى

Wed Aug 01, 06:35:00 AM GMT+3  
Blogger goodman said...

جميلة جدا واحييكى على هذة الكلمات وارجو ان تعطينى رايك فى اول بوست لى

Wed Aug 01, 04:28:00 PM GMT+3  
Blogger abderrahman said...

ربنا يوفقك يا إنجي ويديم عليكي هذه الأحاسيس الجميلة
:)

Wed Aug 01, 06:03:00 PM GMT+3  
Blogger بيتنا القديم said...

سمراء
....
"اصرخ كذئبة جائعه في ليل طويل تبحث عن رضا شواطئ رغباتــك"

تشبيه منيل ومزفت بقطران مهبب

ازاي تشبهي نفسك بزئبة جائعة فين

البلاغة اللي هنا الا اللهم يكون

اصابك سعار عاطفي مزمن

لأ لأ تؤ تؤ ...مش موافقك علي هذوها

البيت

ويجعلو عااااااااااااااامر

Thu Aug 02, 02:16:00 AM GMT+3  
Blogger linda said...

حمد لله على رجوعك ياانوج

أشتقنالك

كلمات جميلة مليانة حب

ربنا يهنيك يارب

Thu Aug 02, 02:25:00 AM GMT+3  
Blogger mraghy said...

كلام رائع و جميل

حقيقي بوست اكتر من رائع

تقبلي مروري

Thu Aug 02, 03:32:00 PM GMT+3  
Blogger saadebaid said...

جامد جدا ربنا هيهنيه اللي مكتوب فيه الكلام الجامد ده

Thu Aug 02, 04:01:00 PM GMT+3  
Blogger momken said...

جميل اوى اوى اوى
ماشاء الله على كميه المشاعر والاحاسيس
فيضان من المشاعر المتوهجه
اسمحيلى احيكى جدا جدا
القصيده بتعتك من الحجات القليله الى ممكن اعيد قرئتها كذا مره
وبعد اذنك اخدت منها كابى عندى علشان ارجع اقراها تانى

انتى جميله جدا
تحياتى

Thu Aug 02, 06:48:00 PM GMT+3  
Blogger Ahmad Hegab said...

يا سيدى يا سيدى

دا انتى اللى مبدعه من يومك

ازيك يا سمرا والله انا ولامنفض ولا نيله انا بعيش حالة من التوهان الغريبة بس انشالله حفوق منها قريب

يوم حفلة فيروز كراويه اللى كانت فى الساقية انا شوفت محمد عادل و قالى انكوا جايين انتى و طارق كان نفسي اشوفكوا و اسلم عليكو بس مالحقتكوش

انشالله اشوفكو قريب

تحياتى

Thu Aug 02, 07:40:00 PM GMT+3  
Blogger Unknown said...

تصفيق حااااااااااااد

حلوه جدا ياجيجي

Fri Aug 03, 12:56:00 AM GMT+3  
Blogger ody911 said...

ربنا يسهلوووووووووووووووو





عاملة إيه ؟؟؟






طمنينى عليكى







وعاااااااااااااااادى بقة
أودى

Fri Aug 03, 01:21:00 AM GMT+3  
Blogger عبسميع said...

غرامات ليه بس
كان في ظروف كتير
وحجات منعتني من الدخول والشغل خدني شوية وكمان شوية كسل ممكن

انا الحمد لله شكرصا لسؤالك
أبقي عدي عندي

تحياتي
محمد

Fri Aug 03, 02:27:00 AM GMT+3  
Blogger admelmasry said...

والله ليكي وحشة

Fri Aug 03, 08:23:00 AM GMT+3  
Blogger 3aSef said...

This comment has been removed by the author.

Fri Aug 03, 01:01:00 PM GMT+3  
Blogger 3aSef said...

واووووووووووووووو
اكثر من رائع!!!!!
مشاعرك مش طالعة من القلب
بل من قلب القلب
:D:D:D:D
رااااااااااااااااااااائع
بجد
واوصااااااااااااااف ولا اروع
وكلماااات لا تعليق عليها
فقط استمري بابداعك
:D:D:D:D:D


بانتظار جديدك


3asef

Fri Aug 03, 01:02:00 PM GMT+3  
Blogger islam said...

يبدو أنك حتى فى تخليك عن إبداعك الأنثوى .. تبدعين ؟
وما أجمل إبداعك .. وإحساسك
تحياتى
السلام عليكم

Fri Aug 03, 03:33:00 PM GMT+3  
Blogger Eman Eltaher said...

كلام جميل بجد يا انوجى

انتى بجد جميلة جدا احسييك الجميلة و بوصفك الرائع
حقا انتى رائعة

على فكرة انا كان قالى كتير اوى مدخلتش المدونة
و لما دخلت قريت انك اتخطبتى

الف الففففففففففففففففففف مبررررررررررررروووووووووووووك
جات متاخرة جدا انا أسفة

و يارب بالتوفيق دايما
و عقبال الجواز و الأطفال يارب
و نقول لولولولولوىىىىىىىىىىىىىىى كبيرة أوى


كلماتك فوق الوصف

منتهى الروعة
بحيييكى على قلمك

و ربنا يديمه دايما و تفتحى المدونة علطول حتى بعد لما تنشغلى بالجواز ان شاء الله

أشد تحياتى ليكى

Fri Aug 03, 07:39:00 PM GMT+3  
Blogger No Fear said...

السلام عليكم
فيلم الراقص مع الذئاب جاي الساعة 11 علي قناة وان
مش تفاهة بس الفيلم جامد قوي

Fri Aug 03, 09:09:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

مايكل

انت اللي جميل يا مايكل
ياريت اشوفك قريب
_________________________________

كاتروز

ربنا يخليكي
بجد مش عارفة اقولك ايه علي الكلام دة
بتحرجيني بجد

يارب يسمع من بقك ربنا
يا سيتي بس يوم الفرح يجي الاول وبعدين نبقي نعزمك

:)

اكيد دة انا هعملوا فرح تاني

وانا مبسوطة اكتر بتعليقك

Fri Aug 03, 09:36:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

عبرت السبيل

لا ابدا لا غلس ولا حاجة
انا الحمد لله مسلمة
لا طبعا انا مش بعترف

وبعدين لو اعتبرنا ان دة شعر فربنا سبحانه وتعالي قال في كتابه ان الشعراء لا يفعلون ما يقولون

انا مش فاكرة نص الاية بالظبط بس هي في سورة الشعراء
انا طبعا مش ببرر كلامي

بس معروفة دايما ان اللي بيكتب شعر كلامه فيه كتير من المبالغات

لكن جزاكي الله كل خير علي نصيحتك ليا وصدقيني هحاول ارعي كلامي بعد كدة :))

لا طبعا انتي مش ضايقتيني ابدا

بالعكس انا مبسوطة انك بتنقديني اصلي مش واخدة علي كدة ههههههههههههه
___________________________________

عاشقة الوطن

الله عليكي انتي يا عاشقة
ربا يخليكي يارب

Fri Aug 03, 09:37:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

خالد منصور

علم يا فندم ونفذ خلاص

مدونتك حلوة بس خليك كدة علي طول
_________________________________


ايهاب

انا الحمد لله
انت اخبارك ايه يا عم الحاج

ههههههههههههههههههه
والسيكو سيكو بيسلم عليك

ربنا يخليك يا هوبا يارب

Fri Aug 03, 09:37:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

يوسف المصري

ههههههههههههههههههههههه
دي اقل حاجة عندي

ربنا يخليك يا يسوف
طمني عليك انت
__________________________________________

جود مان
انا جاية اهو علي طول
ومنورني بزيارتك

Fri Aug 03, 09:38:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

عبده باشا

ربنا يخليك ويارب يديم عليا زيارتك ليا عيلي طول

_____________________________________

سمسم

ههههههههههههههههههههههه
افهمك

الواحد لما بيحب اوي بيبقي عايز الانسان اللي بيحبوا اوي
سمعت عن الذئب البشري

انا بقي بشبه نفسي بذئبة جائعه كناية عن احتياجي للي بحبه

ههههههههههههههههههه
وومش سعار عاطفي

Fri Aug 03, 09:38:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

لينداا

انتي لسة فاكرة
وربنا يهنيكي انتي كمان يارب
___________________________________________

mraghy

اتقبل مرورك دوما
ياريت تبقي تنورني علي طول

مبسوطة ان كلامي عجبك

Fri Aug 03, 09:38:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

saadebaid

يارب يهنيه بكلامي وبيا يارب
بس اللي مكتوب فيه الكلام دة يبقي خطيبي

منورني وياريت تكرر الزيارة
__________________________________________

ممكن

انا طبعا يشرفني انك تقراها اكتر من مرة
كسفتني لما قلت اني جميلة جدا

بجد تعليقك اسعدني اوي
وياريت تكون عندي علي طول وتنرني بتعليقاتك

Fri Aug 03, 09:41:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

احمد

مبدعه ايه بس
يا ابني انا علي ادي
يارب تفوق منها بسرعه
وترجع زي الاول بقي
انا مش عرفت انك كنت موجود
يا ابني احنا جينا بعد تالت اغنية وكنا قاعدين جنب محمد عادل
انت كنت فين بقي
انت مشيت بسرعه ولا ايه
____________________________________________

اسراء

حاسبي بس علي ايدك من التصقيف
انتي اللي حلوة
ربنا يخليكي يا اسراء

Fri Aug 03, 09:42:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

اودي

يا لهوي علي ام الحقد دة بقي

انا لحمد لله

وبطل حقد بقي
___________________________________________

الديليكون

مش ليا فيه
اي كانت الظروف كان لازم تطمنا عليك
وبطل كسل
عامة اي تاخير بعد كدة هخليك تدفع 75 قرش

انا جاية
وغلاوتك لاجي

Fri Aug 03, 09:42:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

ادم المصري

انت تسكت خالص
ماشي يا ادم كل دي غيبة عني
يعني لو مش كنت علقت عندك مش كنت جيت
ماشي يا ادم الله يرحم ايام زمان
_________________________________

asef

انت اللي روفعه وفوق الرائع
لان بجد عجبتني القصيدةالاخيرة بتاعتك
انا هستمر ان شاء الله
ههههههههههههههه
بس انت ابقي استمر انك تيجي تزورني علي طول
منورني يا عاصف

Fri Aug 03, 09:42:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

اسلام

ربنا يخليك علي كلامك دة ومنورني
وياريت تكون مش دي اخر مرة تزورني فيها

منور المودنة
________________________________


ايمان الطاهر

انتي الل جميلة بجد ربنا يخليكي يا ايمان

انتي فعلا بقالك فترة طويلة اوي مش دخلتي بس انا متابعاكي

والله يبارك فيكي يا سيتي ولا متاخرة ولا حاجة
اعتبري كاننا لسة مخطوبين
وعقبالك يارب

ان شاء الله
_______________________________


نوفير

يا رااااااااجل
الاولي بتاعت ايه
دش ولا عادي
اصل انت عارف بقي
طب والله ما اعتبرتها هيافة
دة فيلم جامد جدا

Fri Aug 03, 09:45:00 PM GMT+3  
Blogger محض روح said...

كلك احساس يانوج لما بتحبي بتحبي بجد
بحس ان كل شئ حوليكي بيحب معاكي
عارفه النوع الي بياثر على كل شئ
انتي منهم
بتأثري فينا بحبك وبحزنك

:)
ربنا يسعدك يارب ويكملك على خير

وعلى فكره انتي كمان وحشتنين اوي
ياريت اشوفك قريب

خلي بالك على نفسك ولينا كلام

تحياتي ياجميل

Sat Aug 04, 12:36:00 AM GMT+3  
Blogger نفسنا said...

ندعوكم لزيارة العدد الثالث من مجلة نفسنا
ومن لدية القدرة على الكتابة ويريد الكتابة معنا يراسلنا
nafsena@gmail.com

Sat Aug 04, 12:47:00 AM GMT+3  
Blogger sherif gharib said...

كم ذبت عشقا يا سمرا كم تمنيت يوما انا اكون عاشقا لهذه الدرجه
ان تتشابك الكلمات مع روح لا تجد لها مفرا من العشق
عندما تقف الكلمات عاجزه عن وصف ما بداخلى من المشاعر عندما تكون كلمه العشق غير كافيه
انتى بجد موهوبه فى وصف همس الكلمات و
تحياتى بجد
و اتمنى انك تزورينى عايز رايك فى البوست الجديد

Sat Aug 04, 02:39:00 AM GMT+3  
Blogger mohand said...

السلام عليكم

أحم أحم


عايز اقو حاجه بس محرج


لينك مدوناتي اللي انتي حطاه عندك
بيؤدي الي لا شئ

مش عارف ليه

تحياتي

Sat Aug 04, 03:51:00 AM GMT+3  
Blogger سجدة said...

إحساس جميل وشعور متدفق بجد جميل ورائع
انا عارفة انى انا غلبتك شوية فى التدريب بس معلش استحملنى يا عسل
اشوفك بكرة بقه

Sat Aug 04, 10:22:00 AM GMT+3  
Blogger زى الهوا said...

ايه الجمال دا , شوية حب متدفق بس خرج بشكل ررررررررررائع , بحيييييييييييكىىىىىىىى

Sat Aug 04, 12:18:00 PM GMT+3  
Blogger Oma said...

an an tiiiish :D
ya wad ya wad ya gamed enta
bgd eh da masha2lah 3liki
tabna ma ye7rmk mn kol e7sas 7elw ya 7beby w yes3dk el 3omr klo

Sat Aug 04, 04:25:00 PM GMT+3  
Blogger kaed said...

أنوج
شعرك جامد فحت
على الرغم من إنى ما فهمتش نصة و طبعا العيب مش منى ... بس قولت أعلق غلاسة

Sat Aug 04, 08:00:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

محض روح

مش عارفة اقولك ايه علي كلامك الجامد دة

ربنا يخليكي يارب
ياريت اشوفك بجد بس انتي فقريه كل ما بتيجي مناسبة للخروج مش يناسبك المعاد

اكيد لينا كلام
_____________________________________________

نفسنا

علم يا فندم وسينفذ

Sat Aug 04, 09:46:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

شريف غريب

وان شاء الله هتكون عاشق من الدرجة الاولي واشد كمان
بس هي مساله وقت يا شريف

المهم اني جيتلك وقريت البوست وعجبني اوي

انت بجد اللي موهوب
______________________________________________

مهند

تصدق انا لسة واخدة بالي برضه من الموضوع دة
ههههههههههه

علي العموم هشوف في ايه
ولو اني لما حبيت افتح التمبلت واظبط اللينك بتاعك النت كل شوية يفصل
بركااااااتك يا مهند

Sat Aug 04, 09:46:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

سجدة

ربنا يخليكي يا جميلة

وبعدين سجدة واضح ان الامور مختلطة عليكي
تدريب ايه
هو انتي بتتمرني معايا

_____________________________________


زي الهوا

وانا كان بحييكي

ومنوراني
ومبسوطة ان كلامي عجبك

Sat Aug 04, 09:49:00 PM GMT+3  
Blogger smraa alnil said...

وئام

ههههههههههههههههههههه
شفتي بقي دي اقل حاجة عندي هههههههههههههه
ربنا يخليكي يا قمري يارب
وحشاني يا بت ووحشتني تعليقاتك
__________________________________

قائد

الشقيق قائد
فين البضاعه يا قائد لاوديك في داهية

ههههههههههههههههه اكيد العيب مش منك
انا اللي غلطانة طبعا
غلس غلس اهو كله هيطلع عليك

Sat Aug 04, 09:49:00 PM GMT+3  
Blogger Charisma Queen said...

اه يا اسماراني اللون حبيبي الاسمراني
بت يا سمرا انتي وحشتيني اوي يا بت نفسي اشوفك,و طبعا الاسمراني مش عارف انا مين...طب انا هقول افتكرتيني اهلا مفتكرتنيش ده موضوع تاني ..انا سلسبيل المعجبه اللي قابلتك ف حفله علي الالفي الاولانيه ابقي عبريني ب كومنت ف مدونتي الجديده علي فكره انا دخلت حاسبات و معلومات عين شمس يعني قاعدالكو للصبح...بحبك بحبك بحبك بالعند في طارق بحببببببببك
عاشقه انجي سلسبيل

Tue Aug 28, 08:34:00 PM GMT+3  

Post a Comment

<< Home