Thursday, April 05, 2007

علامة استفهام مقلوبة

نقطة حبر نزلت غلط...... علي اخر الكلام
رسمت نقطة الحبر صورة غلط لعلامة استفهام
بصيت شوية وسرحت
ولقيتها فعلا مكتوبة
!!الرجل فوق والراس تحت
لعلامة مقلوبة
يا دي العجب....؟
رفعت صوتي وصرخت
طب ايه السبب ..؟؟
قالوا اصل الجواب مقلوب .. فسؤالك اتقلب
القط بقي فار وحمارك اتغلب
الجواب مقلوب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اه ,, مقلوب الجواب
وخدها كدة بالخبرة
تقدر تقولي يا سيدي يعني ايه الدنيا اضيق من خرم الابرة؟؟؟
تموت عايش وتعيش ميت
وهي دي العبرة
قال ايه .. العبرة بالنهاية
دي نهايتك هي اللي عبرة
بلااااااااش دي
تسمع واحد يقولك روحي في مناخيري ؟؟
وهي الروح يا ابني ممن تسكن في المناخير؟؟؟؟
....!ممكن
اللي خلي خيري
ما دخل جوف عيالي
وسكن في جيب الغير
والله دنيا مقلوبة ... شمالها يساوي يمين
تقدر تقولي ايه الحكمة ان راسك فيها بدل العين الواحدة اتنين؟؟؟
اه طبعا ..... عشان اشوف بيهم
هأأ ..... حمار يا كبدي
والفهم عندك ضنين
العين الاولي تشوف بيها سنة
والتانية تبكي علي اللي شافته الاولي سنين
دي ودنك لو تسمع ايه بيقول لسانك
ما كان لسانك نطق الا جراح وانين
انسان نفسه يكون حمارويعيش في برطعه
وحمار نفسه يكون انسان ويخلع البردعه
والله الحمار من حقه يكون انسان
اسألني ليه ؟؟؟؟؟
لييييييييييييييه؟؟؟
هقولك ليه
الحمار علي الاقل عارف طريق داره
اما الانسان غاية ما حط رجله بره بيته اتقل مقداره
يا راجل ...!!! يا راجل دة الحمار يقدر ياخد قراره
ويفضح الانسان نفسه ويكتم سره حماره
وبعد دة كله تقولي علامة الاستفهام مقلوبة
دا انت وظيفتك في الحياة ارادة مسلوبة
تقدر تقولي ايه الفرق بينك وبين الجزمة؟؟؟؟
ماااافيش فرق زي ما بتلبسها بتلبسك .. هي نفس الازمة
الفرق الوحيد ان هيه ليها لزمة
هييييييييييييييه اقولك ايه ولا ايه
يقولك مصارين بطنك بتتعارك ايه رأيك؟؟؟
تقدر تتدخل ..؟؟
تقدر تصلح بينهم او حتي برأيك تشارك؟؟
عشان تعرف قد ايه انت ضعيف
قليل الحيلة ,, محكوم برغيف
يمكن تكون زلزلال بس هزاتك
يدوب تهز عقلك والباقي من حياتك
وتدور تلف وتقول :؟
ادوني حته حياة في طبق
هاعصر عليها لمونة وابلعها
يضحك عليك الزمن ويقولك :؟
يا ابني ... يا ابني الحياة محدش بيخدعها
هنروح بعييييد ليه بص كدة في المرايا...!!؟
صورتك فيها معدولة ؟؟
دة مش بعيد تبص في المرايا تلاقي تلات اشخاص
واحد هو انت
والتاني يمكن تكون انت
والتالت مات خلاص
وبعد دة كله تقولي علامة الاستفهام مقلوبة
بقي مانتش مكسوف
ايه يعني خرجت عن المألوف
يرحم ستي وستك لما قلبوا الفنجان بعد العصاري
وبصوا لبعض وقالوا :؟
اللي يعيش ياما يشوف
وعجبي


Labels:

164 Comments:

Blogger واحد من الناس::طارق:: said...

لما يبقى نظام الحكم مقلوب والحرامية هى اللى بتحكم والظباط هما اللى بيخوفوا الناس والفلوس تتاخد من الفقير عشان تروح للغنى ولما الفاسد يترقى والشريف يتحبس ..يبقى لازم الاسئلو والاجوبة تبقى مقلوبة .. كدة العملية معدولة...
اللى يضحك بقى انك لما تيجى تعدلى النظام المقلوب يتقبض عليك بتهمة محاولة قلب نظام الحكم
انا دماغى اتقلبت

Thu Apr 05, 01:49:00 AM GMT+2  
Blogger يا قلبي يا غريب said...

السلام عليكم
بجد .. و بحق ..انتي.. سمراء النيل ..
اخت ..طيبه ..جداا..اا..اا


اسال الله العظيم ان يحفظك من كل شر و ان تكوني من الصالحين الفالحين الناجحين


اللهم امين

Thu Apr 05, 02:41:00 AM GMT+2  
Blogger ساعه الغروب said...

ايه يا سمورتى


بجد مش عارفه ليه لما خلصت قرايه البوست مره واتنين جربت اقراه بالمقلوب

يعنى من اخره لاوله

جربتى
احساس غريب

يمكن حسيته كده ممكن يوضح اكتر واكتر

مع انه كفكره باين وكمعنى مفهوم

و شكرا ليكى

جربى بجد وقوليلى

:)

Thu Apr 05, 03:31:00 AM GMT+2  
Blogger سجين فى قلب الوطن said...

سمرا

هايته شوية كدا ؟؟

طيب كدا كمان شوية

لأ خليه على جنب كدا

طيب خلاص نزليها لتحت

علامة استفهام برضه

فى كل الحالات علامة استفهام
اشمعنى دى الى حتكون عدله

ما كل شئ مقلوب
الحق بقى باطل و الباطل فاق الحق

مكنون داخلى يلفظ حالة من الأحتقان الشعورى

دمتى بكل حالات التعجب تمرحين بالكلمات و الحروف

Thu Apr 05, 03:35:00 AM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

ازيك يا سمرا
أخبارك ايه؟
انا متابع لمدونتك من زمااان
بس للأسف ما بسبش كومنتات
ع العموم حصل خير
المهم انو البوست جميل جدا
ولو نقيت الحاجات اللي عجبتني اوي
هحط حاجات كتير
انا اما لقيت عدد الكومنتات لسه في الأول
قلت ألحق اسيب كومنت في الخمسة الأوائل
وبردو نسلم عليكي
وسلملي عليك سلم

Thu Apr 05, 04:06:00 AM GMT+2  
Blogger khaled said...

جااااااااااامدة
من تأليفك؟

Thu Apr 05, 07:04:00 AM GMT+2  
Blogger مـحـمـد مـفـيـد said...

لما يبقي كل حاجه في البلد حالها مقلوب
فلما تيجي علامه الاستفهام مقلوبه فدي ش حاجه غريبه ولا حاجه

Thu Apr 05, 07:36:00 AM GMT+2  
Blogger Music Gates said...

بصي يا انجي انا يمكن اتوافق معاكي في حاجات و حاجات تانيه لا فعلا احنا في الوقت الي بنمر فيه في علامات استفهام مقلوبه بس هقوليك علي حاجه ربنا خلق الانسان احسن مخلوق وفضله عن باقي المخلوقات يبقي منقولش ان الانسان حاله اتقلب و بقي في حالة غيبوبه ده هو الانسان انحرف عن طريق المستقيم و هي دي دوارةالحياة و المقسوم هنشوفه

Thu Apr 05, 09:06:00 AM GMT+2  
Blogger مصر هى أمى said...

سمراء

احنا حياتنا كلها مقلوبة وحياتنا كلها علامة استفهام ومحدش عارف حاجة ولا الاخر ايه يبقى متزعليش نفسك
واللى يعيش يا ما يشوف

Thu Apr 05, 11:05:00 AM GMT+2  
Blogger عاشقة الوطن said...

سمراء
تقريبا ديه اول زيارة ليكى فى مدوونتك الرائعة واكيد ان شاء الله مش الاخيرة

بجد حلو اوى اوى اوى اللى انتى كاتباه
والله روعة
ربنا يوفقك وربنا معاكى

تحياتى الشديدة واحتراماتى

Thu Apr 05, 11:07:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

طارق واحد غير الناس

يعني انت معانا ان حياتنا سؤال مقلوب
ههههههههه يعني نيجي نعدل المقلوب مش ينفع نقلب المعدول برضه مش ينفع
هي مخروبة مخروبة
وجياتك انا كمان دماغي اتقلبت
___________________________

يا قلبي يا غريب

وعليكم السلام
ادا بس كدة :))
ربنا يكرمك ويخليك يارب
اللهم امين
يارب يتقبل منك يارب

Thu Apr 05, 01:18:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ساعه غروب

رووووووودي

من اخره لاوله ولا من الشمال لليمين
عشان تفرق اوي :))
لا انا مش جربت بس ممكن اجربها
انا جربته من الشمال لليمين
جربي انتي وقوليلي بقي
___________________________

سجين في قلب الوطن

يا طارق
في اي حالة من اللي بتقول عليهم دي كانت النتيجة انها برضه مقلوبة
يعني مش في فايدة
علي رايك كل شئ بقي غلط جت علي علامة الاستفهام يعني
حلو اوي موضوع مكنون داخلي
ربنا يخليك يا ناصفني دايما

Thu Apr 05, 01:18:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

negmooo

ازيك انت
منورني ومشرف مدونتي
انا الحمد لله تمام
بجد مبسوطة انك متابعني من زمان وزعلتني انك مش بتعلق لاني اكيد ببقي محتاجة الراي في اللي بكتبه
المرة الجاية بقي ابقي خليني اشوفك
ومبسوطة ان البوست عجبك
ومبروك عليك المركز الخامس:)
ههههههههه
سلامات سلامات سلامات
يا حبيبنا يا بلديات
مش انت بلديات برضه
___________________________

خالد

ربنا يخليك

يس هي من تأليفي
وكل العك اللي في المدونة دي من تأليفي

Thu Apr 05, 01:18:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

محمد مفيد

وهو دة اللي انا بقول عليه
يعني هي جت علي علامة الاستفهام اللي هتبقي عدلة في بلدنا
___________________________

كوبا

انا مش قلت ان الانسان حاله اتقلب يا كوبتي
انا قلت ان الانسان دايما مش عاجبه حاله
عايز يبرطع زي الحمار
بس هتنكر اننا في حاله غيبوبة
اوبعدين شفت بقي
اديك انت قلتها ان الانسان انحرف عن طريق المستقيم
يعني حاله اتقلب
وزي ما قلت برضه المقسوم هنشوفه

Thu Apr 05, 01:18:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

مصر هي امي

محمد
انا مش زعلانة عليا
انا زعلانة علي حال الانسان
وحال الحمار في ذات الوقت :))
ولسة كل ما عايشين كل ما هنشوف
منورني
___________________________

عاشقة الوطن

عاشقة

ياريت بقي مش تكون الاخيرة بجد
انتي منوراني
ربنا يخليكي يا قمر ومبسوطة اوي انها عجبتك
ربنا يوفقنا جميعا يارب
تحياتي ليكي يا قمر

Thu Apr 05, 01:18:00 PM GMT+2  
Blogger elkamhawi said...

كل هذا يتبدد عند اطراف قدمى

Thu Apr 05, 01:27:00 PM GMT+2  
Blogger ShAb 3AdY said...

تموت عايش وتعيش ميت
وهي دي العبرة
قال ايه .. العبرة بالنهاية
دي نهايتك هي اللي عبرة

حلوة الجملة دى اوى

بجد تأليفك دا انا فكرتها تاليف صلاح جاهين و الله

Thu Apr 05, 01:57:00 PM GMT+2  
Blogger Amr Ahmed said...

هههههههههههههههههههههههه

انا عمال اقرا
ومش واخد بالي انها مدونتك
فالكلام عجبني جدا
قلت اشوف مدونة مين دي
لقيتها اي حاجة بقي
قلت بس حد سرق اسم انجي
طلعتي انتي
يخرب عقلك
جامدة جداااااااااااااااااااا

روعة يا موهبة

Thu Apr 05, 01:59:00 PM GMT+2  
Blogger Abd El Rahman Magdy said...

دي الدنيا هي اللي مقلوبة مش علامة الاستفهام
الإنسان اللي هو حسب كلام علماء الأحياء أرقى الكائنات هو برضه أضعف الكائنات
أصغر حاجة ممكن تهزمه
طبعا رأيي انتي عارفاه بس هاقوله تاني
راااااااااااااائع

Thu Apr 05, 02:17:00 PM GMT+2  
Blogger Noony said...

وجعتي قلبي بجد..أنا عمالة اصبر نفسي على الحال والأحوال وأقول كلها أيام وخلاص و"الجنة قربت" على رأي واحدة صاحبتي...بس من الواضح إن كل الناس بتجري بتجري لغاية لما يتقطع نفسهم وفي الآخر يكتشفوا انهم رجعوا لورا مش بيتقدموا..أو كأنهم بيجروا في دائرة مغلقة مع إنهم لو فضلوا واقفين في النص كان يبقى أفضل لهم وأريح لهم ولنا كلنا

ربنا يصبرنا جميعاً ويقوينا ان احنا نعدل العلامات كلها مش بس علامة الاستفهام

متقطعيش

نوني

Thu Apr 05, 03:04:00 PM GMT+2  
Blogger ody911 said...

هههههههههههههههههههههههههههه

وكمان

ههههههههههههههههههههههههههه


عاوزة تانى



هيه الناس بدأت تفكر ولا إيه ؟؟


كدة اللعبة مش مظبوطة

ناس عايشة وناس مبسوطة


بس لاء

بح

مفيش

خلاص

معدش عندى إللى ادهولك


للدنيا يعنى متفهمنيش غلط


هنعيشك غصب عنك


وصدقينى ولا هيهمنا حاجة منك

إيه يعنى العلامة مقلوبة

تصدقى ممكن تكون هيه كدة معدولة

آه هيه معدولة وأنا إللى مقلوبين

عادى يعنى

إنجى يا بنتى

أسمحيلى يعنى


إنتى فى مرحلة خطير

بس ممكن تخرجى منها بسهولة

دى أرادتنا المحتومة

أنا عارف إنى أحنا سعات إللى بنبقى عاوزينها مقلوبة

وفى نفس الوقت ممكن نعدل علامة الأستفهاب المقلوبة


نتقلب أحنا كمان

هتتعدل على طووووووووووووووول


أنسى

طنشى

نفضى

هبلى

وقولى ورايا


عادى بقة

أودى

هههههههههههههه





ناس مبسوطة وناس زعلانة

Thu Apr 05, 03:58:00 PM GMT+2  
Blogger الأرمـوطــي said...

سمره مش عارف ليه حسيت من البوست بتاعك انك جواكى سؤال هل الانسان مخير ولا مصير انا كمان ياما حيرنى السؤال ده ولحد دلوقتى مش لاقيله جواب بس بوست جميل

Thu Apr 05, 04:23:00 PM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

أشطة أخيراً حاجة أستكيفت منها زي موضوع البنطلون أبو فردة و فردة اللي هو أصلاً بأة لفت نظري لمدونتك و خلاني أتابعها.
على فكرة صينيتين الشندوشتات في البوست اللي فات منظرهم واحدة جبنة رومي من بتاعة مصر للألبان و واحدة لانشون صلاح وعبد الفتاح في عيش فينو أكياس من بتاع المؤسسة ، ناوليني أتنين و أتنين و حياة أبوكي .:-)

Thu Apr 05, 05:39:00 PM GMT+2  
Blogger Sarah el eskafy said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا باحثة واقوم ببحث عن المدونات وحرية الراى
واتمنى تفاعلكم معى من اجل الوصول الى بعض القواعد والقوانين التى تساعد المدونين على نشر ارائهم بكل حرية
وبقيود دينية اخلاقية تمهد وتنير وصول الكتابات الحرة الجيده مباشرة الى المسئولين والى قلوب الناس
اتمنى مساعدتى فى ملأ استبيان به بعض الاسئلة الخفيفة
وانتظر ردكم بالموافقة على معاونتى على المدونة الخاصة بى
http://crazy-sosa.blogspot.com/
او على الايميل
sosa_444@yahoo.com
ارجو تفاعلكم والاهتمام بالامر لجديته واهميته الشديدة

**** ملحوظة
الاستبيان موجود بالبلوج بتاعى وممكن تنزيله بسهولة وارساله على ميلى
سارة الاسكافى

Thu Apr 05, 05:43:00 PM GMT+2  
Blogger mariam said...

ايه يا انجى ده
ما الدنيا الا علامة استفهام

مش هتفرق علامة الأستفهام تكون مقلوبه ولا لأ
لأنها هتكون موجوده فى كل الأحوال
اسئلتك دى فكرتنى بأغنيه مش فاكراها
بتقول
عشت الحياه ولا عاشتنى

تحياتى يا انوج
و شكرا على سؤالك
انا متوقفه عن التدوين لفتره

Thu Apr 05, 06:10:00 PM GMT+2  
Blogger bastokka طهقانة said...

جميل جمال ملوش مثال
بذات اولها موزون وزنة جواهرجي
تسلم ايديكي
اوروفوار

Thu Apr 05, 06:23:00 PM GMT+2  
Blogger Unknown said...

سمراء
بجد
انا مكنتش عاوز اعلق
لانى خايف تعليقى
ميوصلش اللى عاوز اقولة عن جمالها

Thu Apr 05, 08:51:00 PM GMT+2  
Blogger zordeak said...

هههههههههه


والله ما عارف اضحك ولا أبكى

مش قلتلك يا بت يا انجى انك عديتى خلاص

من ساعة ما قريت رجل البنطلون وانا مستنى حاجة كده

واديكى اهو .., عملتيها ومخيبتيش أملى

علشان تبقى مصدقة لما أقولك انك جواكى روح شاعرة

بس المرة دى جرعة الكآبة كبيرة اوى

هوا احنا ضعاف أوى كده

:(

Thu Apr 05, 08:51:00 PM GMT+2  
Blogger Reemo said...

سمرا بجد موهبتك روعه
والكلام موزون جدا
وفعلا اللى يعيش يشوف العجب
وتفسيرك لحاجات كتير كان منطقى
بس الانسان مش ضعيف صدقينى
بس هو بيرتاح لما يكون لابس ثوب الضعف
بيريح دماغه من الاخر
بجد كلامك روعه يا سمرا
تحياتى

Thu Apr 05, 08:55:00 PM GMT+2  
Blogger 3rby said...

جامدة يا بنتي والله

ازاي وافقتي تعملي التاج اللي تحت ده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Thu Apr 05, 09:18:00 PM GMT+2  
Blogger basma saghir said...

صحيح والله الدنيا بقت مقلوبة مش هقول ايه ولا ايه ولا ايه...اهي مقلوبة بمية الف حاجة وخلاص...وهنستغرب ليه؟
خلاص مبقتش استغرب حاجة

عارفة طبعا اني عايزة اقلك انها حلوة وحاجات تانية كتير..بس طبعا مش قادر ابعبر كويس...عموما انا قلتلك قبل كدة انها ملهاش حل وفعلا عجبتني جدا ومتهيئلي اني اول وحدة سمعتها ولا ايه...؟

Thu Apr 05, 10:33:00 PM GMT+2  
Blogger محض روح said...

جوجو
ايه يابنتى الحكم ديه

فلا الدنيا بقت عمله زي علامة الاستفهام
حتى لو اتشقلبنا راسنا تحت ورجلينا فوق علشان نفهمها مش هنفهمها
بالعكس ديه هتضحك علينا زياده
تعرفى انا حسه اننا هنفضل ندور على
الأجبات لحد مانموت
وبرضه مش هنوصل لحاجه
اتحكم علينا فيها نعيش ونرضى
نكمل صوره محتومه ليها
يمكن لما نموت نوصل الاجابه؟؟؟

بس تعرفى الاجابه الوحيدة الي وثقه منها حاليا انى اتولدت علشان اموت
غير كده
معرفش

تحياتي ياجميل
وربنا يوفقك ويزيح عنك كل هم

Thu Apr 05, 11:13:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

القمحاوي

ايه بقي اللي بيتبدد عند اطارف قديميك؟؟؟

___________________________

شاب عادي

ههههههههههههه
ايه يا جدعان هو انا شوية في البلد
اي نعم انا مش يبان عليا بس بجد انا اللي مألفاه
احلفلكم يعني

Fri Apr 06, 12:55:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

عمر احمد

ههههههههههههههههه
ادي اخرت اللي يتعامل مع عامة الشعب
كنت منتظر مني ايه يا عموووور
دي اقل حاجة عندي
ربنا يكرمك
___________________________

عبووووووود

ماهي الدنيا عبارة عن سؤال كبير اوي
اخره علامة استفاهم
ولما تكون الدنيا مقلوبة يبقي سؤالها وعلامتها كمان مقلوبين
طبعا عارفة رايك يا قمر

Fri Apr 06, 12:55:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

نوني

سلامة قلبك يا قمري
بجد مش قصدت اني اوجعك
واخرت اللي بيحصل دة ايه بس يا نوني
هي العلامة دي مش هتتعدل ابدا
بس ربنا يسمع منك يارب ويزيح عننا
مش هقطع مش تخافي ههههههه
__________________________

اودي

هههههههههههه
دة انت شاعر بقي وانا مش عارفة
ايه يا واد الكلام الكبير دة
تصدق بقي ان مش شفت ناس مبسوطة
علي الاقل اللي حوالينا
انت مبسوط؟؟؟
الناس اللي بتيجي عندي وعندك مبسوطين؟؟
لو دول مبسوطين يبقي الدنيا كلها فلة
الدنيا هي اللي معيشانا ولا احنا اللي عايشين فيها غصب
مين فينا جابر التاني
دة رضا الله وقضائه
ههههههههههه
تصدق جايز احنا اللي مقلوبين
انا في مرحلة خطر؟؟
يعني في امل اني اعيش
تفتكر ان احنا فعلا قادرين اننا نقلب العلامة
عادي بقي
يا شاعر

Fri Apr 06, 12:55:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

الارموطي

صدقني يا محمد مش سؤال واحد
اسئلة كتيرة اوي وفعلا السؤال دة من ضمنهم
والغريب ان لحد دلوقتي مش لقيت اي اجابة لسؤالي
بس ربنا قادر يخلينا نلاقي الاجابات
___________________________

ironcobra


ههههههههههههه اشطة عليك انت ياسمسم

طب تصدق ان كدة عيب يعني لو مش كنت كتبت رجل البنطلون
مش كنت هتابعني
وبعدين بقي كل العك اللي كتبته دة ومش مكيفك
اخس عليك يا سمسم
هههههههههههه
دة علي اساس اني انا التابعي يعني ولا فلفلة
بس من عيني
هات اللي قالك عليهم البيه وضيف عليهم شندوشتين كبدة عشان ابيه يا ابني
ازاي المودام

Fri Apr 06, 12:57:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

سوسا

وعليكم السلام ورحمة الله وبركته
ان شاء الله ازور واشوف الاستبيان واشوف ايه الموضوع
منوراني
___________________________

مانو

تصدقي انتي جبتي اخرها
معدولة مقلوبة مش فارقة هي النتيجة واحدة
هههههههه
ايه الاغنية الغريبة دي
لا افتكري كدة بتاعت مين دي
متوقفة ليييييييييييييييييييييييه
في ايه يا ماما خير
طمنيني عليكي

Fri Apr 06, 12:57:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

طقهانة

هههههههههههههه
شاعرة يا اخواتي
منوراني يا قمر
___________________________

مش فاهم حاجة

بجد كفاية عليا اوي الكلمتين اللي قلتهم
ربنا يخليك بجد
ومبسوطة اووووووي ان كلامي عجبك كدة

Fri Apr 06, 12:57:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

زورديك

لا دة ولا دة
لا تبكي ولا تضحك
انت تفضل محلك سر كدة
وبعدين ربنا يخليك يا احمد يارب
مانت عارف ان جرعه الكابة دي ملازماني علي طول
يعني سواء ضعاف او اقويا مش بقت فارقة يا احمد
___________________________

ريمووو

ربنا يخليكي يا ريمو يارب
تفتكري يعني ان احنا اللي مضعفين نفسنا
وبنريح دماغنا فعلا
تفتكري ان اللي بيحصل حوالينا من فقد قدراتنا علي تغيره بنحس بالضعف
ولا بنريح دماغنا ومش عايزين حتي ناخد خطوة التغير
مش عارفة حيرتيني يا ريمو
ربنا يخليكي يارب

Fri Apr 06, 12:57:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

عربي

ازززززززززززززيك
انت فينك يا ابني مختفي اصلا ليه
صدقني مش كان بمزاجي
اصلي مش بحب ازعل اي حد مني
بس ايه رايك شفت اجاباتي؟؟
___________________________

بيسوو

وايه في حياتنا يخلينا نستغرب يا بيسوو
كفاية يا بنتي رد فعلك لما سمعتيها مني
وطبعا انتي كنتي اول حد يسمعها اصلا
وحشاني يا بنتي
___________________________

محض روح

هههههههههههههه عشان تعرفي بس يا بنتي اننا مش قليلين
انا برضه حاسة بكدة
اننا مش هنلاقي الاجابات
بس تفتكري اننا لما نموت برضه هنوصل لاجابة
الحاجة الوحيدة اللي هنعرفها بجد ونشوفها هو اليقين
من اي حاجة مشكوكة في الدنيا دي
مش انا بقولك تعيش ميت وتموت عايش
يعني مش فارقة كتير
يارب يا جميلة يارب

Fri Apr 06, 12:58:00 AM GMT+2  
Blogger FATMA said...

بجد ده من اجمل ما قرأت على الاقل انهارده

Fri Apr 06, 01:11:00 AM GMT+2  
Blogger ody911 said...

فكيها علشان تفك

كلمينى بقة

Fri Apr 06, 01:16:00 AM GMT+2  
Blogger ody911 said...

بت

عادى بقة

Fri Apr 06, 01:19:00 AM GMT+2  
Blogger الوردة السوداء said...

ايه الحواوة دى

يابنتى الفكرة جامدة جدا

واسلوب الطرح عالى اوى

بحييكى

Fri Apr 06, 01:20:00 AM GMT+2  
Blogger micheal said...

بحبك با حمار...اه..ده أنا بزعل أوي لما حد يقولك يا حمار...و بحبك يا حمار
بوست هايل يا سماره و أعذريني أني ملقتش غير اغنيه الحمار اللي ارد بيها
تحياتي لكي

Fri Apr 06, 03:16:00 AM GMT+2  
Blogger yamen said...

جميلة جدا وخليتني ضحكت قد ما اتعجبت..

بس بمناسبة الحمار وحكاية اللي الحمار عارفه واللي احنا مش عارفينه..خطر علي بالي قصة قريتها من فترة

الحكاية بتقولك ايه..

قال حمار الحكيم يوما:متي ينصف الزمان فاركب..فانا جاهل بسيط اما صاحبي فجاهل مركب

فسئل عن الفرق بين الجاهل البسيط والجاهل المركب..

فقال:الجاهل البسيط هو الجاهل الذي يعلم انه جاهل..اما الجاهل المركب فهو الجاهل الذي يجهل انه جاهل

تحياتي

Fri Apr 06, 03:20:00 AM GMT+2  
Blogger islamz said...

ايه ده يا بت انتى ده يا بت انتى ده يا بت انتى ده يا بت انتى ... ماسورة الموهبة اتكسرت خلاص .. غرقونا بقي
انا افتركت انى هلاقي فى الاخر انك كاتبة انها بتاعة عمنا صلاح جاهين ولا حاجة وقلت ازاى الرباعيات دى فاتتنى اصل انا قريتها كلها يعنى حاجة كده بتاع 7 تلاف 8 تلاف مرة .. ومقرتش الكلام ده قبل كده ..

بجد يا انووج رووووووووووعة
كلام موزووووووون
وعجبنى بجد .. واول مرة هقول الله يرحمك يا جاهين روحك نزلت فى سمرا

:]

Fri Apr 06, 03:29:00 AM GMT+2  
Blogger محمد عز الدين said...

النص ده
فيه فعلا كلام موزوون
يدخل العقل مباشرة
وأعتقد ان الهدف منه ده
يخاطب عقلك مش احاسيسك
وع العموم نجح في ده
تحياتي

Fri Apr 06, 03:30:00 AM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

سمرا
متقلقيش عليا انا كويس
ربنا يخليكى ليا وهكلمك قريب اوى

Fri Apr 06, 05:11:00 AM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

بنت يا بنت انتي
هدمرك والله وهفجر نفسي في مدونتك
طبعاً عرفتي أنا مين
:)
انا طبعاً قلت رأيي في موضوعك لأني كنت من سعداء الحظ اللي سمعوه عالهوا وبعدين انتي عارفة رأيي في كتاباتك أصلا انت تحفة يا بنتي.. عاوز بقى البوست الجاي حاجة شقية من بتوعك

انا بقى شكلي هزعل منك.. انا مش منبه عليكي (حلوة منبه دي) كأني هرن بعد شوية.. أيوه هرنك علقة لأني منبه عليكي أن الحلقة التانية من لا توجد بنات قبيحات بدأت في مدونتي حصرياً من زماااااااان.. وانتي كنتي من مستمعي الحلقة الأولى.. لازم تيجي تسمعي التانية.. ولو مش جيتي هفجر نفسي في مدونتك
عاااااااااااااااا
وبعدين متقوليش انك اون لاين00 ان اف لاين يا أما انا اتعمل عليه بلوك.. هدمرك

انا مش هحط بوست جديد إلا لما تيجي المدونة والله بقى ها عااااااااااااا انت حرة
عالله الله متجيش.. يبقى عزبة النخل هتتشمع بالشمع الاحمر
سلام يا بنت يا صغيرة
إبراهيم عمك وعم الشباب
وعلشان متقوليش اني خفت ومش عامل سين اين هقولك انا رقم 119 عندك شفتي ازاي
:)
سلاااااااااام

Fri Apr 06, 06:02:00 AM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

ههههههههههههههههههههه

Fri Apr 06, 06:36:00 AM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

هههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههه

انا مبضحكش علي الموضوع دة
انا بضحك عشان الدنيا دي طلعت اضيق من خرم الابرة بجد
تصدقي كنت قاعد زهقان دخلت علي جوجل وكتبت اي حاجة وظهرلي موقعك
قريت الموضوع الاولاني وفضلت اقرا كل الكلام اللي كاتباه
لحد ما قريت التاج بتاع الخمس فضايح
ههههههههههههههههههههههههههههههههههه

يا بت الذينا
متخيلتش ان البت اللي سمعنا كلامها واحنا في المترو لما خلعنا الاحزمة تكون انتي
ههههههههههههههههههههه
اصل انا كنت راكب في المترو اللي انتي ركبتي فيه
ههههههههههههههههههههههههه
والله مصادفة مبتحصلش الا واحد في المليون
يا بت الايه
هههههههههههههههههههههه
انا مبحبش اعلق علي الكلام بس كنت بشد في شعري لما عرفت انه انتي
دي الدنيا صغيرة يا جدعان
بت انتي انتي والله فظيعه
انا يوميها قعدت احكي لامي عليكي
وفطسنا علي روحنا من الضحك
وانا بقرا كلامك جاتلي هيستريا ضحك مراتي صحيت وسالتني وحكيتلها برضه
بجد انا مش مصدق
هههههههههههههههههههههههههه
دة انتي مصيبة
ههههههههههههههههههههههههههههههههه
كل ما افتكر منظرك من 4 ولا خمس سنين وانتي واقفة في وسطينا كدة ورافعه حواجبك وبتتكلمي ههههههههههههههه
لا مش قادر
مكنتش اعرف انك لسة عايشة
الله يمسيكي بالخير بقي
بجد انا هتابعك
هيبقي اسمي بتاع حزام المترو
ههههههههههههههههههههههههههه

Fri Apr 06, 06:44:00 AM GMT+2  
Blogger إبـراهيم ... said...

يوووووووووهـ ، برررضووو مفيش فايـدة !!..... طيب ، هوا رغمًا عن كل شيء تجازني العغدد 50 هذه المـرة ، وعلى فكـرة علمري كما بعلق عند حـد ويهمني أنا رقم كام غير عنــدك !!! . . . .



.
.
.

طبعًا رأيي إنتي عارفة ، شوية كده وأحطك عندي ف الذين يتبعهم الغاوون :)

تحياااااااتي يا سمرا

Fri Apr 06, 09:40:00 AM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

سلام سمرا
في الأول اعتقدت إني بقرا لعبد الرحمان الأبنودي

أسلوبه يعجبني

و كذلك أنت أبدعتي

برافووووووو

Fri Apr 06, 01:46:00 PM GMT+2  
Blogger أسوور said...

حلوة حلوة يا سمرا
حلوة حلوة حلوة يا سمرا
بجد عجبتنى لدرجة انى كلمت سهر الليالى وقعد اقولها لها
وعجبتها وقعدنا نتناقش فيها
بجد عندق قدرة غريبة على ترجمة حالنا لقصائد زجلية غاية فى الخفة والبساطة
دى موهبة حقيقية
تصفيق حاد

Fri Apr 06, 02:46:00 PM GMT+2  
Blogger baby me said...

a elgmal da enty fnana bgd ana 2rtha mrra w7da bs m7taga a2raha tany 7lwa awy

Fri Apr 06, 03:14:00 PM GMT+2  
Blogger sakayar said...

وموطنه الأصلي آسيا؟؟؟

Fri Apr 06, 03:27:00 PM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

اعتقد الحاله الوحيده الى هاتوصلنا للحال الصح الي مش مقلوب هي حالة الموت لان البنى أدم فى الاخر مابيملاش عينه الا التراب بس المشكله لما نموت هانقابل ربنا ازاى واحنا حالنا فى الدنيا كان مقلوب ...الحل اننا كلنا نبتدى نرجع لربنا علشان حتى نعرف نموت صح .. معلش وجعتلك دماغك بس كلامك واحساسك جميل ياانجى سلمى

Fri Apr 06, 03:36:00 PM GMT+2  
Blogger 3rby said...

مختفي في الدنيا

وفي الثانوية بالثة

من الحاجت اللي متعرفيهاش عني في التدوين ان المواضيع وبالذات التاجت باشوف اد ايه قبل ما اقراها

فانا قعدت انزل انزل كتييير
وقاعد اقول هو طويل كده ليش

واستهايئلي اني ماخدتش بالي من اخر موضوعين وان اللي انا نزلته ده 3 بوستات

وقعدت اططططللللع تاااااااني
وانزل واطلع لحد ما قريت اخر بارجراف واكتشفت ان ده كله موضوع واحد
طبعا عملت عبيط من حتة ان كل اللي عندك لازم يعملوه
كفاية ضحية واحدة

Fri Apr 06, 04:36:00 PM GMT+2  
Blogger Oma said...

eh elgamal da ya samraa
3la fekra enti elwa7ida ely betshdeni ketabtek 3an el bald w 7alha
gamda begad ya gamela (f)

Fri Apr 06, 04:59:00 PM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

انا مش مصدق....ده شعرك...
ماشاء الله..ماشاء الله...ماشاء الله....

لا انامش هقول حاجه لحسن ابوظ التوبيك الجميل ده بكلامي...

ماشاء الله

Fri Apr 06, 05:57:00 PM GMT+2  
Blogger ذكريات said...

begad blog gameel walam tefarek el2ebtesamah famy tool kera2et elblog dah we eftakart wana bakraa2 elmasal ely bey2ool ham yeda7ak we ham yebaky kalamek mesh kalam estehalaky elwa7ed yekra2o we yed7ak weyensah kalamek ye7a'aly elwa7ed yefakar we yata2amal weyerage3 elkatheer meen mafaheemooo

Fri Apr 06, 06:33:00 PM GMT+2  
Blogger shady said...

جميلة .. كفكرة وكلمات بس محتاجة شوية تظبيط في الوزن والموسيقي ...
الواحد خايف فعلا علي البلد دي

ربنا يستر .. بصراحة يا سمرا مش لاقيلها حل ..

Fri Apr 06, 06:46:00 PM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

تحفه بجد كلام حلو اوى عن الى احنا فيه عجبتنى جمل كتيير اوى
ادوني حته حياة في طبق هاعصر عليها لمونة وابلعها... الحلو بقى ان احنا بالعينها بالعينها بس من غير لمون عشان مش بايدينا
حتى اللمون مستخسرينه فينا

Fri Apr 06, 08:03:00 PM GMT+2  
Blogger كلبوزة لكن سمباتيك said...

و في اية من مفاهمنا مش مقلوبة كله مقلوب يا سمرا
تحياتي

Fri Apr 06, 10:07:00 PM GMT+2  
Blogger Esmeralda said...

فاكرة يا انجى لما قلت لك انى ماليش فى الشعر؟؟؟؟؟؟
انا حسيت اللخبطه فى البوست داه
خلى بالك
حسيت اللخبطة مش باللخبطة
دايما باقول اليمين بقى شمال و مبقناش عارفين الصح من الغلط و
مفيش حاجة عدله ( ايه رايك ينفع اسم بلوج ) :)

حتى الحلال و الحرام مع انه بين بس بقينا متلطمين فيه

Fri Apr 06, 10:34:00 PM GMT+2  
Blogger micheal said...

بجد يا انووج ..من روعه البوست..قلت لازم اقراه تاني و احييكي عليه مره تانيه

Fri Apr 06, 10:39:00 PM GMT+2  
Blogger Esmeralda said...

This comment has been removed by the author.

Fri Apr 06, 10:41:00 PM GMT+2  
Blogger Unknown said...

لو ابتدينا نصلح افكارنا المقلوبه ممكن نقدر نعدل الصوره لكن بافكار مجتمعنا دى و باعرافنا الى مش عارفين نغيرها احسن نخلى الصوره مقلوبه لان لو اتعدلت هنتفزع من المنظر و هنتمنى لو فضلت مقلوبه

لازم نعدل الى جوانا الاول و بعد كده نبص على الصوره

صديقتى العزيزه
ابهرتينى بجد و نفسى ادخل جوه دماغك ديه و اشوفها من جوه لان قليل جداً لما بلاقى دماغ معدوله و عجبى

Fri Apr 06, 11:51:00 PM GMT+2  
Blogger yousef said...

أحنا عقولنا اللى بقت مقلوبة
عجبى على الأنسمار المصرى اللى اصبح كائن هجين
جميل البوست وابقى شرفينى فى مدونتى
regards

Fri Apr 06, 11:57:00 PM GMT+2  
Blogger بيتنا القديم said...

This comment has been removed by the author.

Sat Apr 07, 02:27:00 AM GMT+2  
Blogger بيتنا القديم said...

تموت عايش وتعيش ميت

وهي دي العبرة

ـــــــــــــــــ
بجد

وجداني

جامدة سيادتك

يا بختهم بيك

تحياتي

ويجعلوعااااااااااااااااااااااااامر

Sat Apr 07, 02:30:00 AM GMT+2  
Blogger šσяšαяαα said...

ماشاء الله عليكى ياسمورة
انا هدخل مدونتك كل يوم وابـخرها من العين(عين الجمل:)
بجد ربنا يخلليكى للشعب الغلبان دا وتبعبرى عاللى جواه دايما ياأصيلة.

مع أرق تحياتى لأرق سمورة

Sat Apr 07, 03:26:00 AM GMT+2  
Blogger Nothing To Lose said...

كلامك جاااااامد جداااااااااا
عجبنى اوى اوى رؤيتك للاشياء
بس عندى اقتراح
اسم مدونتك بدل ما يكون اى حاجاة بقى
لازم يكون كل حاجاة بقى
تحياتى:)

Sat Apr 07, 05:06:00 AM GMT+2  
Blogger عبدالله said...

رائع يا انجي اسلوب جديد جميل قوي اول مره اشوفه في كتباتك
بس رائعه بجد يمكن تكون تحكم الكلمات فيها اجمل واقوي ما كتبتيه من زمان
ونعمل ايه بقي الدنيا المقلوبه بس المهم نحاول نبقي احنا معدولين حتي لو كل الي حوالينا اتقلبوا

تحياتي

Sat Apr 07, 08:39:00 AM GMT+2  
Blogger يا مصر اكتب إليكي رسائلي said...

الأخت العزيزة Samraa

تحياتي وأطيب التمنيات
عملتي لي دوشة في كل كياني والسلام ، ربنا يسامحك يارب
انا بعد كدا لما اجي هنا ، ألبس درع واقي ـ على قلبي ، وعقلي
ومش ها سمح لكلامك بعد كدا ابدا انه يأثر فيا . سلام ، وإلى
لقاء أخر.

Sat Apr 07, 09:19:00 AM GMT+2  
Blogger bassem said...

هايل يا إنجى

إنت جبتى الحكمة دى كلها منين !! حقيقى كلامك بيعبر عن تجربة كبيرة فى الحياه و إحساس عالى جدا
برافو بجد

Sat Apr 07, 12:10:00 PM GMT+2  
Blogger ody911 said...

إنتى مدبسة فى تاج عندى

عدى خدى حسابك
ومع السلامة


ههههههههههه

فكيها يا رخمة

اودى

Sat Apr 07, 01:06:00 PM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

حبيبتى يا أم الميزان اعوج
ده عنوان البوست اللى كنت بفكر فيه
بس كده بقى معتش ينفع
بس بجد هوه العيب فينا ولا فى بلدنا
طيب ما احنا اللى عايشين ف البلد دى
هوه حد تانى ساكن فيها غيرنا
مشكلتنا او المشكله اللى علطول مركز معاها بسيطه كده و هيه : " يقولون مالا يفعلون " بنتعرض لمواقف كتير نعمل فيها بنفهم و نحكم و نقول المفروض كان عمل كذا و لو احنا اللى اتعرضنا للموقف ده نبقى عايزين اللى يلتمس لسنا الف عذر و عذر
الجماعه اللى بيقولوا الحق و الحريه و الديمقراطيه اول ناس بتنفذ عكسها
لو نفذنا الديقراطيه فى بيوتنا اكيد هنعرف ننفذها بره بيوتنا كمان
ف لحظه خنقه من زمان كنت كتيت الكلام ده :
انا بايع
مين يشترى
لاسمى وكيانى ... بايع
لنفسى و ذاتى ... بايع
لتاريخ ميلادى و ذكرياتى ... بايع
لضحكه صافيه ... بايع
لحلم وردى ... بايع
الكل باع و اشمعنا أنا
......
بس افتكرت ان كل حاجه فينا مش ملكنا و انما نعمه من ربنا و دى كانت اجابه سؤالى و اشمعنا انا
عاشق الروح .. بس مكسل اسجل نفسى

Sat Apr 07, 01:11:00 PM GMT+2  
Blogger No Fear said...

السلام عليكم
سمرا
بصي أنا محرج منك بجد بسبب أنت بتدخلي تعلقي عندي و أنا مش بعلق عندك بس بجد أنا بدخل عندك كتير بس المشكلة أنك بتكتبي حاجات يصعب علي أمثالي فهمها بالتالي مش بعلق
ياريت تكتبي كلام سلس من اللي بتقال في الشوارع ده من مسرحية العيال كبرت علشان متفتكريش إني بتريق عليكي يعني

كل سنة و أنت طيبة بمناسبة أية مش عارف بس كل سنة و أنت طيبة

و يارب تكوني بخير و في سعادة دايما

Sat Apr 07, 01:48:00 PM GMT+2  
Blogger Ma 3lina said...

أنتى فين يا بنتى لا اون لاين و لا بتردى على موبايل مختفية فين ؟؟؟؟

Sat Apr 07, 02:04:00 PM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

رحم الله صلاح جاهين العظيم ورحم كل شاعر عظيم امثال بيرم التونسي ونجيب سرور ويخلينا عمنا نجم بس يارب ينضف لسانه شويه ههههههههه
احييك وادعوك لزيارة موقعي


www.nourhetler2006.jeeran.com
وشكرا

Sat Apr 07, 02:29:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

توتة توتة

ربنا يخليكي يا توتا
والنبي يا اختي فرحتيني
ابقي تعالي تاني
___________________________

اودي

والنبي يا اودي بحاول افكها بس هي اللي مربوطة بعقدة خواجة ابن

كلب

افك انا بس واكلمك
انا قلت انت نسيتها يلا عادي بقي

Sat Apr 07, 03:22:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

الوردة السودة

ربنا يخليكي يا قمر
وانا اجي ايه جنب كلامك الجامد
ربنا يكرمك يارب
___________________________

مايكل

ههههههههههههه
ايه دخل الحمار دلوقتي
سيبه في حاله عشان بيحاول يعمل عملية عشان يتقلب انسان
وتزعل ليه لما حد يقولك يا حمار
حد طايل يبقي حمار
بس مش تزعل تاني بقي
ههههههه

Sat Apr 07, 03:23:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

يامن

ربنا يخليك يا ايمن وبجد منورني لاول زيارة ليك
وطبعا مش في اكتر من الجهل المركب في حياتنا
ربنا يبعد عننا الجهل المركب يارب
___________________________

اسلااااااااام

هههههههههههههههههه
مانت عارف بقي ان دي اقل حاجة عندي
صلاح جاهين مين يا عم
صلي علي النبي
دة انا سمرا حتة مفعوثة
هههههههههههههههه الله يرحمك يا جاهين
لو كنت عايش وعرفت ان اسلام قال كدة كان زمانه طبقي في

زومارة رقبتك

Sat Apr 07, 03:23:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

عزووو


ربنا يخليك يارب
المهم انه وصلك اللي انا كنت اقصدة
ومنورني دايما بجد

___________________________

راسبوتين

تصدق اني بجد قلقت عليك
ابقي كلمني عشان اطمن بجد

Sat Apr 07, 03:23:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ابراهيم

هههههههههههه
طبعا عرفت يا مخفي الاسم
شفت بقي اهي المجموعه اللي كانت معايا كان ليها شرف الاستماع
عيني يا باشا
مانا يتلك مرتين يا مخفي ولقيت البوست بتاع الموت
وعلي العموم عشان تفرح وتزأأطط يعني انا قريت الحوار
بس مش كنت علقت
كنت تعبت بقي عقبال ما وصلت لاخره
لا انا لا دة ولا دة
انا بطلت اخش علي الماسنجر
كدة احسن
دة انا اللي صغيرة برضه
هههههههههههه يا واد يا مذاكر
__________________________

anonymous

ههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههه
يا لهووووووووووي
اكيد انت بتهرج
ياااااااااااااه بعد السنين دي كلها
شوف ازاي
طبعا انا اصلا مش فاكراك
بس كفاية انك كت من ركاب المترو في اليوم دة
صحيح يا جدعان الدنيا صغيرة
لا الحمد لله عايشة
وابقي سلملي علي مراتك بقي ومامتك
واستر عليا الله يستر عليك
انا فضحت نفسي هنا مش طالباها بقي في الفضاء الخارجي كمان
ههههههههههههههههه حلو اوي بتاع حزام المترو دة
واكيد هستني متابعتك
بس من غير تشريد والنبي

Sat Apr 07, 03:23:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ابراهيم معايا

هههههههههههههههههه
انت نام علي باب المدونة بقي
واشمعني يعني بيهمك رقمك في التعليق عندي
ههههههههههههه
قصدك ايه بقي في الذين يتبعهم الغاووون
تحياتي يا هيما
___________________________

انيما

واحد يقولي صلاح جاهين وانتي تقولي عبد الرحمن الابنودي
ياجدعان
لناس دول لو عرفت انكم بتشيهوا كتابتهم بكلامي
هيطبقوا في زمارة رقابيكم
اش جاب لجاب بقي
ربنا يخليكي يا رافعه من معنوايتي

Sat Apr 07, 03:24:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ياسمين

ههههههههه
ربنا يخليكي يا ماما
ابقي سلميلي علي اماني بجد
والله مبسوطة انها عجبتك جدا
ربنا يكرمك زي ما بتكرميني بكلامك كدة
___________________________

lost

ربنا يكرمك يا قمر يارب
لا فنانة ولا حاجة
ابقي اقريها تاني وقوليلي رايك تاني
منوراني

Sat Apr 07, 03:24:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ساكيار

ههههههههههههههههههه
دة اللي هوايه
انت تايه؟؟
___________________________

سلمي

هي دي المشكلة يا سلمي
اننا كلنا غير مستعدين لمقابلة الموت
وطول ما احنا في الدنيا صدقيني مش هنتعدل ابدا
وزي ما انتي قلتي لازم نرجع لربنا عشان نبقي صح
مش تقولي كدة
انتي عارفة كويس ان الحال من بعضه
مش احنا قلنا اننا شبه بعض
انتي اللي جميلة والله يا سلمي
وسلميلي علي البت لميا

Sat Apr 07, 03:24:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

عربي

معلش يا ابني كلنا لها
ههههههههههههههههههه
يعني انت اكتشفت الطول الاول
هههههههههههه
بس ضحية واحدة ايه
دة انت من ضمن القائمة حضرتك
يعني هتعملوا يعني هتعملوا
مش عايزين حمرأة
وبعدين بطل تعمل عبيط
ههههههههههه
___________________________

اوما

ربنا يخليكي يارب
والله فرحتيني انك بتابعيني وانا الوحيدة اللي بتقريلها في المواضيع

دي
انتي اللي جميلة يا قمر والله

Sat Apr 07, 03:25:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ارتعاشات

لا صدق لان دة شعري
يا سيدي اقول هو بايظ خلقة
ابقي اتكلم براحتك يعني هو الكلام بفلوس
ربنا يخليك يارب
___________________________

ذكريات

والله فرحتني اني كنت سبب ابتسامة عليك ان شالله تكون مبتسم

عندي علي طول
لالالالالالالالالالالالا
الكلام دة بجد كتير اوي عليا
وبجد انك تقولي ان كلامي بيخلي الواحد يفكر
لا دة انا كدة هتغر في نفسي موووت

Sat Apr 07, 03:25:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

شادي

وحياتك لا هظبطها ولا هعمل فيها حاجة سيبها كدة هي مقلوبة
وبعدين يا ابني انا مش شاعرة
دة انا بكتب علي ادي
يادي انيلة
مش لاقيلها حل
وبعدين بقي
___________________________

شيماء

ربنا يكرمك يارب بجد
ماهي صعبة اوي ان الحياة نبلعها وهي ناشفة
وتبقي بتبلعهيا بقرف دة عشان كدة قلت اطريها بلمونتين
يمكن نبلعها برضا
دة اللمون بقي غالي اوي
اسكتي قلت اخشلهم البيت مرة وايدي مش فاضية
تجيبي ايه يا بت يا سمرا
قلت اخشلهم بعشر لمونات الاقيهم باربعه جنيه
دخلتهم وقلتلهم جبتلكم مفاجئة
قالولي خير
قلتلهم جبت نفسي وجيت

Sat Apr 07, 03:25:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

سمباتيك

ا عشان كدة مش مستغربة وقلت في الاخر اللي يعيش ياما يشوف
منوراني دايما
___________________________

ازميرالدا

طبعا فاكرة
واحدة بتكتب اي كلام والسلام
يبقي اكيد فاكرة
ايه الي ينفع اسم بلوج
مافيش حاجة عدلة
طب تصدقي ينفع
والنبي يا اختشي عندك حق
مش بقينا عارفين اي حاجة
وعلي رايك اي كلام والسلام

Sat Apr 07, 03:25:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

مايكل

ربنا يخليك يا مايكل يارب
بجد مبسوطة انه عجبك اوي كدة
___________________________

ايلاري

انا عايزة افهم بقي انت فينك يا بييه
طول الفترة دي
لعل يكون خير

بس تفتكر ان بجد لو حاولنا نعدلها هنتفرزع من المنظر زي مابتقول
مش فكرت في الموضوع دة بجد تصدق

هههههههههههه
ما بلاش تخش جوة دماغي دي بجد هتوه توهة ما يعلم بيها الا ربنا
وبعدين انا دماغي مش عدلة
دة انا دماغي لسعه خالص والله
وعجبي برضه
اظهر بقي واكتب موضوع جديد

Sat Apr 07, 03:26:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

يوسف

وهي ايه اللي معدول في حياتنا
هي جت علي عقولنا بس يا يوسف
بس حلو اوي موضوع الانسمار
علي رايك لا حصلنا نكون حمار ولا عارفين نكون انسان
اكيد طبعا هزورك يشرفني انا طبعا
___________________________

سمسم

هههههههههههههه
هما مين دول يا سمسم

يا ابني انتو الناس اللي مقدرني بس
ولو اللي عندي سمعوا منكم كدة هيقولوا علي ايه يا حسرة
هههههههههه
ربنا يخليك يارب

Sat Apr 07, 03:26:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

صرصارة

هههههههههههههه
بجد مش فاهمة ايه الاسم الغريب اللي انتي مختاراه دة
انا افتكرته الاول سورسورا
بس جبت يمين شمال مش لاقياها غير صرصارة

هههههههههههههه
مالك بقي ومال عين الجمل
خلي بالك الجمل دة يبقي جدي
هتبخريها علي ايه يعني
ربنا يخليكي انتي لينا يارب
ايوة ايوة انفخيني بقي لحد ما افرقع
هههههههههههههه
منوراني والله يا بنتي
هستناكي علي طول
___________________________

whiskey puzzler

thank u for ur visit
i`m really glad
c ya too

Sat Apr 07, 03:26:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

nothing to lose

ربنا يخليكي يارب
بجد مبسوطة اوي ان كلامي عجبك
هههههههههه
اقتراح حلو كدة
بس هو اللي كل حاجة بقي
يا سيتي خليها اي حاجة
ماهي اي حاجة في كل حاجة
تحياتي يا قر وبجد منوراني وابقي كريها تاني
___________________________

عبد الله

جري ايه يا عبد الله
انت اول مرة تقرالي قصيدة من النوع دة
ابقي اقرا رجل البنطول وانسان العصر الحجري
المهم بجد انه عجبك
تفتكر هنعرف نبقي معدولين بجد
انا عن نفسي مش عارفة تعرف انت؟؟؟
تحياتي يا عبد الله

Sat Apr 07, 03:27:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

اللي بيكتب لمصر رسايل

هههههههههههه
ليه بس عملتلك ايه
كل دة انت هتخش حرب ولا ايه
الحياة ابسط من كدة
بس ربنا يكرمك يارب ويخليك
الي لقاء اخر بس ابقي البس بدلة الحرب بقي
__________________________

باسم

الحياة لما تتبهدل فيها يا باسم تلاقي نفسك شايل كتير
واي حاجة بتقابلها بتؤثر فيك
واللي يعيش ياما يشوف
ههههههه والواحد بصراحة شاف كتير اوي
بس يلا ما علينا
ربنا يخليك يارب

Sat Apr 07, 03:27:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

اودي

ههههههههههههههه
ادعي عليك في ايه بس
ارحمني بقي من ام التاجات دي
هشوفه يا اودي وهتحاسب عليه كمان
وحياتك ما بايدي افكها
بس ربك قادر علي كل شئ
ادا
فين عادي بقي نسيتها ولا ايه
___________________________

عاشق الروح

ههههههههههههههههههه
ليه مش ينفع ليه
يا عم اكتب هو حد واخد منها حاجة
اكتب اكتب
انا حاولت افكر بجد العيب في مين
بس اكتشفت ان العيب في كل حاجة
لا النايم مرتاح ولا اللي صاحي مرتاح
ولا اي حد مرتاح
اديك جبت التاهية
احنا شعب يقول ما لايفعل
احنا شعب اقول لا افعال

الكل باع بس جد كلم رائع ةتحفة يا ابني
بس تفتكر انا لازم نبيع احنا كمان بما ان الكل بايع
مش اعتقد
علي الاقل نحاول اننا نكون احنا
نعمة من ربنا لينا عشان تبق ملكنا
وبعدين بطل تكسل تاني
كتبت كل دةومكسل يا راجل

Sat Apr 07, 03:27:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

نو فير

هههههههههه
يا سيدي ولا تحرج ولا حاجة
انا بعلق عندك ومش مستنية انك تبادلني الزيارة
انا حابة اقرالك
ههههههههههههه هو انا بكتب كلام مجعلص اوي كدة
دةانا حتي بكتب اي حاجة بقي
وحياتك انت انا بكتب كلام شيعبي بتاع حبة فوق وحبة تحت
ومش تخاف مش هفتكر انك بتتريق عليا
المهم وانت بالصحة والسلامة
ربنا يخليك يارب وشكرا علي دعوتك الرقيقة دي
___________________________

ما علينا

مرام انتي كويسة دلوقتي يعني
حمدالله علي سلامتك يا قمر
بجد مش كنت اعرف الا من خلال التعليقات هندك انك كتي تعبانة

شوية
بالنسبة ليا انا بقي
فانا كنت بمر بظروف زي الزفت والحمد لله علي كل شئ
وكان اسلم حل اني ابعد شوية لا اخش علي الماسنجر ولا ارد علي

موبيلات
انا كنت قافلاه تلات ايام اصلا
وبعدين اضطريت افتحة عشان لو الشغل اتصل بيا او اي دكتورة

اتصلت
وحاسة اني لما اكون بعيدة عن الناس هبقي احسن
بحس يا مرام ان مكاني مش في وسط الناس
مكاني اني اكون في الضلمة
وكفاية اني بتابع مدوناتكم وبكتب في مدونتي
اعتقد ان دة الم بكتير
واني اكون لوحدي دة افضل ليا عن ما اكون وسط ناس بتفاعل

معاهم
جايز اكون غلط وجايز اكون صح
ودة هعرفوا بمرور الوقت والايام
ادعيلي انتي ب
وحمدالله علي سلامتك تاني
___________________________

نور العظماء

ههههههههههههههههههه
ايه بقي دخل نجم في الموضوع
اللي حضرتك مش تعرفوا اني انا اللي بكتب
يعني انا صاحبة الكلام اللي انت قريته
لا بيرم ولا سرور ولا جاهين ولا نجم
بل المدعوة سمراء النيل
واكيد هزورك ان شاء الله
منورني

Sat Apr 07, 03:28:00 PM GMT+2  
Blogger No Fear said...

السلام عليكم
أيوة حبه فوق و حبه أية بتقول أيييية

الله عليكي
تمام كده

Sat Apr 07, 03:30:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

هههههههههههه
شفتني وانا بتكلم شيعبي
يا سيدي خلي البساط احمدي
واي خدعه زورونا تجدوا ما يسركم
وحبة فوق وحبة ايييييييييييه بتقووووول اييييييييييه
وطلعت يا ماحلي نورهي
شمس الشموسي

Sat Apr 07, 03:53:00 PM GMT+2  
Blogger  بسمه عبدالباسط said...

ايه الكلام الكبير قوى ده
بجد بوست جميل وكلامه واقعى ومعناه كمان واقعى

Sat Apr 07, 03:58:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

بوسبس



ربنا يخليكي يارب
مبسوطة انه عجبك كدة
ويا سيتي اهو كله بقي واقعي
ربنا يقومنا من واقعتنا دي علي خير بقي
منوراني يا قمر

Sat Apr 07, 04:01:00 PM GMT+2  
Blogger ody911 said...

هيه عادى بقة مش موجودة


شكلى نسيتها
ههههههههههههه
عادى بقة
أودى

Sat Apr 07, 04:25:00 PM GMT+2  
Blogger الراقـــص مع الذئـــــاب said...

جميل يا سمراء النيل
بس ليا عند سؤال...
ليه كل حاجة في موضوعك مقلوبة وبتميل؟؟
مش يمكن في يوم هيرجع الصح والمعني الاصيل
طب والله هيرجع وانا وانتي والزمن طويل


اعجبني جدا كلامك وفلسفتك
لك تحياتي...

Sat Apr 07, 04:30:00 PM GMT+2  
Blogger khaled said...

جميل البوست
بس حاجه غريبه ياريت تبقى تصلحيها
علامه الاستفهام مقلوبه

Sat Apr 07, 05:20:00 PM GMT+2  
Blogger Yasmine Adel Fouad said...

قوية جدا

Sat Apr 07, 07:09:00 PM GMT+2  
Blogger reri said...

هاااااااااااااااااااااي يا إنجي في أول مره ..بس أكيد مش آخر مره... كل حاجه في حياتنا مقلوبه... يعني جت علي علامة الإستفهام... إذا كان الأسئله مقلوبه والإجابات مقلوبه طبيعي جدا إن علامة الإستفهام تبقي مقلوبه... ميين الحمار اللي عايز يعدلها..ولا بلاش أحسن الحمار طلع أحسن منا... مش لما حياتنا الأول تبقي معدوله

سلاااااااااامي ليكي

Sat Apr 07, 08:52:00 PM GMT+2  
Blogger مُزمُز said...

حلوة أوي يا سمرا

وظريفة

بس مختلف معاكي هو مفيش فرق بيني وبين الجزمة فعلا بس مش عشان هي بتلبسني لكن عشان زي ما أنا بلبسها في ناس تانية بتلبسني وههكذا هي دي دايرة الحياة الكبيرة على الحاج موفاسا

Sat Apr 07, 09:07:00 PM GMT+2  
Blogger Ma 3lina said...

ok ya samra as u like , but still dont disappear for long time.

god with u , i pray for u still i miss u my sis :(

Sat Apr 07, 09:42:00 PM GMT+2  
Blogger -_- said...

يخرب عقلك

!!!

Sat Apr 07, 10:10:00 PM GMT+2  
Blogger نبض اسكندرية said...

الله ينور يا انجى

ابدعتى ثم ابدعتى ثم ابدعتى


تحياتى

Sat Apr 07, 11:13:00 PM GMT+2  
Blogger محمد حمدي said...

البوست دة غريب اوى

بس من إمتى وفى حاجه عدله فى حياتنا

هتيجى على علامه الإستفهام

تحياتى لقلمك المبدع

Sun Apr 08, 02:21:00 AM GMT+2  
Blogger Ahmed EIssa said...

استغفر الله العظيم
لا حول ولا قوة الا بالله
انا بقالي اربع ساعات في المواصلات لحد مجيت
ايه بقي اللي انتي كاتباه ده استني اما اشوف
-------
لا اله الا الله
يعني بعد كل ده واجي الاقي الدنيا حالها اتقلب للدرجة دي
بس اقول ايه بقي والله عندك حق..الميزان اختل فعلا
بس اللي عجبني فعلا ستي وستك اللي بيقرة الفنجان ويقولو اللي يعيش ياما يشوف
------
بجد يا انجي تفتكري احنا قدامنا قد ايه عشان نصلح الاوضاع دي..ونعدل علامة الاستفهام
تحياتي قوي..ومعلش ع التأخير

Sun Apr 08, 07:23:00 AM GMT+2  
Blogger yasmina said...

حلو جدا يا سمراء النيل لان فعلا حياتنا كلها صارت بالمقلوب
المرة الجاية اقلبي علامة التعجب علشان
نشوف اللي حيصير
ادعوك لزيارة مدونتي واستنى رايك
http://kalemat48.blogspot.com/

Sun Apr 08, 12:19:00 PM GMT+2  
Blogger Anima said...

أنا بقى مصرة على إنك مثل عبد الرحمن الأبنودي، أسلوبك فكرني فيه

على العموم لما تكتبي ديوان و تنشريه عايزة أكون أول واحدة تعمليلها إهداء علشان أتفشخر وسط المدونين ههههههههههه
شفتي أنا طماعة ازاي، مش حاكتفي بقصيدة واحدة يالله شدي حيلك و اكتبي لنا ديوان حلو زيك

Sun Apr 08, 01:14:00 PM GMT+2  
Blogger Unknown said...

أنووووج

حلوة قوي بجد
تسلم دماغك

تحياتي

Sun Apr 08, 01:43:00 PM GMT+2  
Blogger ody911 said...

خليكى غطسانة كدة


لما نشوف آخرتها معاكى

وعادى بقة أهيه علشان منسهاش

أودى

Sun Apr 08, 04:05:00 PM GMT+2  
Blogger mohamed amer said...

This comment has been removed by the author.

Sun Apr 08, 05:05:00 PM GMT+2  
Blogger malak said...

بجد اسلوبك جامد وتعبيرك روعة
بس انت ليه مستغربة من ان علامة الاستفهام مقلوبة هو ايه فى حياتنا اصبح معدول ما كل شىء فى الدنيا بقى مقلوب
واللى يعيش ياما يشوف

تحياتى

Sun Apr 08, 05:16:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

اودي

هههههههههههه
لا مش موجودة
حد ينسي عادي بقي يا اودي
تصدق ان كدة عيب
__________________________

الراقص مع الذئاب

كل حاجة ازاي
هو كل كلامي مايل ولا ايه
ههههههههه
انت بس اللي مش واخد بالك
ولا تصدق عندك حق بحس اني بكتب حاجات غريبة
تفتكر انه هيرجع
والله بتمني
ونفسي يبقي عندي نفس تفاؤلك
بس مش بادينا غير نقول يارب
ربنا يخليك

Sun Apr 08, 05:56:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

خالد

هههههههههههههههههههه
يا راجل
ماهي كدة مش ليها تصليحة
انت بس اللي مش واخد بالك
___________________________

انا حرة

ايه يا بنتي فينك بجد
وحشاني جدا
ربنا يخليكي يارب

Sun Apr 08, 06:06:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ريري

منوراني اول مرة
وياريت تكرريها تاني
علي رايك هي اكيد مش جت
مش انا بقول بعد دة كله تقولي علامة الاستفهام مقلوبة
مانتش مكسوف ايه يعني خرجت عن المألوف
فمش جت علي علامة يعني
هههههههههههه ايوة كدة اديكي فهمتيها ان الحمار طلع احسن مننا
سلام يا قمر
وياريت تكرريها تاني
___________________________

مزمز

انت فيييييييييييييييييييييييييييييينك يا ابني
والله زمان يا مزمتي
صدقني يا مزمز مش فارقة مين بيلبس مين
النتيجة ان الجزمة ليها لزمة عننا
وهي دي النتيجة المهمة
بس مين بقي الحاج موفاسا دة
منور المدونات كلها

Sun Apr 08, 06:07:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ما علينا

مرام معلش يا قمر اهي فترة كدة وتعدي بيا
وربنا يسترها
وانتي كمان والله وحشاني توي ومفتقداكي اووووووووي
واتمني ارجعلك قريب
بس انتي قولي يارب
___________________________

شارم

هههههههههههههههه
طب ايه يعني
ربنا يخليك يا شارم يارب

Sun Apr 08, 06:07:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

نبض اسكندرية

ربنا يخليك يا قمري بجد
رافعه معنواتي انتي دايما كدة
___________________________

محمد حمدي

وغريب ليه بس يا محمد
ما غريب الا الشيطان يا راجل
اديك قلتها من امتي وفي حاجة عدلة
يبقي فين الغريب بقي
نتورني دايما

Sun Apr 08, 06:08:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

احمد عيسي

هههههههههههههههه
انت جاي تكفر عن ذنبك هنا يا احمد ولا ايه
المهم انك وصلت حمدالله علي السلامة
اه ستي وستك كانوا بيقعدوا ساعه العصاري ويقلبوا في الفناجين
يعني هش مش جت علي دي
سؤالك للاسف يا احمد مش ليه اجابة عندي انا فقدت الامل في ان حالنا يتصلح
وتقريبا مقدر لعلامة الاستفهام انها تفضل مقلوبة
وبعدين مش تتاخر تاني
بعد كدة اخر معاد الساعه 12 وبعدها هقفل باب المدونة
___________________________

ياسمينا

هههههههههه
تصدقي فكرة اني اقلب علامة التعجب
بس تخيلي لو قلبتها مش هيبقي في تعجب اصلا
واكيد هزورك ان شاء الله
منوراني وياريت تنوريني كدة علي طول

Sun Apr 08, 06:09:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

انيما

ههههههههههههههههههه
هتخليه يجي يبطحك بحاجة دلوقتي
يا سلام
بس هكتبلك الاهداء بعد ما تشتريه
هو انا هوزعه ولا ايه
ههههههههههههههه
تخيلي لو كل واحد قالي كدة هطلع مديونة مش كسبانه
بس زي ما اتفقنا هبقي اكتبلك اهداء بعد ما تشتريه
يا ستي ربنا يكرم
___________________________

اميرة

ربنا يخليكي يارب
اخبارك ايه يا اميرتي
وحشاني علي فكرة

Sun Apr 08, 06:09:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

اودي

ههههههههههههههههههه
ادعيلي بس اقب
واوعي تنساها تاني بقي
__________________________

malak
اديكي قلتيها اللي يعشي ياما يشوف
صدقيني انا مش مستتغربة
دة انا حتي بقول مانتش مكسوف
ان جاي تقولي علامة الاستقهام مقلوبة
بجد منوراني ويااريت تكرريها تاني

Sun Apr 08, 06:10:00 PM GMT+2  
Blogger Halawa said...

أرفع القبعة
كنت عايز رأيك في حاجة كده
شوفيها
gowwana.blogspot.com

Sun Apr 08, 06:23:00 PM GMT+2  
Blogger basma saghir said...

انا بقرأها للمرة السادسة على فكرة
متتصوريش قد ايه عاجباني
وكل مرة زي ماتكون اول مرة

Sun Apr 08, 06:29:00 PM GMT+2  
Blogger حصان بري said...

ايه ده كله يابنتي
قولي بجد نوع الصنف اللي كنتي ضارباه يومها
برغم اعتراضي علي حوالي 50% من الفكره بس التنفيد اكتر من راااااااااااائع
تفوقتي علي نفسك فيه

Sun Apr 08, 07:04:00 PM GMT+2  
Blogger Anima said...

حشتريه بس انت اكتبيه الأول
لما حتبعتيه على المغرب إنت اللي حتدفعي تكلفة الطيارة هههههههههههههههه

Sun Apr 08, 10:09:00 PM GMT+2  
Blogger أبو الليل said...

أكثر من رائعة..

يا سمرة النيل
يا نبضة مصرية

مبدورة بالمواويل
أرضك و مروية

نجمة في عتم الليل
بالكلمة مضويّة


من قلب أبو الليل..أجمل تحية
:)

Sun Apr 08, 10:41:00 PM GMT+2  
Blogger elgharep said...

كل شئ بالمشقلب
البلد السيستم
حتى الناس
بقت بالمشقلب
الغريب اللى شكله حيتشقلب

Mon Apr 09, 12:26:00 AM GMT+2  
Blogger خمسة فضفضة said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الكلام جميل اوي وجه علي الجرح
و علي راي اللي قال اشمعني دي يعني اللي ها تبقي عدله

Mon Apr 09, 01:09:00 AM GMT+2  
Blogger •«ρяoιd»•™ said...

انتي موسوعه

ايه كمية البلوجات دي كلها 155

عقبالي لما ابقي فيهم

اما بقي لنسبه لعلامة استفهامك

و انها مقلوبه

فكله بقي مقلوب

مجتش علي علامة الإستفهام

كلها كام ثانيه و نمشي علي دماغتنا

تحياتي

Mon Apr 09, 05:12:00 AM GMT+2  
Blogger albida said...

بخخخخخخخخخخخ
أنا جيييييت!!!!! وحشتينى أوى يا أنوجى النوجى كونوجى
:) :)

القصيدة جميلة أوى.. مليانة بالمرارة بس متغلفة بسخرية

علامة الاستفهام مقلوبة علشان الجواب مقلوب
والله أحمدى ربنا أنه فيه جواب من أساسه!! الجوبة دلوقتى اسعارها غليت أوى فى السوق
ههههههههههههههه
وسيبك من المستورد مش حلو
:)

ابقى طمنينى عليكى بقى

مراسلتكم من تحت انقاض المذاكرة
منال أبو العافية- قطاع الأخبار
ههههههه


manal

Mon Apr 09, 05:12:00 AM GMT+2  
Blogger SomeOne said...

مش قادر اقول عليه شعر

ايه با بنتي دا

انت ح تنافسيني في الفلسفة كمان

انا انسحب بكرمتي احسن بقى

------------------------------
إقلع غماك يا طور وارفض تلف

إكسر تروس الساقية و اشتم وتف

قال : بس خطوة كمان .. وخطوة كمان

يا اوصل نهاية السكة يا البير تجف

عجبي !!!

Mon Apr 09, 01:25:00 PM GMT+2  
Blogger Unknown said...

يادى النيييييييييييييلة
مين ؟؟ فين ؟؟؟ ليه؟؟؟ بجد؟؟؟

مافهمتش حاااااااااااااااجة

إحساس غريب بالغباء يتوغل جوا نافوخى

ايه اللى جاب القلعة جمب البحر يابنتى

ايه اللى شقلب البوست كدة؟؟؟

لا حول ولا قوة الا بالله

انا مبقتش افهم زى الاول اصلا من البحث الخنقة اللى بعملوا ده

تكونيش قصدك ان الدنيا حالها مقلوب؟؟؟؟

مممممممممممممم...طب ما انا عارفة
مش جديدة يعنى:P

بس إنتى وحشانى اوى كدة ليه؟؟ومختفية ومش باينة ليه؟؟ تكونيش بذاكرى ولا حاجة؟؟؟ قولى قولى مش هامد إيدى

كاميكاز هو اللى هيعض بس
:D

Mon Apr 09, 02:46:00 PM GMT+2  
Blogger No Fear said...

السلام عليكم
أزيك؟
مفيش جديد
بس يكون من الشيعبي؟

Mon Apr 09, 05:10:00 PM GMT+2  
Blogger فبركة said...

هايل وتسلم ايدك
يا ريت تقة تشرفينى فى مدونتى
شريف عبد الهادى
جورنال اضحك للدنيا سابقا
برنامج الناس وانا وموقع بص وطل حاليا

Mon Apr 09, 05:17:00 PM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

اصدقائي الأعزاء
نظراً لأنشغالي الشديد ولحتى نهية العام قررت دمج مدونتي سردية وسرديات مصرية وإليكم العنوان الجديد
http://maraseel60.blogspot.com

Mon Apr 09, 07:12:00 PM GMT+2  
Blogger Masry said...

و هية من امتي كانت عدلة . ما طول عمرها مقلوبة ز لدرجة انها لو انعدلت احنا مش هنكون مبسوطين . خليها مقلوبة :)
بس كلعادة استاذة يا بنتي مع انك بتقلبي عينا المواجع :]
متكتيبلنا حاجة فرايحي يا سمرا

Mon Apr 09, 08:57:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

حلاوة

ربنا يخليك يا حلاوة يارب

عامة انا شفتها بس في حاجة في الكومنتات عندك مش مظبوطة ياريت تبقي تصلحها
بس بجد عجبني اوي
استمر والله حلوة اوي
___________________________

بيسووو

يا ستي اقريها زي مانتي عايزة
والحمد لله انها عاجباكي
اول مرة ازاي يعني يا بيسوو

Mon Apr 09, 10:02:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

حصان بري

ههههههههههههههه
وحياتك كنت ضاربة شاي بلبن وانا بمخمخ فيها
بس ايه بقي اللي انت معترض عليه
قولي مكن اكون مش اخدة بالي
انا ديموقراطية
بس ربنا يخليك يارب
___________________________

انيما

مغرب ؟؟؟؟؟؟
مغرب انتي يا انيما
هو انتي مش من هنا ولا انتي من هنا ورحتي هناك
بس طالما فيها اني هدفع
يبقي ا جماعه مش في حد بنت اسمها سمراء النيل

Mon Apr 09, 10:05:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ابو الليل

لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا
دة انا هعمل فرح
ابو الليل عندنا بحاله
والله فرحانة مووووت
بس بجد كلامك تاج لراسي
بس ايه الشعر الجامد دة
بجد اسعدتني وياريت تتكرر تاني
وابقي سلملي علي فوزي الله يكرمك
___________________________

الغريب

ههههههههههه
اديك قلتها ايه بقي في حياتنا معدول
ولا شئ
انت بتختفي كدة وتروح فين

Mon Apr 09, 10:05:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

خمسة فضفضة

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
ههههههههه
هو مين اللي قال
بس بجد سعدت جدا ان كلامي عجبك
منوراني
___________________________

•«ρяoιd»•™

هههههههههههههههههه
انت جاي تقر عليا ولا ايه
بس انت تعالي كدة كل شوية وانا احطك في وسطهم
ههههههههههههههه
كام ثانية
علي رايك كل شئ متوقع دلوقتي
بجد منورني
وياريت تنورني علي طول
وحالا يا سيدي هضمك للينكات

Mon Apr 09, 10:05:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

البيدا

منولتي النولتي كونولتي

هاااااااااااااااااااااا
يامي
نورتي يا بت
والله وحشاني اوي يا منولتي النولتي كونولتي
الحمد لله ان القصيدة عاجبتك
ههههههههههههه
ما هو الجواب اتسرق
اصلها كانت قصة حضرتك
بس مش هوجع دماغك بيها بقي
ههههههههههههه
المهم انتي تعرفي حد يديني جوابات ولا ايه
انا يا ست الكل الحمد لله تمام
ربنا ينجحك يارب
اخلصي بقي من امتحانتك دي
___________________________

شادي فايد

اومال دة ايه حضرتك
تسميه ايه ملوخية مثلا؟
هههههههههههههه ما قلتلك يا شادي انت مش ادي في المنافسات
ههههههههههههه بس حلوين الكام بيت اللي مش بتوعك دول

Mon Apr 09, 10:05:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

انسانة

هههههههههههههه ايه يا بت في ايه
هههههههههههههههه
بطلي بقي اللي بتشربيه دة
وانتي من امتي يعني فهمتي
عامة يا ستي لما اشوفك انلاين ههمك واكسب فيكي ثواب
البوست برضه اللي مشقلب
دي دماغك هي اللي مشقلبة من الابحاث والمذاكرة
ههههههههههههه
اسم الله عليكي اهي الدنيا هي حالها مقلوب
اهو كله بيودي علي كله يا مينا
كاميكاز صاحبي
بس سيبك انتي منه
___________________________

نو فير

وعليكم السلام
الحمد لله تمام
لا يا فندم في جديد
اشطة عليك ياريس
نديها شيعبي هو احنا يعني صغيرين

Mon Apr 09, 10:06:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

فبركة

ربنا يخليك يا شريف
بس يعني انت بتعمل ايه بالظبط في رنامج الناس وانا وموقع بص وطل
عامة يعني شرفتني واكيد هزورك
شكرا للزيارة ومنورني
___________________________

سردية

مبروك علي الدمج
ايوةكدة بطل التوهة اللي كنت فيها دي
حضرتك عارف اني بتابعك بس للاسف مش بكتب كومنتات عندك
منورني والله
___________________________

انسان

ماهي مش في حاجة عدلة يا سيدي
تصدق فهعلا مش هننبسط
بس يلا
جتعلي علامة الاستفهام يعني
معلش يا محمد بقي
ان شاء الله في الاصدار القادم

Mon Apr 09, 10:06:00 PM GMT+2  
Blogger SomeOne said...

الكام بيت دول
بتوع صلاح جاهين

وكاتبهم عشان اسلوبك شبه الرباعيات
اللي منها الرباعية اللي كتبتها دي

كنت مفكرك متاثرة بيه
تطلعي مش عارفه ان الابيات دول بتوعه

Tue Apr 10, 01:08:00 AM GMT+2  
Blogger قاسم أفندي said...

بجد حلوة اوي يا انجي

Tue Apr 10, 08:53:00 PM GMT+2  
Blogger vetrinary said...

هفكر جديا
انى اعدى تانى
من هنا

بوست لذيذ

Thu Apr 12, 12:19:00 AM GMT+2  
Blogger el2ahwagi said...

على فكرة حبيت أعدى و أقول إن البوست ده شديد
فيه سمرة قوى

فكرنى بالبنطلون
رجليه الشمال طويلة و اليمين قصيرة

وادى علامة الإستفهام مقلوبة
يعنى كملت

حلوة بجد قوى يا توتة

إنتى إزيك؟

Fri Apr 13, 05:38:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

شادي فايد

اكيد عارفة ان دول بتوع صلاح يا زيكووووووووو
هههههههههههههههههه
معلش بقي جهل
وبعدين مش سمراء النيل اللي تتاثر بحد
ههههههههههه انت عارفني بقي متواضعه
__________________________

قاسم افندي

ربنا يخليك يا ايمن يارب
مبسوطة انها عجتك اوي

Fri Apr 13, 02:18:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

vetrinary

هههههههههههههه لا فكر بجد
وبعدين مش تفكر انت دخلت هنا وهتيجي تاني ان شاء الله
هو دخول البلوج زي خروجه ولا ايه
منورني
___________________________

القهوجي

ربنا يخليك يا قهوتي يارب
هههههههههههههه
لا البنطلون دة كان ليه قصة تانية
ههههههههههههه
كله مقلوب وفردة وفردة
انا الحمد لله تمام اوي

Fri Apr 13, 02:18:00 PM GMT+2  
Blogger حسام مراد said...

بجد ممكن اقول ان ده من اجمد البوستات اللى انا قراءتها بجد ايه الحلاوه دى
انا بقى قتيل فى المدونه دى
سلام يا سمراء النيل

حسام مراد
شغال
سلاااااااااااام

Sun Apr 15, 12:59:00 PM GMT+2  
Blogger Mony The Angel said...

3aaaabbbbqqqqaaaaarrrrreeeeeiiiiiiaaaa bgaaaaaaaaaaaaaaad

Sun Apr 15, 02:06:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

حسام مراد

ربنا يخليك يارب
هههههههههههههههه
يا سيدي تشرف بجد وتنورني
بس انت ابقي فوت كتير
هههههههه
سلام يا شغال
___________________________

موني

ربنا يخليكي
انتي اللي عبقرية يا قمر

Tue Apr 17, 07:06:00 PM GMT+2  
Blogger مهندس زراعي said...

ربنا يوفقك بجد

بوست جميل وتسلمي عليه

تحياتي القلبيه لكِ

ولكِ موفور التقدير

Sat Apr 21, 07:24:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

مهندس زراعي

ربنا يخليك يارب واتمني انك تكرر الزيارة من تاني

وان يكون كلامي عجبك
منورني وتحياتي

Wed Apr 25, 12:49:00 PM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

kd shoes
kd shoes
off white
off white hoodie
supreme outlet
bapesta shoes
jordans shoes
off white
off-white
yeezy 350 v2

Sun Feb 19, 06:47:00 PM GMT+2  

Post a Comment

<< Home