Saturday, March 24, 2007

3×1 هيد اندشولدرز

يا جدعان هو مش في غيري في ام البلد اللي مش بلدنا دي
بصوا بقي
البوست دة هيكون طويل اوي واللي بيحبنا هيقرا ويعلق
اصله 3 تاجات في بعض
صبرني يارب
نعمل فيها امير الانتقام ونخش علي الللللللللاول
التاج دة لذيذ جالي من مبرمج حر

هل كنت طالب شاطر فى المدرسة ؟
ههههههههههههه دة انا كنت في الطراوة ايام المدرسة زي ما يكون مش ليا دعوي بالعملية التعليمية خالص
كنت اروح المدرسة اقعد العب اكس اوه واتوبيس كومبليت مع اصحابي واقعد اسمع في اغاني علي الوكمان
بس كنت اجدعها بنت فيكي يا مدرستي تهز راسها علي كلام المدرسين ولا مانع من استراق السمع لاجابات العيال واقوم اجاوبها انا
بس في الثانوي في الدروس كنت شاطرة

ايه كانت احب مادة و اكره مادة ليك فى المدرسة و الكلية؟
هي كل مرحلة في الدراسة حبيت فيها مادة يعني حبيت الاحياء اوي وانا في الثانوية العامة
بس المادة اللي مش حبيتها خالص وكل ما بفتكر اسمها بتعصب هقولها
بمنتهي الهدوء والرزينة عشان مش افقد اعصابي الفيزيااااااااااااااااااااااااااااا
في الكلية بقي كنت بحب المواد الفسيولوجي والتشريح والمواد الصحية وكنت بكره مادة التربية اللي بيدرسوها بتوع كليات تربيه
بكرهااااااااااااااااااااااااااااا


كنت عايز تتطلع ايه وأنت صغير ؟
هههههههههههههههههه ممرضة
وانا صغيرة اوي كان نفسي اطلع ممرضة اصل كنت بشوفهم في الافلام العربي زمان بيتجوزوا الدكاترة اللي شغالين معاهم
لكن بمرور الوقت اقنعوني في البيت اني اطلع دكتورة وانا ابدا اطلاقا مطلقا ابزولوتلي رافضة رفضا تاما باتا
لكن لما بقيت في تانية ثانوي كان نفسي اخش صيدلة اوي بس يلا بقي الله يسامح اللي كان سبب
العجيب بقي ان تربية رياضية دي مش كانت في دماغي خالص ولا كنت حتي كتبتها في الرغبات


هييييييييييييييييه التاج الاول خلص
نخش بقي علي امير الانتقام الثاني
التاج دة جايلي من عند ليندا حبيبتي
تاج غريب شوية بس انا هتكلم فيه من وجهه نظري انا السخصية


دائما ما تطالب المرأة بالحصول على حريتها . فما مفهوم الحرية في قاموس المرأة؟
امممممممم
مفهوم الحرية عندي يعني التعبد والتقيد التام بمكارم الاخلاق
دة مفهوم الحرية عندي اني اعرف ماهي حدودي وامارس حريتي في نطاق الحدود اللي انا حاطاها لنفسي
طبعا في ناس بتقول ان الحدود دي هتختلف من واحدة للتانية عشان كدة ذكرت مكارم الاخلاق التي لا يختلف عليها اتنين
والي المفروض انها معروفة في عالمنا

متى احسست بنفسك "خائنة"؟
دة يرجع لمفهوم الخيانة عند كل واحدة فينا
انا مثلا بعتبر نفسي خاينة اذا مش قدرت اسال علي حد قريب مني
او بحس اني خاينة لما اكون قادرة اقدم مساعدة لحد وبطنش او مش ببقي فاضية
لكن الصراحة يعني انا مثلت قبل كدة دور الخاينة
كان في حد بيحبني جدا ووقتها كان عندي مشاكل كتير وكان قربي من اي حد يعني دماره وعدم تقدمه في حياته
وعشان اهرب منه وابعده عني مثلت اني خاينة باني اعرف اكتر من شخص عشان يبعد عني وقد كان
بس بعد فترة ضربت نفسي بالجزمة لان اكيد كان في حل اسلم واحلي من تشويه صورتي


هل يمكن ان تحب المرأة رجلين في نفس الوقت؟ نقول الحب و ليس الاعجاب.؟

المرأة عامة ضعيفة ومرهفة المشاعر
من السهل انه يضحك عليها هي اي نعم بتطنش بمزاجها وبتقنع نفسها ان الكلام اللي بيتقال حقيقي
بس يوم ما بتحب اوي بتخلص اوي
واستحاله تلاقي حد بيحب اتنين في وقت واحد
لكن ممكن تكون حبت حد وموضوعها انتهي وقابلت حب تاني هتحس ان هو دة الحب الحقيقي وساعتها هتنسي حبها القديم


إذا خذلك لعديد من المرات، هل ستستمرين معه في علاقة مستقرة؟؟

ههههههههه انا بطبعي عبيطة شوية
بمعني اني لو علي علاقة مستقرة اي رسمية وخذلني اكتر من مرة وبحبه بسامح بدل المرة عشرين
بس انا برضه بشر وببقي عاملة زي جبل عالي ولو جت عليه رملايه هيقع
او هينفجر انا اكيد هيبقي ليا طاقة وساعتها هيبقي عليا وعلي اعدائي


ماذا ترتدين فى أول لقاء لكِ مع حبيبكِ بالوصف التفصيلى؟

زمااااااان كانوابيوقوا ان بابا وماما مخلفين ولدين مش ولد وبنت
كنت دايما بعيش دور الولد فاكيد مش هصدم الشاب واروحله وانا عاملة فيها الشاب الروش
بس هحاول ابان اني بنوتة هلبس جيبة واي بدي وعليه جاكيت من فوق واعمل الطرحة اسبانش بنوتة بقي يا جدعان


ما هى أول فكرة ترد الى ذهنك فى اللحظات الأولى بعد دخولك "المحظور"...لا توجد خيارات للإجابة؟

برضه دة هيرجع لمفهوم المحظور عند كل واحد فينا
بس بما اني بتتبع مفهوم الحرية وماشية عليه اللي هو التقيد بمكارم الاخلاق اكيد بعون الله
مش هقع في المحظور بس عامة اي شئ جايز ساعتها مش هعرف افكر لان زي ما ليندا قالت الافكار وليدة اللحظة
بس دة برضه هيرجع للحدود اللي حطيتها للشخص الي ادامي
بس عامة اي بني ادم حاطط ربنا قصاد عينه ان شاء الله ربنا هيحميه

سؤال بالعربية الفصحى الى العربية الفصحى، أيعقل أن تكون هيفا وهبي الم
رأة العربية
من المحيط إلى الخليج، ماذا يمكن أن تفعلن لتغيير هذه الصورة، و كيف بامكاننا أن نساعدكن؟

لا طبعا هي اكمنها حمت الواد ومسكته تبقي هي مثال للمراة لعربية
بصوا بقي ماذا يمكن ان نفعل لتغيير الصورة دي دة بيرجع لكل واحدة فينا في الاول والاخر
انها تبقي عارفة انها داخلة حرب خسرانه
والخاسر الوحيد الي فيها هتبقي هي البنت نفسها واقل شئ نعمله عشان نغير صورتنا دي
هو اننا نبقي عارفين ربنا اولا واخيرا ونتمسك باخلاق الشرق القديم اصل الشرق الجديد بقي مفتوح علي البحري دلوقتي
اما بقي كيف تساعدونننا فدي بكذا طريقة

الاول : الوازع الديني ومعرفة حدود الله وشرعه وسنة نبيه الكريم صلي الله عليه وسلم
الثاني: الاهل يكونوا واخدين بالهم من بناتهم اوي ومش يشددوا عليهم يسبولهم الحرية في ابداء الراي والنقاش
لان اي عند مع اي بنت والتشدد بان دة عيب وحرام من غير دلائل او اقناع هتقلب بعند
وبنتيجة عكسية فلازم البيت يربي بناته صح علي اساس الاقناع
الثالث : عدم التزمت في اي شئ او اي قرار بمعني اني اذا اجبرت البنت علي شئ زي ما قلت هتقلب بنتيجة عكسية
يعني مش اروح اقول للبنت بلاش تكلمي ولاد عشان حرام او البسي الحجاب عشان ربنا قال كدة
ممكن البنت مش تبقي فاهمة ابعاد الموضوع يبقي لازم يكون في مائدة للحوار بالدلائل وباسلوب هادي
عشان ادي مجال للبنت تفكر وتقتنع ويبقي التصرف اللي هي عاملاه نابع من جواها برضا تام
رابعا: الشباب الي بيرتبطوا بالبنات بيطلبوا منهن انهن يكونوا علي سنجة عشرة وان البت تبقي مزة ماشية في الشارع
والبنات عشان هايفة بتستجيب لدة
او ان الشاب يبقي حابب البنت الاستايل اللي الشعر اللي علي الخدود يهفهف ويرجع يطير يطير
فلازم كمان نظرة الشاب للبنت تتغير عشان علي الاقل يساعد البنات علي انها تكون ام وزوجة محترمة

إذا عجبك شاب، بتجربي تلفتيلو انتباهو، كيف؟

ههههههههههههه وهي فين الشباب دول ياختي مش هما برضه ماتوا في الحرب
بصراحة يعني عمري ما مريت بالمرحلة دي اصل انا من النوع الي مش بيملا عينه حد ههههههه
بس ممكن اذا حسيت ان الشاب بيبادلني نفس الشعور بس خايف من رد فعلي ممكن المح له بشوية اهتمامات مني زيادة
ولو اني بعمل كدة مع كل الناس وبكلمهم كتير وبخاف عليهم بس مش عارفة ايه هي الطريقة اللي هلفت بيها انتباهه
غير اني اقوله انت مش عايز تقولي انك بتحبني؟؟

إذا عجبك شاب وما بادلك الاعجاب، شو بتعملي؟

ابزولوتلي عمرها ما حصلت واتمني انها مش تحصل
بس انا مش من طبعي ان حد يعجبني ولو اعجبت بيه يبقي ممكن عشان طريقة تفكير او خفة دم او شخصية
بس كاعجاب قد يؤدي الي حب لا اعتقد لاني مش بعجب بحد الا اذا ابدي اعجابه هو الاول هههههههه
بس ساعتها يعني اكيد هروح ادورلي علي اي قبر صغنتت علي ادي كدة وادفن نفسي فيه
لا طبعا هي مش هتبقي نهاية الدنيا عادي يعني هتعايش واقول لنفسي انتي مش مارلين منرو يعني


في مرشد بيقول انو البنت بترغب الشاب طالما انو بشكّل تحدي لها، شو رأيك؟

دة صحيح المرأة عامة بتحب الغموض واي رجل غامض معاها بيمثل ليها تحدي لفك هذا الغموض
بس يمكن الوضع مختلف معايا شوية لاني فعلا مش بشوف حد غامض بحس ان ربنا سبحانه وتعالي مديني احساس عالي
عشان اقدر اشوف الانسان اللي قدامي من جوة واقدر افهمه بسرعه وكانه زجاج شفاف ادامي فمش بحس بتحدي خالص

هيفاء وهبي، شادية، وفاتن حمامة: مع من تتماهين أكثر؟ (بصراحة ومن دون مثاليات.

اولا انا مش عارفة يعني ايه تتماهين بس لو كان المقصود احب اكون مين فيهم هقول ولا واحدة طبعا
بس بجد نفسي اكون زي السيدة عائشة والسيدة فاطمة ومرم العذراء

ولو المقصود اني احب امثل مع مين دة علي اساس اني جوليا روبرتس مثلا يبقي برضه ولا واحدة منهم رغم حبي واحترامي
لفن فاتن حمامة بس عشان انا اللي ناوية اخرج وامثل وامنتج واعمل السيناريو والحوار عشان اموت الجماهير كلهم او اجيب ليهم شلل

انتقي شخصية رجالية معروفة تتمتع بالكاريزما (برأيك) وتكلمي عنها ؟

هي مش الكاريزما دي برضه مرض جلدي
بصراحة ثقافتي عن عالم الرجال ضئيلة شوية ومش في حد معين بيجذبني لا بغناه ولا بتمثيله ولا بشخصيته
بس طبعا الشخصيةالوحيدة المتكاملة من وجهه نظري هو سيدنا محمد صلي الله عليه وسلم
وطبعا كلامي عنه هيبقي كتير جدا جدا جدا جدا

ونصيحةأو تعليق أرجو نشره: لما تبلشي تحكي لصاحبك عن أسماء ولادك المفترضة
(لأنن بعد ما إجو وأصلاً بعد ما انفتحت سيرة زواج، إلا إذا حاطة براسك الأمومة العازبة)
تأكدي إنو صادر قدامك إيام صعبة قريبة جايي

ههههههههههههههههه
تصدقوا اني فعلا بقوم بالدور دة من دلوقتي انا فعلا بحس اني ام بجد واي حد لما بعرف انه تعبان او مضايق
او محتاج حد جنبه بيبقي هاين عليا اجري عليه واخده في حضني واقوله كل شئ هيبقي كويس
بمارس امومتي علي اي حد هههههه فاتحاها سبيل اصلي
بس بالنسبة لاختيار اسماء ولادي بحب اخليها مع شريك حياتي نتقاسمها مع بعض ونختارها مع بعض
اصلي ديموقراطية بس انا بحب اسم عبد الرحمن ويوسف وفاطمة ومريم
هههههههههههه شافين الديموقراطية


لماذا تنفخ المرأة في كل الزبادي كلما لسعتها الشوربة؟

لان المراة لا تتعلم غالبا من اخطأها
واي تجربة قاسية هي بتمر بيها بتخاف لتكون التجربة المقبلة اشد قسوة من الي قبلها بتكون حذرة جدا في المعاملة
واحيانا تكون زيي حالاتي كدة وتجرح الي قاممها من غير اي ذنب لمجرد انها مش واثقة لا في نفسها ولا في اللي ادامها

هل صحيح أن المرأة تختار الشخص غير المناسب في فترة المراهقة والشباب ثم تندب حظها بعد ذلك؟

هههههههههههههه المراة دائما ما تندب حظها سواء بقي مراهقة او شيخوخة
وبعد فترة قد تشعر ان الشخص المناسب فجاة وبقدرة قادر كدة بقي غير مناسب


ما هو أسوأ موعد غرامي مر بك؟ وما هو أكثر جزء ضايقك في هذا الموعد؟
لالالالالالالالالالالالالالالالالا محدش يفكرني
كنت في تالتة كلية و كان ليا صاحبتي مخطوبة لمهندس المهم قرروا هما الاتنين يجبلوا صاحب خطيبها دة عشان يتقدملي عريس يعني
واتفقنا نروح نادي نقابة المهندسين المهم احنا رحنا واول ما شفته كان نفسي امارس هوايتي المفضلة
الا وهي الجري نص الجدعنة بس امينة بقي منها لله قفشت فيا
قعدنا وكل شوية الاقي الواد اترعش كدة واتفزع من مكانه وقعد يهرش في مراخيرة جامد اوي كانه هيخلعها من مكانها
وكل شوية انا بدوري اتفزع معاه لحد ما سالته هو انت عيان
قالي بمنتهي الثقة اللي خلقها ربنا فيه ليه شايفاني بكح ادامك عجيبة اوي
وكل شوية علي الحال دة لحد ما جابلي صرع رحت ماسكة موبيلي واتصلت بالبت جهاد صاحبتي
قلتلها ايوة يا بابا ايه بتقول ايه البيت ولع وفي حريقة انا جاية جري


لماذا تدعي اغلب النساء انهن لا يجدن الطبخ؟

دي عمري ما شفتها كل واحدة منا ما شاء الله عليها لسان اطول من نهر النيل وبعرف اعمل واعمل
ونفسي في الاكل ولا اجدعها ابله نظيرة وفي الاخر كبيرها سلق بيض
بس في بنات فعلا بتدعي كدة كنوع من الدلال علي ازواجهن عشان يجيبوا ليهم طباخة جتنا نيلة في حظنا الهباب

ذكرى وظروف اول قبلة؟
اني اعترض لم ولن وكل ادوات النفي عمرها ما حصلت بس كل مرة زمان اخويا كنت ببوسه غصب عنه اصل المعفن كان بيقرف مني هههههههههههه

هل تقبلين بأستمرار العلاقة التي تربطك بشخص (زوج أو عشيق) في حال مات الحب بينكما؟؟

ان الحب يموت دي اكيد بتبقي نابعه من طرف فينا
يعني انا عن نفسي مش بحب الروتين بحب اكون امرأة جديدة كل يوم وعشان كدة بستعمل صابون كامي
بس اذا مات الحب بينا اكيد راح يكون في احترام لان علاقتنا هتكون مبنية علي الاحترام قبل الحب
وطول ما في احترام ممكن العلاقة تستمر عشان خاطر الاولاد
اما اذا مش كان في احترام فاستحالة اكمل معاه وساعتها هاخد ولادي واحاجي عليهم

هل يستحق الرجل التضحية بكل شيء من اجله والبدء معه بحياة جديدة تبدأين فيها من الصفر؟؟

اذا كان حب حقيقي مني له فاكيد بيستاهل مني تضحية لاني اكيد مش راح احب رجل عادي يكفي انه هيستحملني
واكيد هيكون هدفي معاه اني ارفعه لفوق واخليه احسن واعظم رجل في الدنيا



يا لهوووووووووووووووووووي ادعي عليكي بايه يا ليندا
كل دة تاج

نخش علي امير الانقام التالت
التاج دة جاي من عند لميا


هل تسعد عندما يمرر لك احدهم تاج؟

لالالالالالالالالالالالالالالالا بكرهه بكرهه بكرهه
كرهت التاج والملكية كلها دة انا حاسة اني هرجع تاجات كنت في الاول بيبقي يا سعدي يا هنايا بس دلوقتي بقي بققول يا قهري


هل مقدار سعادتك أو شعورك ايا كان- عند تمرير التاج لك يختلف حسب المدون الذي يمرر لك التاج؟

كلهم حبايبي واخواتي واي حد منهم بيعتلي تاج ببقي عارفة اني جيت في باله وانه بيحبني وانه عايز ينتقم مني


هل تستمتع عند إجابتك عن أسئلة التاج
عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
اكيد طبعا عاااااااااااااااااااا
مش شايفين السعادة اللي في وشي عااااااااااااااااااااااااااااا



هل ترى للتاج أهمية حقيقية؟

اممممممممممم بيبقي علي حسب يعني احيانا بيكون لذيذ بيخلي الواحد يفتكر حاجات لذيذة زي تاج مبرمج حر
واحيانا بيحاول يبين وجهه نظر معينة في قضايا معينة زي تاج ليندا واحيانا بيبقي مش ليه لزمة كدة زي تاج لميا ( وش واحدة بتطلع لسانها)

هل فكرت في عمل تاج خاص لك من قبل؟

كنت ناوية اكون شريرة واعمل تاج األفه انا وابعته للناس بس لالالالالالالالالالالا حرمت

هل تفضل قراءة اجوبة التج عند المدونين الاخرين؟ أم لا تهتم سوى بالتدوينات الأخرى فقط؟

اكيد لاني طالما دخلت مدونة حد يبقي انا بهتم بيه وبحب اقراله

عندما ترد على التاج ما الذي تراعيه اكثر؟

طبعا الصراحة واول شئ اراعيه بعد الصراحة اني ابين مدي غضبي ونرفزتي علي اللي بعتلي ام التاااااااااجات دييييييييييييييييييييي

هل تحرص على قراءة اجابات من تمرر لهم التاج ؟ و هل تغير إجابتهم للتاج شيئا في ادراكك لهم ؟

اكيد طبعا عشان اشوف في عنيهم القهر والحسرة اللي عليا دلوقتي واتلذذ بعذابهم
وانا عارفة كويس اوي ان المدون هو مش ملاك دة بشر فاي كانت اجاباته بتبقي نابعه من كينونته البشرية مش التدوينية


هل تلتزم حرفيا بأسئلة التاج ؟

يس سير ايوووووووون طبعنننننننن

ما هي نوعية التاجات التي تفضلها؟
هقول نفس اجابة لميا اهي كلها اسئلة حضرتك

إلى من تحرص على تمرير التاج؟
كنت في الاول اعرف حبة علي ادي كدة كنت ببعت اي تاج ليهم بس دلوقتي لااااااااا
لا يا ماما لا الموضوع خرج من ايدي

تمرر التاج ده لمين؟

لالالالالالالالالالالالالالالالالا
انا مش شريرة زيكم
بس اول ما تخش من باب المدونة علي ايدك المين هتلاقي 138 لينك
كله هيعمل التلات تاجات دول
انا بقولكم بجد اهو

Labels:

104 Comments:

Blogger عبدالله said...

يا مفتريه كل ده تاج و رد عليه
:)
انا تعبت من القرايه كتبتيه ازاي بس

علي العموم تاج البنانيت ده ردك عليه جميل
ربنا يكرمك

تحياتي

Sat Mar 24, 01:22:00 AM GMT+2  
Blogger BinO said...

انا قرأت التاج الول وكام سؤال من التاني
وكنت ناوي اعلق
ولكني وجدت السطر الأخير
عن يوم اليتيم
حتي اليتيم اصبح له يوم
يوم واحد
طب باقي الايام

رسول الله صلي الله عليه وسلم قال انا وكافل اليتيم كاهتين واشار بأصبعيه السبابة و الوسطي
ولم يذكر يوم
ولا شهر
ولا سنة
ان الأيتام
أخوان
يجب مخالطتهم كل الايام وليس تخصيص يوم أو اثنين
والله يجازي بتوع يوم اليتيم
تعرفي
فيه ناس مالهمش علاقة بالأيتام غير في اليوم ده
والموضوع مش موضوع فلوس ولعبة
بل علاقة ممتدة ومتصلة
{فِي الدُّنْيَا وَالآخِرَةِ وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْيَتَامَى قُلْ إِصْلاَحٌ لَّهُمْ خَيْرٌ وَإِنْ تُخَالِطُوهُمْ فَإِخْوَانُكُمْ وَاللّهُ يَعْلَمُ الْمُفْسِدَ مِنَ الْمُصْلِحِ وَلَوْ شَاء اللّهُ لأعْنَتَكُمْ إِنَّ اللّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ }البقرة220

وزي الناس اللي أصبحت علاقتها بأمهاتها هي عيد الم
:)
طب كويس انهم لحقوا الأب

رينا يعينا أجمعين الي ما يحب ويرضي
اتمني الا تغضبي من النقض فهذا مجرد راي ورؤية

Sat Mar 24, 01:55:00 AM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

انا حازم
بس من تعبي مقدرتش اسجل دخولي
المهم منك لله يعني ان مكقدرتش اعلق على البوست اللي فات من خنقتي تيجي تقلبي عليه المواجع بالتاجات بتاعتك دي طب والله بكره لما هارجع لجواب على التاجات الخمسه اللي دبستيني فيهم بس هاقول ايه
بقلك امسجي اسمك من النكات عندك لغاية ما تعدي البوست ده ونزليه تاني
بكره هارد
ونبي ونبي ادعيلي
وربنا يسترها

Sat Mar 24, 01:56:00 AM GMT+2  
Blogger Abd El Rahman Magdy said...

لا واضح إن اللي باعتلك التاجات دي بيحبك أوي
وخصوصا ليندا
التاج بتاعها لذيذ جدا
لذيذ لدرجة إني اتنقطت

Sat Mar 24, 02:05:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

عبد الله

ههههههههههههه دة انا طلع عيني في كتباته ومش تسالني انا كتبته ازاي لاني انا نفسي مش عارفة
المهم ردي عجبك
___________________________

بينو

هههههههههههههه
انت شكلك مستقصدني النهاردة يا بينو

بص يا بينو
موضوع يوم اليتيم دة او زيارة اليتيم اللي انت عايزها كل شوية
جايز اكون انا قادرة عليها وانت قادر عليها
غيرك مش هيقدر
وغيرك مش عارف الطريق
انا مجرد هبقي وسلة لتقديم الطريق وبعد كدة كل واحد حر في اختيار الطريق
لكن ناس تانية بتبقي عايزة الل يشجعها
زي بالظبط كلنا عارفين ان الصلاة خمس مرات في اليوم وانها ركن اساسي في العبادة
فلما تيج انت وتتكلم وتقول الصلاة وتعالوا اوريكم ازاي تصلوا حتي للي عارف يبقي مش عيب ولا حرام
انت ربنا حاطك وسيلة عشان تنور طريق ناس
ومين عارف مش يمكن لما نروح ونبقي عدد كبير كل واحد يكفله طفل يتيم
واخد انا ثوابهم
بالنسبة لعيد الام واضح اني مش عملت بوست ولا احتفلت زي باقي المدونين
جايز يكون لاسباب شخصية
ولسبب انها امي في كل يوم وكل دقيقة
ارجوك مش تبقي قاسي عليا كدة

Sat Mar 24, 02:11:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

حااااااااااااازم

سلامتك يا قلبي من العتب
المهم انك كويس وبخير
تقليب ايه بس
دة بوست كميل خالص وكله اسئلة واجابات
ربنا يوفقك يارب ويكرمك
___________________________

عبوووووووووووووود

هههههههههههه شفت بقي
سلامتك من التنقيط
ات قلت التاج بتاعها مش انا اللي مجاوبة عليه

Sat Mar 24, 02:11:00 AM GMT+2  
Blogger MoHaMeD HoSSaM said...

اى الحلاوة دى

مش حقولك غير الى اتقال لام كلثوم


عظمة على عظمة يا ست

Sat Mar 24, 02:11:00 AM GMT+2  
Blogger el2ahwagi said...

ana 2olt badal mab2a elmo3aleq #100 kol marra ... aghayar elsanf wagi badri ... 3ashan keda ha3al2 hena elawel wba3deen arga3 lel post elli faat lol...

elmohem ... ba2a bet7ebi eltashree7 ..?? :)
rabena yostor ..!! lol

3agabni ra2yik fel tarbeya elsa7ee7a bedoon qam3 ..!

w wade7 awi 7obik w ikhlasik lelnaas ..!

te3eesh we tetawegi ya samra .. :)))

w matenineesh fi mawdoo3 dar elaytaam .. !

Sat Mar 24, 02:12:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

دة علي اساس اني بقول كلام بتمخمخ بيه يا محمد ولا ايه

شايفاني يا واد ماسكة منديل وبغني عليكم ولا ايه
هههههههههههههههههه
علي العموم ماشي
دة انت قعدت تقرا فيه يجي ساعتين وفي الاخر جاي تقولي الكلمتين دول بس
_________________________________

القهوجي

مبروك اول مرة تعملها دة انت كدة المركز التامن

اه بحب اي حاجة صحية شكلي هطلع سباكة في الاخر

والتربية الصحيحة دي انا حابة ابتعها بس ربنا يستر وتبقي بناتي مش عايزين يكونوا فيفي عبده

اعيش اه لكن اتوج دي لا بقي حرام

واكيد مش ناسياك في الموضوع دة

Sat Mar 24, 02:21:00 AM GMT+2  
Blogger albida said...

طب تصدقى يا أنوجى أنك بطلة فعلا علشان تردى على طابور التاجز اللى جايلك ده؟!! أنا لو منك أولع فى نفسى الصراحة أهون
:)

الا التاج التانى!! خنيق بجد.. وأسئلته استغفر الله العظيم

أكتر حاجة عجبتنى بتاع الولد اللى روحتى تقابليه ده... معرفتيش ايه اللى حصل لمناخيره؟
ههههههههههه


manal

Sat Mar 24, 03:45:00 AM GMT+2  
Blogger سجين فى قلب الوطن said...

التاج الأول :
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

التاج التانى :
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

التاج التالت :
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

يخربيت نفوخك

ممكن سؤال ؟
يعنى ايه تاج ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Sat Mar 24, 04:30:00 AM GMT+2  
Blogger No Fear said...

السلام عليكم
أنا بشفق عليكي الحقيقة أنت جاوبتي ده كله في يوم واحد

Sat Mar 24, 08:27:00 AM GMT+2  
Blogger Ahmed EIssa said...

طب والله اجابات زي العسل
اشوفك بقي في المحكمة..انتي نسيتي التاج بتاعي ولا ايه

Sat Mar 24, 10:42:00 AM GMT+2  
Blogger مصر هى أمى said...

يدينا ويديكى ربنا طولة العمر
التاج ده عايز يومين علشان الواحد يقراه
الا سعادتك اقعدتى كام يوم تكتبى فى اجاباته
حرام عليكى

سؤال هوا انا من 138 اسم اللى عندك ولا لأ علشان انا لو منهم هدعى عليكى دعا ربنا يجعله من حظك ونصيبك

Sat Mar 24, 11:40:00 AM GMT+2  
Blogger halwasa-masrya said...

يدعو فريق الباحثون عن العدالة لالغاء يوم اليتيم ....
ارحموا الاطفال يا جماعة
ارحموهم ....

الاطفال بتتخنق واعصابها بتتعب وبتتدمر نفسياتهم .. الخير مش مرتبط باول جمعة من ابريل

كلمة سمعتها من احدى اطفال الجمعية ... (( انا بحس انى قرد فى القفص وهما جايين يحدفولى الموزة ))


انا اسفة يا انجى بس بجد الخير مالوش ميعاد

Sat Mar 24, 01:39:00 PM GMT+2  
Blogger ibn nasser - ابن ناصر said...

This comment has been removed by the author.

Sat Mar 24, 01:50:00 PM GMT+2  
Blogger ibn nasser - ابن ناصر said...

التاج ده ان ابتديت اقراه الجمعه خلصته الاتنين ههههههههه لا بجد تاج جل وشخصيه ظريفه وانا لاغيت الكومنت الولانيه لاني بعد ماكتبت لاقيت كلام معظمه ناقص,,
وتحياتي

Sat Mar 24, 02:02:00 PM GMT+2  
Blogger sarah la tulipe rose said...

التاج دة اسئلته جامدة و داخلة شمال اوي:)
الله يكون في عونك!

Sat Mar 24, 02:21:00 PM GMT+2  
Blogger sakayar said...

إيه ده أنا طلعت من العشرين الأوائل ... يا خراباااااااااي
بصراحة ... واثقة من اجاباتك ودايما من المتفوقين يا فندم
صحيح هوه التاج طويل ... بس يستاهل القراية
على فكرة ... أنا حاسس بتغير في شخصية سمراء النيل .... أكيد للأحسن
تعليق آخر أخير ... لو كل أمر من ربنا ما نفذناهوش إلا بعد الاقتناع ... يبقى احنا بننفذ أوامر العقل مش أوامر ربنا .... لكن فيه بعض الحاجات ربنا عطاهالنا من غير ابداء سبب علشان يشوف احنا هنطيعه طاعة مطلقة ولا بنعبده على اللي بنفهمه وخلاص ...زي سؤال وصلني ... هوه احنا ليه بنصلي ... فلو قلت عشان احنا مسلمين ... أو علشان ربنا أمرنا بكده ... واللي أدامي ما اقتنعش ... يبقى مش هيصلي ... حتى لو سردتله أحاديث بتنص على فرضية الصلاة

Sat Mar 24, 02:29:00 PM GMT+2  
Blogger رفقة عمر said...

ربنا يكرمك ياسمرا بجد ضحكتينى وبقالى كتير مش ضحتك وخصوصا على اللقاء الغرامى اللى دبرته ليكى صاحبتك وخطيبها طيب هو كان بيعانى من ايه بالظبط معرفتيش السر لسه
وفعلا احسن رجل فى الوجود هو سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم

Sat Mar 24, 02:39:00 PM GMT+2  
Blogger فوكيره said...

اييييييييييييييييييه ده كله

ايه ده كلوووووووووووووووو

Sat Mar 24, 02:40:00 PM GMT+2  
Blogger أحمد said...

جميلة اجاباتك يا سمرا

Sat Mar 24, 03:10:00 PM GMT+2  
Blogger زحل الفلكي said...

ازيك يا ام مصر كلها

مشاعر الامومة عندك مطرطشة فعلا زي مكتبتي

تعرفي انا فكرت طول مأنا ماشي في السكة الطويلة بتاعت التاج
اني اخد حته وارد عليها

الاقي حته تانيه عايز اخدها وارد عليها

يوه حته تانيه اهي

بقول ايه من الاخر اجاباتك خفيفة وصريحة

وزي مأنا مسميكي عندي في مدونتي

خفيفة الظل
سمراء النيل

Sat Mar 24, 03:55:00 PM GMT+2  
Blogger Diyaa' said...

أولاً بحييكي علي انك خلصتي الكلام الكتير أوي ده
انا لو في مكانك قدامي 3 ساعات عشان أخلص نصه ..أصل خلاص بقيت بكره الكمبيوتر
ثانياً مش عارف هو انتي عندك عقدة مع النضافة ولا ناوية تتاجري في الصابون ومستحضرات التجميل...العنوان شامبو وجوا كان في كاميه ولو كان في فرصة أكتر كنت لقيت صيدلية اتفتحت جوا..مش دكر يعني زي ما بتقولي :))
ثالثاً بحيي نفسي اني قريت ده كله
رابعاً أنتي اكيد كنتي بتسيبي مكان موضوع التعبير فاضي في ورقة الأمتحان مش كده ؟!
خامساً ..مفهوم الحرية عندك عجبني أوي بس الرك علي التطبيق
سادساً مش عاجبني اسئلة أول قبلة دي والحوارات اللي جايبينها من لبنان ..مش عارفين نتعلم منهم الديمقراطية ولا حب الجمال وبنتعلم منهم الكليبات اللي من غير هدوم واسئلة من عينة حسيت بايه بعد أول قبلة ..ميعرفوش إن في حاجة اسمها استر عليا الله يستر عليك في تراثنا المصري ولا ايه ..المهم بقي هخبط انا نخش في اللي بعد كده
سابعاً ...أنتي قلتي حاجات من زمان بقول أنهم موجودين عند الناس وخصوصاً البنات ..بس محدش بيعترف ..حتي أنتي بقيتي تقولي الصفة وتقولي بس أنا مش كده..رغم إن دي بديهيات
زي

المرأة عامة ضعيفة ومرهفة المشاعر
من السهل انه يضحك عليها هي اي نعم بتطنش بمزاجها وبتقنع نفسها ان الكلام اللي بيتقال حقيقي

يعني لما تواجهي بني ادم تقوليله انت مصدق الكلام ده ممكن يخسرك ويعمل كل حاجة عشان يدافع عن مصدر الكلام ..لكن من جواه عارف إنه مزيف لكن شرنقة الوهم بتكون كل حياته أو حياتها

بمعني اني لو علي علاقة مستقرة اي رسمية وخذلني اكتر من مرة وبحبه بسامح بدل المرة عشرين
بس انا برضه بشر وببقي عاملة زي جبل عالي ولو جت عليه رملايه هيقع

دايماً برضه اشوف بني أدم أو بني أدمة عمال يستحمل يستحمل ومش مقتنع بمبدأ القشة اللي هتقصم ظهر البعير


ثامناً باين...الاقناع مش بييجي الا عن طريق الحب والاحترام المتبادل والصداقة ودول صعبين لو طرف من الطرفين مشغول في الدنيا وليه حياته الخاصة ومش متفرغ للتاني عشان كده بيفضل التفرغ من الأم للتربية ولو جزئياً يعني شغلها ميزيدش عن وقت المدرسة ..والأب يقف جنبها بس الأم لو عندها اعصاب حلوة وثقافتها عالية هتعرف تقنع أي حد بأي حاجة
بس هكمل بعدين بقي

Sat Mar 24, 03:58:00 PM GMT+2  
Blogger كراكيب عادل said...

اه انتي بئي عايز حد يكون معندوش شغل
ونايم يومين قبل التاجات دي وشارب برميل شاي ونص برميل قهوة

وبعدين يقعد يحل قصدي يجاوب علي الاسئلة

يا مفتريييييييييييييييييه

بس ردك جميل بجد يا سمراء

اقولك علي الحاجة بئي تعرفي ان متبرمج اشوف تعليقاتك في اي مدونة واقف اشوفك انتي بتقولي اية علشان اغش منك لاني ساعات ميكونش عندي وقت وانا اتاكدت ان اغلب كلامك متوافق معاي في حجات كتير رئيك يعني بيعجبني انتي علقي بالنيابة عني اكتبي وبالنيابة عن عادل

انتي انسانة جميلة بجد مش شرط نعرف حد علشان نحكم علية بس حاسس بكدة

Sat Mar 24, 04:43:00 PM GMT+2  
Blogger الراقـــص مع الذئـــــاب said...

رقبتي اتلوحت وعنيا وجعتني ومكملتش الموضوع
كنتي تعمليه علي حلقات

Sat Mar 24, 05:33:00 PM GMT+2  
Blogger نبض اسكندرية said...

الف لابأس يا انجى

المفروض نجيب موز ونجيلك على كل التاجات دى

بس حمد لله على السلامة

اديك خلصتيها

ردك حلو قوى وعجبنى كتير

تحياتى

Sat Mar 24, 05:35:00 PM GMT+2  
Blogger Ma 3lina said...

انا جالى حول من الالوان و الخط الكبير

المهم مبروك اجابة ال 3 تيجان

Sat Mar 24, 06:16:00 PM GMT+2  
Blogger Tamer Nabil Moussa said...

مفيش فايدى معاكى انجوووووووووج


كل مرة اقولك بلاها تاج اية بس وبتنجان اية

انتى غاوية بتخصم منك كل شوى بقى

لازم كل شوى نصايح وبلاش انجووووج و


ةبعدين ترجعى تشكى من التاج طيب بنخدية لية

وجعتى عينى

قال 3 فى واحد
هههههههههههههههههه
بس لما اشوفك

تحياتى

Sat Mar 24, 06:31:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

مناااااااااال

مانت مش كنتي شايفاني وانا بكتب التاج دة كنت عاملة ازاي
يابنتي انا شعري اتقطع من كتر ما كنت بشد فيه
ههههههههههههه
مانا مش لقيت اللي اولع بيه في نفسي

هههههههههههه اسئلته مستفزة انا عارفة

هههههههههههههه بيني وبينك مش حاولت اسل عليه تاني بس بالطريقة اللي كان هو فيها دي
زمانها مش موجودة دلوقتي
___________________________

سجين في قلب الوطن

طب ارد علي ايه ولا علي ايه
دة انت رغاي اوي
ههههههههههه
بس لو كنت اعرف حضرتك مش كنت كتبته اصلا

Sat Mar 24, 07:01:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

نوفير

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

صعبت عليك صح
طب ما تسلفني اي حاجة كدة
ومين قالك انه في يوم واحد
دة انا بقالي اسبوع بكتب فيه
___________________________

احمد عيسي

ههههههههه ربنا يجبر بخاطرك يارب

لا مش نسيته بس انا عملته يا احمد قبل كدة انزل شوية تحت وهتلاقيه عندي

Sat Mar 24, 07:03:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

مصر هي امي

ههههههههههههههه خلاص اقرا خميس وجمعه اهو اجازة برضه
عشان تعرف اني بطلة
طبعا حضرتك هتعمله يعني هتعمله
انا ديموقراطية جدا

هتعمله يا محمد
وانا عارفة ان قلبك طيب هتتمنالي اي بلوة بس
__________________________

هلوسة مصرية

يا حبيبة قلبي
انا قررت اني لما اعمل المضوع دة كنت هخليه يوم جمعه
عشان يبقي اجازة والناس فاضية فيه
وقلت ان اقرب جمعه يبقي اول الشهر عشان الناس يبقي معاها فلوس تخرج وتجيب اي حاجة
تصادف بقي ان قليل البخت يلاقي يوم الجمعه دة يوم اليتيم
اعمل ايه انا بقي
هو مش ليه معاد اه
بس انا خليتها اول الشهر لظروفي المالية انا
ياريت تكوني فهمتيني

Sat Mar 24, 07:07:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

بن ناااصر

هههههههههههههههههههه
المهم انه عاجبك اتفضله بقي
مني ليك ومش هعزه عليك
بس كان ناقص ازاي يعني ؟؟؟؟ظظ
نورتني علي فكرة
___________________________


sarah la tulipe rose

هههههههههههههه مانا حاولت اعدله بس الظاهر ان مش نفع
ربنا يكرك
ما تاخدي منه شوية
هدية مني ليكي
نورتيني بجد

Sat Mar 24, 07:21:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

sakayar

ههههههههههههههههههههههه
انا برضه حاسة بكدة علي فكرة اني اتغيرت بس مش عارفة بقي للاسوء ولا للاحسن

مش قصدي
بس عشان اعمي اي شئ لازم اكون مقتنعه بيه
ربنا الناس عرفته بالعقل لما اقتنعت عشان كدة امنت بيه عن ظهر غيب
يعني ربنا ادانا الاوامر عشان انت تقتنع بيها ويا تنفذها يلا
ربنا قال ادي الحرام اهو وادي الحلال اهو انت هتختار ايه
يعني ربنا ادالنا نعمة الاختيار
ونفس السؤال اللي اتسأل ليك لو جاوبت لمجرد اننا لازم نعمل كدة اللي ادامك فعلا مش هيقتنع
فلازم تكلمه بدلايل واقناع عشان تأثر فيه وتسيبله الاختيار في انه يعمل كدة عشان يكون راضي عن قراره اللي خدوا
(__________________________

رفقة عمر

الحمد لله اني ضحكتك والله انبسط لما قلتيلي ضحكتك
مانا مش عارفة هو عنده ايه
انا شكت انه عنده مرض نفسي
بس تقريبا عنده اللحمية
عليه افضل الصلاة والسلام

Sat Mar 24, 07:21:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

فوكيرة

ههههههههههههههههههه
انتي جاية تقري عليا ولا ايه
هتعملي التاج يعني هتعمليه
___________________________

مبرمج حر

المهم انك انبسط
شكرا علي تمرير التاج وامي بتسلم عليك وبتقولك مش تعملها تااااااااااااااااااااني

Sat Mar 24, 07:21:00 PM GMT+2  
Blogger واحـــد مـــــن الـنـــاس said...

الحمد لله الذي عافانا مما ابتلى به كثيرا من المدونين

التاجات منتشرة اوي اليومين دول

ربنا يبعدنا عنها يارب

وياريت مكونش من ال 138 لينك اللي عالجنب

Sat Mar 24, 07:28:00 PM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

أولا الحمد لله إني مش موجودة وسط 138 لينك


ثانيا : "يعني انا عن نفسي مش بحب الروتين بحب اكون امرأة جديدة كل يوم وعشان كدة بستعمل صابون كامي" إنت بتشتغلي في شركة كامي و بتعملي لها إعلان ولا يمكن إدوك شوية فلوس علشان كدة
:)

بس اللي ادوك التاجات دي، حبوا ينتقموا منك

Sat Mar 24, 07:35:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

زحل الفلكي

ههههههههههههههه انم مصر بحالها
هو باين عليا اوي كدة ولا ايه

هههههههههههههههه يا سيدي خد كل الحتت وريح نفسك
ربنا يكرمك يارب
__________________________

ضياااااااااااااء

تلات ساعات ايه
دة انت تبقي بطل علي كدة
بقولك قعدت اكتب فيه اسبوع
هههههههههههههههه فتح مخك بقي بقولك بكتب فيه بقالي اسبوع
يبقي اكيد محرومة من النضافة
وحياتك مش كنت بعرف اقول كلمتين علي بعض في التعبير
هو انا يعني يا ضياء اللي الفت اسؤال
ماهو مبعوتلي كدة
واكيد الي بعتتهولي برضه مبعوتلها كدة
انا قلت اني مرهفة المشاعر وحساسة
بس كل اللي قلت ان انا فيه مش كدة هو ان اي حد بيمثا ايت نحدي

في موضوع اقناعه دة انا موافقاك فيه
بس لازم اسيبه لفترة عشان يقرر اي طريق هو هيمشي فيه
واسيبله حق الاختيار
مستنية باقي التكملة

Sat Mar 24, 07:38:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

كراكيب عادل

هههههههههههههههه مش شغلي يا بابا
هتعمله يعني هتعمله
انت الي مقفل الليستة عندي
مش ليا فيه يعني
هههههههههههههههههههههههه
امممممممممممم بتغش يعني
بطلوا غش بقي
عامة لما اجي اعلق
وتخش انت في اي مدونة اكتب كما قالت سمراء
او قول
سمراااء موافقة

اخيرا بقي الكلمتين اللي في الاخر دول جامدين بجد
ربنا يخليك

Sat Mar 24, 07:38:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

الراقص مع الذئاب

هو انت بتقراها ازاي
ايه اللي لوح رقبتك يعني
ههههههههههههههه
ايه رايك بقي انك هتكمل الموضوع
انا قلت اخلص بقي
___________________________

نبض اسكندرية

ههههههههههههههههه
دة علي اساس اني قردة يعني
وقاعدة علي الجبلاية

المهم اني وصلت
الله يسلمك يارب
بس اللي انتي مش تعرفيه انك من ضمن القايمة اللي عندي فانتي هتعمليه يعني
بس ساعتها مش هجيب موز معايا
منوراني ورافعه من معنواتي علي طول

Sat Mar 24, 07:39:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ما علييننناااا

اديني غيرت شوية في الاولان
الله يبارك فيكي وهتعمليهم يا مرام ايه رايك بقي
___________________________

تاااااااااامر

هههههههههههههههه
هو بمزاجي يعني
ماالناس هي اللي مش سايباني في حالي
مانا برضه قلت كدة بس هعمل ايه بقي
ازعل الناس مي
مش ينفع طبعا لازم انا اللي اطق بس
هو انا اللي خدته
دة اتدف عليا يا تامر
ما تشيل عني شوية
ههههههههههههههههههه

Sat Mar 24, 07:39:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

واحد من الناس

طبعا يا باشا
دة انت رقم 5 في الليستى اللي عندي 138
مانا دعيت نفس الدعوة دي
وبرضه مش في فايدة
__________________________


انيما

ههههههههههههههههه
اعتبري نفسك موجودة من دلوقتي
وحياتك ما ليا فيها
زمان كانوا بيستخدموا صابون نابلسي شاهين بدل الشامبو
هههههههههههههه
دول بيعزوني معزة مش عايزة اقولك
وانا من مكاني هذا وبدوري الجليل
بديكي تاج من دول عشان تجوابيه
هتجاوبي يعني هتجاوبي

Sat Mar 24, 07:42:00 PM GMT+2  
Blogger Ahmad Hegab said...

انا كومنت على الموضوع دا امبارح

اين ذهب الكومنت يا سمرا

لالالالالا دا انا دافع فيه دم قلبى

Sat Mar 24, 07:45:00 PM GMT+2  
Blogger Amira said...

تاج كلمة اية المفصود منها

اصل دخلت مدونات كتير واجد تاج من حمدية وام على والاهل والاصحاب
هههههههههه
واجى اشوف الكلام اجد كلام مقصود منة تفتيح ونشر بعض مداخل النفس البشرية

هو مهم للدرجتى

لو كدة قولى ليا اجيبة منين

Sat Mar 24, 08:42:00 PM GMT+2  
Blogger basma saghir said...

ايه التاج الديناميت ده
فكرني بساندوتش الديناميت الي عند الشبراوي بيبقى كله على بعضه فول على طعمية علة بتنجان
حلو التشبيه مش كدة؟؟..انا عارفة مش لازم تقولي
بس بجد حرام..طب ربنا بلاكي بيهم ليه تبلي خلق الله..يلا الامر لله من قبل ومن بعد
جاري التنفيذ ياستي

Sat Mar 24, 10:17:00 PM GMT+2  
Blogger ساعه الغروب said...

سموره يا قمرى

الا قوليلى
طمنينى بجد عليكى بعد التاجااااااااااااات دى

ايه يا بنتى حد يعمل فى نفسه كده

وبعدين انا اسمى مش مكتوب صح

:)

اصلى مش بعرف اقرا

اقولك
مش بعرف اكتب عبى البتاعه اللى مليانه حروف دى

مش بلاقى الحروف ياختشى بعيد عنك
:)

بقعد ادور على الحرف ييجى نص ساعه

اه
قبل ما انسى
موسوعه جينس للارقام القياسيه
اتصلوا بيا وسالوا عليكى
وبيقولولك
سكور اطول مده تقضيها فى كتابه بوست محفوظ ليكى

مش هيدوه لحد تانى

:)

طمنينى عليكى يا عسل
وحشتينى

:)

Sat Mar 24, 11:36:00 PM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

السلام عليكم
التاج التاني ليس له معني غير احراج المرسل اليه؟؟

Sat Mar 24, 11:49:00 PM GMT+2  
Blogger أميرة said...

انجى انتى واحشانى اوى وانا جيت عشان اسلم عليكى انا مشغولة اوى اليومين دول وبصحى بدرى

بس ربنا يسامحك بقالى نص ساعة بقرا فى التاج

هبقى اجى تانى اكمله

على فكرة اسامى الاولاد زى مانا عايزاهم بالظبط سيبك انتى الام هى اللى بتسمى
اخبار ابحاثك ايه واضح انك فضيتى عشان لاقيتى وقت للبوست دة كله
تحياتى ياقمر

Sun Mar 25, 01:52:00 AM GMT+2  
Blogger محض روح said...

هههههههههههههههههههه
كل ده ياانجى انا هيست فى النصف
بس اجبتك حلو وخصوص خصوص التاج التانى
:)

تحياتى ياجميله

Sun Mar 25, 01:56:00 AM GMT+2  
Blogger safa7_karmooz said...

ههههههههههههههههههههههههههههههههههه

كل ده شيلاه فى قلبك ومخبيه ...هههههههههه

بس مقولتيش هتمرريه لمين (سؤال ذكى )

Sun Mar 25, 01:56:00 AM GMT+2  
Blogger safa7_karmooz said...

على فكرة الكومنتس هنا تهلك من الضحك

وباين انك فعلا شايلة ومعبية ..

كده مبقاش هيد اند شولدرز

بقى ام فاروق والفرح :p

اللهم ابعدنا عن القايمة وسنينها ..ههههههههه

Sun Mar 25, 01:59:00 AM GMT+2  
Blogger Masry said...

سعادة اميرة اميرات النيل . صباح الخير
كل تاج و انتي طيبة و عقبال 100 تاج و تاج . احب احيكي علي اردتك العظيمة و تصميمك الرهيب اللي دفعوكي الي الرد علي هذا التاج و احب اعلمك اني لا اتمتع بالقدرات دي :)
بس بفكر االف تاجات بعد كدة و اهو اسلي نفسي . انتظري مني تاج بقي

Sun Mar 25, 07:38:00 AM GMT+2  
Blogger محمد عبد الغفار said...

أنا لا انا بلاش

Sun Mar 25, 08:46:00 AM GMT+2  
Blogger Music Gates said...

ولا كائني دخلت هنا خالص و ولا رديت علي البوست خالص يا جدعان احنا لازم نعمل حملة اوقفوا التاجاتتتتتتتتتتت حرام كفاية تاجات و غير كدا فعلاالتاجات دي مش طالعه غير من تحت ايد بنات هما الي رايئين اوي و بيتمزجوا في الاسائله العجيبه دي بس ردوديك كانت في الجول يا انجي معرفش انتي جاليك صبر ازاي علي العموم نصيحه خوديها من كبكب كل ما تخشي مدونة فيها تاج مكتوب اسميك فيهااعملي نفسيك مش شايفها ولحظن حظ المدونين انيك مش كاتبه اسماء تمريرهالهم يعني براءه و اماميك القانون و القضاء و اثبتي بقي و حلو ردوديك علي السؤال الفسجولجلي بتاع هيفاء وهبي في ايطار الخليج لا حكيمممه حكيمه سلام يا انوج

Sun Mar 25, 11:39:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ahmed_h

هههههههههه

انت هتمثل انا كنت قاعدة في المدونة انبارح طول النهار بشرب نسكافيهي ومش شفت حاجة العب غيرها يا شاطر هههههههههههه
دة انت سالفهم يا احمد خلني ساكتة
___________________________

اميرة

ههههههههههههههههه
هو مهم ومش مهم
المهم واله ماهي هعزه عليكي
انتي مش تعرفي ان من ضمن التعديلات الدستورية اني همرر التاج ليكي
ومش تجيبه من حتة
انا اديتهولك خلاص

Sun Mar 25, 11:57:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

بيسووو

ههههههههههههههه
انتي جعانة ولا ايه
طلي فجعنة بقي
ماهو انا مش هطق لوحدي
يا نعيش عيشة فل يا نموت احنا الكل
انا بقولك اهو
مستنيا التاج
ناس مش تيجي غير بالعين احمرا
___________________________

ساعه غروب

رووووووودي
ههههههههههههههه بعيد عنك راقدة في السرير
اكل العيش بقي يا رودي
انا قلت يمكن استرزق بالكلمتين اللي انا كاتباهم
كلمتين ايه دول معلقات
مين اللي قال
دة انتي منورة الليستة
بصي انا ممكن اتشاور معاكي وناخد وندي في الكلام
وفي الاخر ليكي مطلق الحرية
بس برضه هتعملييييييييييييييييييييييييهم
ههههههههههههههههههه
ابقي حسسي وانتي تلاقيهم
اكتبيهم بالبركة كدة
هيييييييييييييييييييييييييه
المهم اني هحتفظ بيه
انا كوبيسة يا ماما انتي اخبارك ايه بجد
وحشاني يا بت

Sun Mar 25, 12:01:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

anonymous

وعليكم السلام والرحمة

هو بس بيناقش مفهوم المرأة والخبايا وكل واحدة منا بتجاوبه بطريقتها
بس علي مين
شفت انت اجاباتي

تودي في داهية صح
___________________________

امبرة وليز

والله يا بنتي وحشانيجدا
وبفتقدك جدا

ههههههههههههههههههه
انا مقدرة اللي انتي فيه كله الا الصحيان بدري دة
انتي هتقوليلي

ههههههههههههههههه انتي بقالك نص ساعه انا قاعدة عليه بقالي اسبوع

شفتي بقي ان في حاجات مشتركة بيني وبينك
ابحاثي مش ناقص عليها غير انها تتناقش وشوية تظبيطات صغنتته كدة
تحياتي ليكي يا جميلة

Sun Mar 25, 12:02:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

محض روح

هههههههههههههههه
انتي جاية تضحكي عليا يا محض
وبعدين تعالي هنا رايحة فين ال تحياتي يا جميلة ال
انتي هتعملي التاج دة
انتي من ضمنهم يا هانم
ولا ناوية تمثلي نا مش معاهم
___________________________

سفاح كرموز

اه اسكت دة انا ما صدقت فتحت
واللي بيساله هو اللي انا مررته ليه
يعني انت
ايوة انت يا طويل

Sun Mar 25, 12:02:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

سفاح كرموز

هههههههههههههههههههه
ومتس بتاعت مين بالظبط
هههههههههههههه
يا ابني مش في اي دعوه هتخليني ابعدك
انت من ضمنهم يعني هتجاوب ولامؤاخذة احنا مش بنترعب
سفاح علي نفسك يا بابا
هههههههههههههههههه
___________________________

انسااان

اميرة اميرات مرة واحدة
يا مثبتيني يا مصيتيني
ههههههههههههه
صباح النور
كل تاج وانا طيبة دي ماشي
لكن عقبال 100 تاج دي لالالالالالالالالالالالالالالالا
عشان تعرف اني صاحبة ارادة
عارف يا محمد لو فكرت للحظة انك تديهوني
صدقني هجيبك من هناك
هههههههههههههههههههههه

Sun Mar 25, 12:02:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

محمد عبد الغفار

هههههههههههههههههههههه
بلاش ايه
دة انت منهم
اجباري يا باشا
ههههههههههههههههه
فكرتني بفيلم مش فاكرة بتاع مين
كان واحد كل اللي عليه يقول ان لا ان لا بلاش انا انا لا
___________________________

كوبتي

ههههههههههههههههههههههه
اه عامل فيها من بنها يعني
توقفوها تشغلوها
حضرتك هتعملها بس بعد ما ربنا يفك زنقتك دي
ههههههههههههههه
وحياتك يا ابني انا مش رايقة وانت عارف كد
دة انا بجري علي كوم عيال وورايا هم ما يتلم
تفتكر هينفع
وحياتك عملتها
دخلت عند مبرمج حر لقيتني من ضمن القايمة عملت عبيطة وخرجت جالي لحد هنا هههههههههههههه
وبعدين قانون مين يابا
دي الحاجات دي موضوجودة في التعديل الدستوري الجديد
هههههههههههههههه
اه شفتني وانا بقول ان هيفا مش المراة العربية
وبعدين يا واد انت جالك حول
سؤال ايه اللي فسيولوجي دة
يخريبت اللي دخلك ثانوي
مش عارف ان دة سؤال تاريخ

Sun Mar 25, 12:02:00 PM GMT+2  
Blogger مسلم said...

قرأت كلمات من البروفايل الخاص بك

و سطوراً عديده من البوست

لم أستطع إكماله الحقيقه

في كلام كتير محتاج تعليق

بس هكتفي بحاجه واحده بس

ما هو مقياس مكارم الأخلاق ؟؟

ما هي تحديداً

السؤال قد يبدو لوهله غريب و عجيب..بس أصلي لقيتك بتتكلمي عن الإعجاب بولد أو شئ من هذا القبيل بدون حرج

و لما أجبتي عن سؤال هتلبسي إيه و انت رايحه تقابلي شاب لأول مره

مش عارف...بس اللي أعرفه إن الكلام ده مينفعش أصلاً ننقاشه لأنه لايجوز شرعاً

ديه أول مره أجي عندك

مش عايز أكون تقيل ..و مش عايز أثير مشكله

بس بجد موضوع مكارم الأخلاق ده محتاج منك توضيح أكتر و ربما بعد التوضيح قد يحتاج إلي تصحيح

أتمني أن تأخذي كلامي بصدر رحب فهو مجرد تساؤل أرجو الحصول علي إجابته

سلام الله عليك و رحمته و بركاته

أسلوبك الأدبي متميز و رائع

Sun Mar 25, 02:44:00 PM GMT+2  
Blogger بيتنا القديم said...

قالك تعرف سمراء النيل

قلت اعرفها

قالك قرأت عنها

قلت لأ

قاللي يبقا متعرفهاش

اهلاً بيك...وربنا يخليك

ويجعلو عامر

Sun Mar 25, 05:14:00 PM GMT+2  
Blogger david santos said...

Hello, smraa!
Thank,s for you work and have a good weekend

Sun Mar 25, 05:22:00 PM GMT+2  
Blogger دينا فهمي said...

ياااااااه
بجد ربنا يكون في عونك
الحمد لله انها عدت بسلام (:
على فكرة كلامك فرق معايا جدا وخلاني عرفت عنك حاجات ماكنتش عارفاها اكيد

Sun Mar 25, 08:58:00 PM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

غرام و انتقام

معلهش يا بنتي

:)))

بس انا فيه اجزاء اصلا وقعت منك من الضحك

يا رب دايما يا انووج

:)))

Sun Mar 25, 09:18:00 PM GMT+2  
Blogger قلب أبيــض said...

السلام عليكم
أولا انا أسف انى هخرج عن الموضوع لان
ووأحب أدعوك الى ان تنضم معنا الى رابطة عملناها للعزاب
أنا عارف ان الوقت مش مناسب
والرابطة دى عملنا لها مدونة تسمى
( عاوز اتجوز )
ونأمل ان تشارك معنا بمواضيعك
وحاول مشكورا ان تنشرها بين اصدقاءك والفكرة هتعجبك ان شاء الله
وجزاكم الله خيرا

Sun Mar 25, 09:33:00 PM GMT+2  
Blogger мїяάЖάгїм ™ said...

Dear,
First of all ur blog is just nice...
Second, I'd like 2 invite u to visit my blog & read the translation of the rapport issued by the Italian National Institute about the violence on women in Italy, 2006.

http://chiccopolis.blogspot.com/

Really interesting

Karim

Sun Mar 25, 10:16:00 PM GMT+2  
Blogger Amr Ahmed said...

يابدووووووووووووووووي

كل ده تاج

ايه ده يابنتي

وجالك قلب تحلي كل ده

معاكي ربنا بقي

Sun Mar 25, 10:53:00 PM GMT+2  
Blogger محمد مصطفى said...

ربنا ع المفتري
أحلى حاجة إني كان ممكن أطنش بداعي إني مادخلتش البلوج بتاعك و قيرت البوست ده
اللذيذ بقى انك تقوليلي على التاج و تقفلي عليا باب الهروب
ربنا يستر بقى
بما انك طيبة عايزة أهديلك هدية لذيذة
ادخلي اللينك ده و قوليلي هتقدري تفضلي مركزة قد ايه
http://www.boomow.com/DontStare.swf
سلاااااااااااااااام

Sun Mar 25, 11:08:00 PM GMT+2  
Blogger  ياقوت الأزهري said...

انتى بالك طويل
ودى حاجة كويسة
تحياتى

Sun Mar 25, 11:13:00 PM GMT+2  
Blogger شجره الدر said...

ههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههه
يامجنونه
تلات تاجات فى بوست واحد
حولتينى والله
بس على طول ياقلبى دمك شربات وافكارك لااختلف معها
وحشتينى جدا
هالحق بقى احط اللينك بتاعك عندى
تحياتى
باى باااااااااى

Sun Mar 25, 11:13:00 PM GMT+2  
Blogger micheal said...

تلقيت دعوه من يومين من زميل مدون عزيز ..محمد التهامي لحضور ندوه عن المدونيين في مصر بمجله كلمتنا و تم تحديد الميعاد يوم 4-4 الساعه الواحده و النصف...الللي ناوي يجي يا ريت يسيبلي تعليق عشان أبقي عارف و عامل حسابي و أقول لمحمد
متخافوش مفيش حد مننا متراقب
بخصوص التاج فوعد مني حقراه بعدين و أرد عليكي فيه
تحياتي يا نووج

Mon Mar 26, 12:00:00 AM GMT+2  
Blogger elkamhawi said...

التاجات دى حاجة مملة ورخمة
فاضيين قوى حضراتكم
اكيد والله اللى هعمل التاج ده حد فاضى قوى قوى

واموت واعرف كمان مين الفاضى اللى هيقعد يقرا كل ده
اية الناس العجيبة دى

صباح القشطة يا سمورة

Mon Mar 26, 03:29:00 AM GMT+2  
Blogger Masry said...

يبقي الخيرة فيما اختارة الله و هعملك تاج مخصوص بقي هوة في احلي من اني ارجع مصر علي ايديكي و مش مهم ايه يحصل بقي بعد كدة المهم ابقي في المحروسة:)
طبعا واضح ان كل الناس بتقرأ البوست و تدخل تعلقو تقول رأيها ماعدا انا بدخل اقرأ البوست و بعدين اقراالتعليقات و بعدين اعلق كان المدوني بتاعتي P: . معلش بقي زي اخوكي الصغير برضة
المهم يا ستي انا لو علقت علي تعليق دلوقتي محدش هياخد بالة و دة لان محدش بيقرأ تعليقات . طبعا انا قريت تعليق الاخ مسلم و لا تعليق :)

Mon Mar 26, 07:59:00 AM GMT+2  
Blogger أسوور said...

معلش يا سمرا
بقالى كتير ما جتش لكن قريت كل القديم اللى فاتنى
انتى شاعرة جميلة فعلا

وحشتينى يا جميلة الجميلات

Mon Mar 26, 11:21:00 AM GMT+2  
Blogger محمد صلاح العزب said...

جميل بس كتييييييييير جدا

Mon Mar 26, 01:46:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

مسلم

اولا ياريت قبل ما حضرتك تحكم عليا انك كنت تكمل قراية البوست
لانك لو كنت كملته للنهاية كنت هفهم المقصود من كلامي ايه بالظبط
بالنسبة بقي لمقايسي لمكارم الاخلاق
فانا بحاول اني اقيسها من منظورين
مقياس عقلي انا الي بيتناسب مع الحياة اللي انا حطيتها لنفسي
والمنظور التاني اني اعتدل في تنفيذ المكارم دي من ايام الرسول والصحابة

وبعدين علي فكرة انا مش اتكلمت عن اعجابي باي ولد خالص
لانك لو كنت كملت قراية البوست كنت هتعرف اني قلت اني مش انا اللي تعجب بحد
مش غرور بس طبيعة تركبيت كدة
وموضوع اني اخرج عشان اقابل شاب لاول مرة
جايز انه يكون لا يجوز شرعا
بس ما بالك بقي لو كان لقاء اسرة لتعارف بين اتنين بحكم الشرع
يعني بدل ما يكون لقاء فيبيت يبقي مثلا لقاء بره في اي مكان

يبقي طالما في نطاق اسرة برضه مش يبقي في داعي اني افزع الشاب وابان علي الاقل اني بنوتة :))
صح ولا ايه

واتمني انك تكون عندي كتير ان شاء الله

وانت مش تقيل ولا حاجة
بس بطلب منك بجد انك قبل ان تحكم علي الغير
ادرس كلامهم كويس اوي
وكمله للاخر
وموضوع مكارم الاخلاق دي مش اعتقد انها تحتاج لتوضيح
لان المفروض ان كل واحد فينا عارفها

بس انا مش متشددة
ولا مستهترة
انا بحاول اكون وسطانية
مش هقولك اني هتزهد عن احوال الدنيا وملذاتها

ولا هقولك اني عايزة الدنيا بس

يعني بحاول اعمل اللي يرضيني ويرضي ربنا قبليا طبعا

بغض النظر بقي عن مفهومي عن مكارم الاخلاق
انا قلت ان ليا حدود انا حاطاها لنفسي
بتتبعها
ومش بسمح لنفسي بتعديها
جايز تكون حدودي مش تعجبك
لكن انا راضيه عنها
طالما اني لا اخدش حياء
ولا اجرح غيري
ولا اغضب ربي

بجد شكرا ليك علي الزيارة واللي اتمني انها تتكرر

وسعدت جدا ان اسلوبي عجبك

Mon Mar 26, 03:17:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

سمسم

ههههههههههههههههههههه
طب ارد اقول ايه بقي
والله مش عارفة اقولك ايه
بس يجعلوا عامر زي ما قلت
ربنا يخليك
بس انت هتعمل التاجات دي
لان من ضمن اقايمة عندي
___________________________

david santos

thx david
hope u have a good week end too

انت جاي تشكرني علي ايه بذمتك انت فاهم حاجة
انت لافف علينا كلنا
جايب الوقت دة كله منين
اعدم بوش ومبارك في نفس الوقت لو كنت انت فاهم اي حاجة احنا بنكتبها

Mon Mar 26, 03:17:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

دينا فهمي

اه ادعيلي يا دينا والبي
لحسن انا طلع عيني في كتابة البوست دة
الحمد لله اني علي قيد الحياة
هههههههه
المهم بقي فرق للاحسن ولا للاسؤ
نورتيني يا بنوتة
___________________________

ايبيتاف

هههههههههههههههههه
معلش ايه
هو انا هعديها بالساهل كدة
دة انتي تعملي التاجات دي
دي انتي من ضمن القايمة حضرتك
اضحكي يا اختي اضحكي مانت مش كنتي تعبانة في كتابته
ههههههههههههه
منوراني يا بوينيتي

Mon Mar 26, 03:19:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

كاستر

وعليكم السلام

لا طبع براحتك اخرج زي مانت عايز
بس تقريبا حضرتك فاهم نقطة صغنتته اوي غلط
هي مش واضحة يعني بس احب اني اقولهالك
اني انا مش ولد عازب
انا بنوتة عازبة
هههههههههه
بس برضه كلنا عايزين نتجوز
يعني ممكن نشترك مش هنقول لا
اصدقائي مين بالظبط بقي
ههههههههههههههههههههههههه
يا جدعان والله انا بنت
منك لله يا مبارك
___________________________

мїяάЖάгїм ™

thx for ur visit karim
and thx for ur sweet words , of course i would like to visit ur blog to see what happened about the violence
thax for ur invitation

Mon Mar 26, 03:20:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

عموووووووووووووووووووووور

انت جاي تقول الكلمتين وتمشي
طب ايه رايك بقي انك هتعمل التاجات دي
اومال انت فاكر ايه يا بيه
اه طبعا جالي قلب
مانت عارف قلبي جامد
هههههههههههههه
يا بدوييييييييييييييييييييييييييييي

___________________________

مادو

ههههههههههههههههههههه
ااااااااااااامييييييييييييييييين
ههههههههههههه
طبعا دة انا وراك وراك
هوانا هسيبك
عايزني اصاب بالشلل لوحدي
ههههههههههه لازم مشاركة المجموعه
شكراااااااااااااااا
وعشان انا طيبة وغلبانة تقوم تديني البلوة دي
دي مش هدية
بس يلا بقي شاكرين يا فندم ومستنين التاج

Mon Mar 26, 03:20:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ياقوت

يعني ممكن اعيش يا دكتور
؟؟؟؟

ربنا يكرمك يارب
__________________________

شجرة الدر

طب تصدقي بقي انك هتتضربي بجد
يا بت بتصل بيكي مش بتردي لييييييييييييييييييييييييه
ههههههههههههه
شفتي بقي
يلا اهو كله بيطلع في الغسيل
بعد الشر عليكي من الحول
ربنا يكرمك يارب
مش بشوفك ليه اونلاين زي الاول
الحقي بسرعه بقي
انتي مش كنتي لسة حطيتيه

Mon Mar 26, 03:20:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

مايكل

يادي النيلة علي ام الاجتماعات دي
يا ابني مفيش فايدة
هنعمل ايه هناك
وبعدين ايه 4 -4 دة
ههههههههههههههههههه
بقولك سيبك منه وتعالي اعزمك علي علي سندوتشات كبدة وسجق من عند عبده تلوث
ههههههههههههه
مستنياك تقرا التاج وتقولي
___________________________

القمحاوي

هههههههههههههههه
تصدق عند حق يا ابني
انا امنت بهذه المقولة بعد هدة الحيل اللي انا فيها دي من التاج
بس هو مش قوي يعني
اصل انا يعني مش فاضية كتير

بس ياواد
هو انت داخل ترمي زعاببيك هنا
وفي الاخر جاي تقولي صباح القشطة
شوية شوية تقولي لبن وبتاع
ايه الزريبة دي

صباح الفل عليك يا قمحوتي

Mon Mar 26, 03:20:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

انسان

لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا

دةانا مش هجيبك من هناك بس
دة انا مش بعيد اروحلك ادفنك مكانك
هههههههههههههههه
طول عمرك مختلف يا باشا
كفاية انا رديت خلاص
___________________________

ياسمين

ربنا يخليكي يا ماما
معلش انا عارفة اني برضه مقصرة معاكي كتير
س المهم انك تكوني كويسة دلوقتي
هتصل بيكي اطمن عليكي
وحشتيني موت برضه والله
___________________________

محمد صلاح العزب

معلش بقي استحمل
اهو كلنا لها

Mon Mar 26, 03:21:00 PM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

لا و النبي يا حبيبتشي مش حاقدر أجاوب أصل بابا محرم عليا أجاوب ع تاجات

إيه يا بنتي عملوها فيكي عايزة تنتقمي مني أنا كمان

و كمان أنا أمية ما بعرفش أقرا و لا أكتب هههههههه

Mon Mar 26, 03:37:00 PM GMT+2  
Blogger ody911 said...

أنجى صحبتى

معلش أتأخرت عليكى فى الرد على التاج


حقيقى مش عارف أرد أقول إيه ؟؟

مش هقول غير إنك حلوة أوى

وجميلة جدا

وقلبك كبير

ممكن تكونى فهمتى حاجة من الرد

وممكن لاء

وعادى بقة
أودى

Mon Mar 26, 06:29:00 PM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

شكرا ياسمرا على الأجوبة الرائعة
وفعلا توقعت اكتير من الأجوبة وطلعوا نفس المعنى يلي توقعته

بتأسف على التأخير

تحياتي وبشكرك لتاني مرة على استجابتك

Mon Mar 26, 07:59:00 PM GMT+2  
Blogger الأرمـوطــي said...

ازايك يا انجى عجبتني اوى التاجات دى واكتر حاجه لفتت نظرى هيا خفة دمك وعمق ايمانك وتدينك وانك بتخلى الدين هوا الرقيب على تصرفاتك لان انا من وجهة نظرى ان الدين بيخلى الانسان يتحلى بمكارم الاخلاق قدام الناس وبينه وبين نفسه وده هوا المهم لكن فى ناس مبتهتمش غير بالعرف وده بيخليها كريمة الاخلاق قدام الناس لكن بينها وبين نفسها بتبقى الله ام احفظنا فعلا الدين هوا الرقيب الوحيد والامثل على تصرفات الانسان

Mon Mar 26, 09:14:00 PM GMT+2  
Blogger FATMA said...

كبير اوي التاج ده
يا قلبك

Mon Mar 26, 10:04:00 PM GMT+2  
Blogger ~ Bato0ot ~ said...

engy :D awlan agabatek 7elwa awy
bas akeed akeed enty msh betetklmy gad :D msh ma32ol enty ba3ta el tag l kol el nas dol ely ana benhom 3ashan da taweel awy
bas akher wa7ed lamiaa sb2tny w ba3tetholy w gawbto mn youmen :D bas aked akeed enty bthzary :huh:

Mon Mar 26, 10:35:00 PM GMT+2  
Blogger safa7_karmooz said...

على فكرة...انا جاوبت على اتنين تاج خلاص

اللى فى النص ده نسوانى

وانا رادل

هعهع

Tue Mar 27, 03:39:00 AM GMT+2  
Blogger micheal said...

ربنا يديكي الصحه و طول العمر و تتحفينا بكام تاج..ده أنا كنت حعيط و أنا عمال بقرأ الاسئله...ايه التاجات دي كلها...بس تعرفي بصراحه و أمانه أنا كنت منبهر بيكي و مبسوط و أنا بقرأ التاج التاني الخاص بالبنات لان التاج ده أنا قريته في كذا مدونه و لكن كما توقعت وجدته الاجمل و الاروع عند سمرا...مش بعاكس و الله بس دي الحقيقه و حلوه أوي أصل بيتنا فيه حريقه....يخرب عقلك...هما البنات كلهم بتوع اختراعات...ههههههه
تحياتي لكي و يكفيكي شر التاج

Tue Mar 27, 10:03:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

انيما

هههههههههههههههه
بقولك ايه انا جيتلك لحد عندك وهتجاوبي يعني هتجاوبي
وزي ما قلتلك هتمليني وانا هكتب
___________________________

اودي

صاحبي هههههههه
دة انا هدفعك غرامة علي تأخيرك دة
طبعا فهمت ربنا يخليك يارب
ايه يله ممكن لاء دي علي اساس اني مش بفهم الا كل فين وفين يعني
ماشي يا اودي

Wed Mar 28, 03:53:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ليندا

ليندا بتشكريني علي ايه
ربنا يخليكي يا قمر
بس انا مش مبسوطة حاسة انك مضايقة وتعبانة
يارب يفك كربك وهمومك يارب
ولا يهمك وما تتأسفي
علي ايه بتشكريني
دة واجب عليا :)
___________________________

الارموطي

ازيك يا ارموطي
عجبتك اوي
طب ما تشيل مني شوية
مني ليك التاجات دي
مش هتجاوب عليهم ولا ايه
ههههههههههههه
ايه اكتر حاجة لفتت نظرك دي
يا ابني دة المتوقع بتاعي
انت مش كنت تعرف كدة ولا ايه
هههههههههههههه
متواضعه بقي
اديعيلي بس ان ربنا يثبتني
وانت صح فعلا الدين هو الرقيب علي كل تصرف فينا
ولينا
ربنا يخليك يارب

Wed Mar 28, 03:53:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

توتة توتة

هههههههههههههههههه طب مش هتشيلي منه حبة

مش ناوية تعمليه
عشان تعرفي ان قلبي جامد
___________________________

بطوووط

ههههههههههههههه
شايفاني بهزر ولا ايه
عيب عليكي انتي عارفاني مش ليا في الهزار
طبعا باعته التاج لكل الناس دي
وطبعا انتي منهم
وهتعمليه يا انجي يعني هتعمليه
المهم انك جاوبتي بتاع لميا
عليكي بقي وعلي التاجين الاولانين

هههههههههههههههه
يا بت مش بهزر

Wed Mar 28, 03:53:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

سفاح كرموز

هههههههههههههههه
انا جاااااااااااااااااااااااااااااي
فرافيروووووووووووو
___________________________

مايكل

ههههههههههههههههه
يدين طول العمر ماشي
يديني الصحة اللهم امين
انما اتحفكم بتاج تاني دي لالالالالالالالالالالالالالا
حرااااااااااااااااااااام
ايه يله كنت مبسوط دي
بتتكلم صيغة الماضي ليه
ربنا يخليك يا ميكولتي
هههههههههههههه
وحياتك حصل قلتله عن اذنك هروح اشوف البيت اللي ولع
هههههههههههههه
الحاجة ام الاختراع
واختك كانت الحجة الي شايفاها استحاله تقعد معاها ابدا
يسمع من بقك ربنا

Wed Mar 28, 03:54:00 AM GMT+2  
Blogger Amany Y. El-Saeed said...

بجد بجد مش قادرة أقولك أد إيه إجابتك سكر...و شخصيتك عسوووووولة جدا جدا جدا

أنا كنت داخلالك عشان حاجة تانية مهمه أوي أوي أوىىىىىىىىىىىى
القصيدة إللي كتبتيها في مدونة همس...تحفه...جميلة بجد...و إستخدامك للغه رائع...لازم نشوفها على مدونتك

Wed Mar 28, 09:13:00 AM GMT+2  
Blogger قلب أبيــض said...

دعوة عامة
أدعوكم انا احمد سعيد صاحب مدونة عاوز اتجوز للمشاركة معنا فى المدونة الجديدة والتى يوف تنال اعجابكم
وأدعوكم ايضا للمشاركة معنا فى المواضيع
وجزاكم الله خيرا
www.zawage.blogspot.com

Wed Mar 28, 08:52:00 PM GMT+2  
Blogger Unknown said...

يانهاااااااااااارى
ايه التاجاز اللى تودى فى داهية دى يابنتى

لا حول ولا قوة الا بالله

بس من تحت كومة الورق وأنقاض الإمتحانات ومن معاميق معاميقى وحشااااانى

اللهم اجعله خير

Thu Mar 29, 12:55:00 AM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

أيه يا ستي التااااااج
الطويييل
ده

انا نمت في نص المشواررر


اقعدي بالعافية بقا

Thu Mar 29, 09:11:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

موووني

ربنا يخليكي يا رب يا اماني
بجد مش عارفة اقولك ايه بجد
المشكلة يا اماني ان الناس هتتصدم فيا جدا
لاني مش كتبت نوع من الواع دي قبل كدة
هههههههههههه
مش عايزة الناس يحصلها حاجة

بس اكيد هيجي يوم واتغلب علي خوفي واكتبها
___________________________

احمد سعيد

يا احمد ارجمي بقي
طب انا ليا سؤال
الدعوة دي للمشاركة لايه بالظبط
اننا نيجي نعلق يعني ولا نعمل ايه بالظبط
بس ان شاء الله هاجي اعلق

Fri Mar 30, 01:58:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

انسانة

ههههههههههههههههه
وحشاني والله يا مينا
بس التاج دةسيادتك هتعمليه يعني هتعمليه
انابقولك اهو
___________________________

طهقان

المهم انك صحيت في الاخر قوم كمله بقي
ههههههههههه
لا ثواني خد العافية معاك مش عايزين لخبطة بقي
منورني
وازاي طهقانة كدة

Fri Mar 30, 01:58:00 PM GMT+2  
Blogger eldoctor said...

الحمد لله انى مش فى ال138 لينك اللى عندك
اللى لبستيهم السلاطين التلاتة ...
و اعانهم الله على ما ابتلاهم

Tue Apr 10, 07:47:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

الدكتور

هههههههههههههههه
يا سيدي بسيطة ممكن اضيفك من ال 138
لازم اخليهم يكتبوا حاجة
فديتهم التاج عشان يكتبوه

Fri Apr 13, 04:31:00 PM GMT+2  

Post a Comment

<< Home