Thursday, February 01, 2007

تعالوا نحسبها صح

الزمن: الايام دي
المكان: مركز التنمية الاقليمي بالقاهرة اللي مقره في استاد القاهرة
السبب: ندوة ومعسكر تدريب المسابقات الجديدة للسيدات لالعاب القوي
السبب برضه: والله ما عارفة
ايه هي المسابقات الجديدة: المفروض ان هي الوثب الطويل - الوثب الثلاثي- القفز بالزانة- الموانع ( ال يعني هي دي المسابقات الجديدة)؟
عدد الدول المشاركة: مصر هي امي - اليمن - السودان- الاردن - سوريا - تونس
عدد المشاركين: 2 فقط من كل دولة المفروض ان اتحاد الدول دي بيرشح لاعبة ومدرب بما فيهم مصر بالاضافة الي هيئة اعضاء تدريس قسم العاب القوي بكلية تربية رياضية الجزيرة اللي المفروض عددهم 20 فرد بالكتير جدا
تعليمات الدراسة علي حسب اللي مكتوب في الورقة اللي اتوزعت علي المشاركين ( ونظرا لعدم وجود سكانر عندي فانا هنقلها زي ما هي بالظبط) .؟
تعليمات الدراسه
________
نظرا لحدود ميزانية الدراسة فسوف يتحمل المركز الاقامة شاملة ثلاث وجبات فقط (بوفيه مفتوح) + مشروب واحد فقط وذلك وفقا للاتفاق مع فندق " موفنبيك".؟
بينما سيتم محاسبة الفندق بمعرفة الدارس لكل ما يلي:؟
المكالمات المحلية والدولية*
الغسيل والكي *
الميني بار *
المشروبات الضافية *
تغيير نوع الاقامة من زوجي الي فردي *
تغيير مدة الحجز الذي تم بمعرفة المركز *
كما يرجي من الدارسين الاتي - :؟
الالتزام بالمواعيد وتحركات الاتوبيس الخاصة بنقل الدارسين
مع تحيات
ادارة مركز التنمية الاقليمي - بالقاهرة
واخدين بالكم من موضوع حدود ميزانية الدراسة دي
كان هذا اعزائي الموستميعوون الموجز واليكم الانباء بالتفصيل:؟
انا بقي عايزة اقولكم ميزانية المركز دة بتسمح بايه بقي
اولا
جايبين مدرب روسي من روسيا عايش في داكار لانه هو مدرب البت اللي طلعت التالتة علي العالم في الوثب الثلاثي
عشان هو اللي هايدي الدورة دي
بما ان المدرب روسي فسبحان الله الراجل بيتكلم روسي لبلب وفرنساوي طلقة بحكم عيشته في داكار
وبما ان ثقافة الراجل دة في الانجليزي زي ثقافتي في الروسي بالظبط لكن الراجل كان بيحاول
المركز نظرا لميزانيته المحدودة مش هان عليه يجيب مترجم متخصص عشان نفهم وجايبين واحدة بترجم ترجمة حرفية للانجليزي اللي هي اصلا مش فاهماه
واحنا يا ولداه فاغرين الافواه وبنحاول نجيب كلمة من الشرق وكلمة من الغرب عشان نفهم الراجل دة
لحد ما كلنا كشفا راسنا ودعينا عليهم يقوم ينزلنا واحد من السما في المركز برضه تشاء الاقدار انه بيعرف روسي ويتولي هو احيانا الترجمة
وكل دة ليه ؟؟؟؟
لا فتحوا مخكم معايا عشان ميزانية المركز مالها؟؟؟
ايوووون كدة
ثانيا
طب والضيوف اللي جاية دي بقي هتاكل ايه
هتاكل زي بقية الشعب كدة دة حتي يبقي حرام عليهم
وطبعا زي ما قريتوا ان هما حاجزين في فندق موفنبيك اللي تصل تمن الوجبة فيه في الغدا الي 200 جنية وشوية بس بما ان المركز ميزانيته محدودة فالفندق صعب عليه وخلاه خمسين جنيه للوجبة بس
ملاحظة دة اوبن بويفيه يا عم الحاج يعني لهلط براحتك يابا؟
دي حاجة بقي ليكم
الفندق طبعا معاه العدد وبيطلع الوجبات حسب العدد اللي جايله واللي طبعا مش هيزيد بس اللي ممكن يقل
بس بما ان الفندق عامل حساب اعضاء التدريس اللي هو احنا واللي مش بنيجي كلنا لان في منا الي كان صايم وانا شخصيا قعدت يومين مش بروح
طب اللي مش جه دة برضه فلوسه بتروح فين بقي يا حلووووووووو.............!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
ونظرا اعزائي المستمعين والمشاهدين لحدود ميزانية المركز فالمركز تبرع مشكورا لتحمل كافة تكاليف السفر من تذاكر واقامة للدول المشاركة
وما كان علي المشاركين غير ان هما يلموا هدومهم في شنط ويركبوا الطيارة ويهبطوا ان شاء الله سالمين علي ارضك يا مصر
متشالين علي كفوف الراحة ياريس
زورونا تجدوا ما يسركم
طب شايفة احد المشاهدين بيسالني هي الدورة دي ببلاش؟؟؟
وارد بمنتهي البساطة ايوووووون الدورة دي ببلاش
سؤال اخر اتفضل يا بيه
ولما هي مسموح بيها لفردين من كل بلد ايه اللي مخلي اعضاء هيئة التدريس تخش فيها؟؟
احم احم
سؤال وجية ونبيه في نفس الوقت بس احب اقول سيادتك ان مصرفيها كتير يا ابني ومش كنا احنا بس دي معمورة بولادها بس هقولك
فجأة ضربت في دماغ مجلس الكلية ان هما يطبقوا التخصص في الكلية ودة بقي موضوع تاني وكبير بيدل علي مدي تخلف تعليمنا هبقي اقولكم عليه بعدين
وبما ان معظم اللي متعينين في قسمنا لا يمت بتخصص العاب القوي بصلة واولهم وعلي راسهم العبدة لله
فحبوا ان هما يمرنونا علي الالعاب الجديدة اللي المفروض هتنزل تخصص في القسم عندنا اللي هي المطرقة والوثب الثلاثي والقفز بالزانة والموانع
وهنا ياريس تلعب الواسطة دورها ونبقي احنا كمان من ضمن المشاركين في الدورة دي كمشاهدين ومتعلمين وكمالئين البطون في فندق موفنبيك
مدة الدورة من 27 الي 31 يناير
يعني محاسبة الفندق للدارس دي طلعت اوت ومش واقعية وسعت منهم اوي
لان مش في حد بيعملها كلهم يابا معاهم تلفونات دولية والعيال قاعدة خمس ايام
دة انا لما سافرت وقعدت شهر غسلت مرة واحدة بس هدومي
لالالالالا مش تفهموني غلط مش عفانة دة عشان كنت واخدة الدولاب كله معايا
طب الفلوس دي كلها جايبينها منين طالما بتقولي ببلاش
انت مش شفت بعينك ان ميزانية المركز محدودة
الفلوس دي بقي من ميزانية الدولة يا معلم
ودي تطلعلها حزبة اد ايه كدة يا سموووور
جمد قلبك كدة واشرب ديو واستعد للانطلاق
اتنين مليون وربع يا بيه
ايىىىى
******************************************************
نشرة الاخبار المسلحة
تم تغطية ملعب بنادي الجيش المصري لا تحتاج الالعاب المقامة عليه الي تغطية هذا الملعب ولكن تكلفت تغطية الملعب 4 مليون جنية
******************************************************
فقرة اعلانية
اتبرع ولو بجنية
اكفل طفل يتيم عشان مش لاقينله غير شوية جرانين يتلف بيهم في صعيد مصر
اتبرع عشان نبني مدارس لولادنا
اتبرع لصالح مستشفي السرطان
اتبرع لصالح مستشفي الكلي والكبد والطحال والفشة والممبار
شارك عزيزي المواطن بدفع الضرايب لتكون مواطنا صالحا
يعلن اتحاد النهابانين العرب علي انه سيتم نهب كل مواطن في دفع فلوس النضافة بجانب الكهربا
تبرع لصالح اخوانا في فلسطين والعرقا وافغانستان
تبرع لدار الايتام
والعنب العنب العنب
احمر اخضر اصفر
احمر ودمه خفيف ينفع في شتا او صيف
وعماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه يا مصر

Labels:

71 Comments:

Blogger islamz said...

قفشتكككككككككككك .. بقي بتتريأى على الرياضة فى بلدنا .. هما اتنين مليون وربع دول يعملوا ايه يا بنتى ده يا دوب وجبتشين انتى بتزلمى الناس معاكى .. ايه يعنى لما تكون الميزانية محضوضة .. عاتشي بتحصل فى احسن البلاد ( احسن البلاد مصر فقط ) ولا حد عنده اعتراض ... ايه يعنى لما يغطوا الملعب بأربعة مليون جنيه مش بدل مياخد برد ولا يجي عليه طوراب ... حاجة عجيبة والله .. هو انتوا ميعجبكوش العجب ولا الصيام فى رجب .. ده حتى الرياضة فى مصر متقدمة جدا والحمد لله احنا مثلا اخدنا كاس العالم 33 مرة وخدنا حاجات كتيير اوى برده ولسة بناخد وياما هناخد .. ولا طلعنا من مونديال كرة اليد ولا حاجة .. ولا اتغلب منتخب الشباب من زامبيا 3/0 وكان العيال هيعيطوا وهما واقفين ولا حاجة
ايه الوشاعات دى بس حرام عليكوا يا عالم ... ولا عمرنا سمعنا البلد بتتكلم عن حاجة غير الكورة وبرده مش فالحين فيها .. وواحدة اسمها نهلة رمضان تتأمر على ميتين ام الاتحاد المصري وتقول مش عاوزة المعسكر يبقي فى الحتة تشي عشان فيها ناموس ولأ لأ بلاش الحتشة دى كمان عشان برد .. وتروح تتمرقع مع صاحبتها وتقول انا عاوزة اسافر بره عشان اخد الجنسية والعب باسم قطر .. الله يلعن ابو الرياضة لبيت ابو العالم البقر اللى عندنا فى الاتحادات .. بجد حاجة تشل المشلول نفسه هتقوليلي ازاى هقولك زى ما كابتن لطيف بيقول الكورة اجوان .. ومحدش فاهم حاجة خالص
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..

كان معكم اسلام من امام الكيبورد الاسود والموبايل الاسود والساعة السودة
:]

Thu Feb 01, 12:37:00 AM GMT+2  
Blogger Rivendell** said...

اهم حاجه في الموضع كله انه احمر ودمه خفيف سيبك انتي من كل حاجه تانية ومن المدرب الروسي اللي عايش في تنزانيا قصدي داكار

وفعلا فعلا صدق اللي قال .. مصر هي امي

Thu Feb 01, 12:48:00 AM GMT+2  
Blogger عبدالله said...

رغم تخصص الموضوع في التريقه في مجال شغلك بس اسلوبك الجميل دايما اضاف للموضوع لمسه جميله
بس ايه الي انتي فيه ده يصرفوا علي الرياضه نقول بيصرفوا يطنشوا الرياضه نقول بيطنشوا الحكومه تعمل ايه بس علشان ترضي الشعب الغريبه شعب ميستاهلش حكومه طيبه زي دي علشان كده بقول الافضل يغيروا الحكومه بحكومه قلبها جامد او يغيروا الشعب و ده الاسهل طبعا من تغير الحكومه
ومش تنسي تتبرعي ب بربع جنيه لكل الاعلانات الي انتي عاملاها دي
ويجعله عامر
:)
تحياتي

Thu Feb 01, 12:59:00 AM GMT+2  
Blogger zordeak said...

اتبرع عشان نبني مدارس لولادنا
اتبرع لصالح مستشفي السرطان
اتبرع لصالح مستشفي الكلي والكبد والطحال والفشة والممبار
شارك عزيزي المواطن بدفع الضرايب لتكون مواطنا صالحا
يعلن اتحاد النهابانين العرب علي انه سيتم نهب كل مواطن في دفع فلوس النضافة بجانب الكهربا
تبرع لصالح اخوانا في فلسطين والعرقا وافغانستان
تبرع لدار الايتام
والعنب العنب العنب
احمر اخضر اصفر
احمر ودمه خفيف ينفع في شتا او صيف



أظن انتى عارفة انا عايز اقول ايه دلوقتى



شفتى السرقة العلنى


والنهب اللى على ابوه



بجد حاجة تقرف


هو لو اى حد مكانك كان فرح بالموفنبيك وقال هييييييه

اشطة يا بنى ادميين


بس انتى لسه عندك قلب ولسه عندك دم وبتحسى

يا بنتى مشكلتك اللى هتخليكى متعرفيش تعيشى فى ام العالم ده

انك لسه بتحسى

ولسه بنى ادمة


ولسه انسانة


الملايين دى بتتنهب كل يوم علشان احنا ساكتين

ولو كل واحد محترم زيك كده

وشاف سرقة وقال


مكانش ده بقى حالنا


انما تقولى ايه بقى


عالم وسخة


قالها مظفر النواب


ما اوسخنا ما اوسخنا

لا استثنى منا احدا


انتى من اكتر الناس اللى عرفتهم انسانية يا انجى


وانا مش جاى اجامل ولا بقول اى هجس

بس والله بجد

انا مبسوط انى عرفتك

وانى عرفت المدونات

اللى خلتنى اعرفك


انتى ممكن تقفى فى البلكونة وتزعقى بصوت عالى وتقولى انا نضييييييييفة

وكل المسوخ اللى ماشيين فى الشارع
هيوطو راسهم من الكسوف


وعملهم مهيقدرو يقولو احنا نضاف



أنتى نضيفة يا انجى


بس خلاص

Thu Feb 01, 01:06:00 AM GMT+2  
Blogger فوكيره said...

انا جيتلك يا سمرا

راجعالك تانى علشن نتكلم ...

بس قولت اسلم ليكى في السريع

تحياتى
فوكيره

Thu Feb 01, 01:15:00 AM GMT+2  
Blogger بين الأمل و اليأس said...

انا مش جاي اعلق انا جاي امسي واخد حته او حتى كوباية المشروب
وبعدين انتي في صف المستفيدين من النهب مش المنهوبين
كويس وبعدين انتي لما تبقي عازمه حد بتوكليه ولا بتوكلي البيت الاول
طبعا لازم الغريب
اهه مصر ماشيه كدا
وبعدين انتي مش عارفه ان العاب القوى معقده لازم يعلموكوا التعقيد قبل ماتتعلموا من خلال الروسي
وبعدين تعالي هنا بقه عايزين روسي وانا عمي الملحق الثقافي في روسيا ده كلام ينفع كدا طب ياشيخه قولي كنت خليته يترجم وانا اخد الفلوس بتاعته
اهه كنت جبتلي حتة عربية احضر بيها الفرح
يالله عقبالك
وتبقي افتكريني في البوفيه المفتوح وربنا يسترها

Thu Feb 01, 01:31:00 AM GMT+2  
Blogger الدبور said...

يا سلام واخيرا
حجزت مكان في ال10 الاوائل اللي بيكتبوا تعليقات
برغم ان ضميري بيأنبني علشان انا كنت في المدونه بتاعتك الساعه 11 ومش رجعت الا الساعه 2 كان نفسي احقق حلمي بس يلا مش مهم


شويه كده ابقي اعدي و اكتب الرد علي البوست اان قلت بس احجز مكان

Thu Feb 01, 02:20:00 AM GMT+2  
Blogger زحل الفلكي said...

يااااااه كل ده في قلبك وساكته
اولا عايز اقولك ان دي اول زياره لمدونتك وشكراً انك شرفتيني بالزيارة
واكيد بعد البوست دي ان شاء الله لازم ازور مدونتك على طول لان اسلوبك لذيذ جدا جدا
ندخل في موضوع البوست
النهب والسرقة حاجه اكيد معروفة
اديلك مثال
لو بتتكلمي في موضوع المليون وربع ده وطبعاً دي حاجات بسبب الروتين
وان فلان هو المسئول عن انه يراقب وعلان يراقب اللي بيراقب وترتان يراقب اللي بيراقب المراقب
يوووه
سيبك من الموضوع ده
المهم يعني انا مقتنع ان الروتين هو اكبر سبب للفساد ده
اضربلك مثال جميل للفساد عندي في الكلية
عندك فساد في الجزء الاداري
تهديد طالبة في الكلية بالرسوب في حاله عدم الانسحاب من الانتخابات بتاعت اتحاد الطلبة
ليه
علشان لابسة خمار
ومش بتكلم ولاد
تاخدي فساد في الفلوس
بندفع مصاريف في التعليم ال"مجاني "حوالي 180 جنيه
و 5 جنيه ونص كارنية
وزادت المصاريف كمان 30 جنية السنادي
يعني كله بتاع 210 جنية او 220
والكارنية ورق عادي يعني حتى مش كمبيوتر
نعمل ايه
كل اللي علينا اننا نكون احنا صالحين في مكاننا بس
وسلمولي على الرشوة اللي شفتها في ميدان رمسيس امبارح
حسبنا الله ونعم الوكيل

Thu Feb 01, 02:28:00 AM GMT+2  
Blogger الدبور said...

نسيتي يا بنتي اهم مستشفي لازم كلنا نتبرع لها

" مستشفي الكلب " لعلاج الشعب

اعتقد ان دي منزلتنا عن الحكومه وده المكان الصح لعلاج الشعب

Thu Feb 01, 02:30:00 AM GMT+2  
Blogger Music Gates said...

اه يا بلد عايز ولد و انا مش فاضي

فين هنادي ياماي هنادي خادها الوبا و طار

ان كان شعبك عبيط انهب امه

و ان بلدك من الازاز متلعبش فحاجه متخصكش


اولا البوست ده مسخره و داخل دماغي اوي اوي


ثانيا ان شاء الله مصر هتتكسب انا واثق زي ماتش كوكي فوار و عصام الحضري هيصد الكره و مش عجيك اتنين مليون عارفه اتنين مليون لو معايا انا اشتري بيهم عربيه و شقه و خلصت الاتنين مليون تخيلي دولللللل مزانية دورة يارب ارحم اهلي انا جالي البنكرياسسسسسسسسس ال اتنين مليون طيب مش ياكلونا الاول و بعد كدا يلعبوا واحد نبيه يقولي اصل العقل السليم في الجسم السليم اقوم انا قايله هو انت لو مكلتش هتعرف تلعب يا روح قلب ظاظا و علي رائي عادل امام في مسرحية الواد سيد الشغال سينين مريور روارار يا شماتت ابله زازا فيا و لا عايزين يعملوا الملعب طيب يعملوا الشوارع والحواري الي اتهربدت و اتقطعت من كتر المشي انوج كفاية علي البوست ده كدا انا عمري ما كتبت كدا قبل كدا حته في مدونتي ههههههههههه سلاموز

Thu Feb 01, 03:59:00 AM GMT+2  
Blogger Amr Ahmed said...

ايه ده يا ولاد مش تقولوا ان فيه موضوع جديد

المهم

بما اني اتلخبطت بقي

ومش عارف ايه علاقة سيادتك بالعاب القوي

وكان من شوية ريشة فراخ

قصدي طايرة طايرة

من غير ضرب

يعني هما جايبينهم ياكلوا ولا ايه يعني

وبعدين

اما احنا نتبرع
امال احمد عز يعمل ايه بالفلوس اللي ناهبها

وياريت علي كل ده بنكسب ميداليات ولا مراكز ولا حاجة

ده احنا خيبتنا تقيلة

وبعدين ملعب اليه اللي غطوه ده

كانوا صلحوا نجيلة استاد القاهرة

دي حاجة تنقط

زي مجلس الشعب كده

المرارة ورايا ورايا

وبعدين مدرب من روسيا

يابويا
انا مرة قابلت ناس روس
والله العظيم كنت هاتجنن

خليط من الالمانية والفرنسية

معاكي ربنا يا كابتن
المهم ايه اخبار انتقال للقافلة الحمراء
مركز الباك الشمال محتاجلك
سلاااااااااااام

Thu Feb 01, 04:44:00 AM GMT+2  
Blogger basma saghir said...

هو من ناحية السرقة والتهليب فهو متواجد معانا من زمان عادي يعني مفيهاش حاجة..فين المشكلة
وبعدين 2 مليون جنيه وربع يعملوا في الزمن الاغبر ده والغلا الي احنا عايشين فيه..يعني الاخوة المسؤولين يعملوا ايه ياكلوا العيش ابو شلن زي بقية الشعب ولا يموتوا روحهم دي حتى متجيش

وبعدين مستشفيات ايه وهباب ايه ما العيال بتموت من غير حاجة اذا مكنش بالسرطان هيكون بالجوع والبرد الي سارح عليهم
الخلاصة ان احنا لينا رب اسمه الكريم وهيكرمنا ان شاء الله
بس خلي بالك من نفسك يا اختشي
سلااااااااام

Thu Feb 01, 04:56:00 AM GMT+2  
Blogger أخف دم said...

كل مرة بادخل عندك يا إنجى أحلف واقول ياواد اوعى تعتب الشقة دى تانى .. البت دى قاعدة تشتم فى السياسة ..دى وصلت للريس.. متقال نفسه..
أنا حاسس إنهم هيسيبوكى ويقفشوا اللى بيعلقوا يا إنجى..
يا جماعة أنا حاسس إنكم متحاملين على الدولة .. الدولة هتعمل إيه وللا إيه؟..
إيه يا جماعة ..
انتوا مشفتوش اللى بيحصل فى قسم بولاق وللا ايه؟
ابقى سلميلى على إسلام نبيه.. وانتى هناك..
ولو انك مش هتلحقى تسلمى..والحلو كمان انك هتعتقلى ومش بس كده لأ هتترفدى من الكلية عشان اللى انتى كاتباه ده..
بنت يا إنجى .. أنا للمرة التانية ع التوازى بقوللك أنا غيرت إيميلى والبلوج هاقفله من بكره..واغير الكالون..

Thu Feb 01, 05:28:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

اسلام

وحياتك يا سولم مش بتريق
وحياتك يا ابني انا ما بتعرض هو احنا في ديك الساعه لما بلادنا تتشهر وتبقي حلوة ادام الاغراب بس فلوسي محروقة عليها اوي يا اسلام وفلوسك وفلوس اهلي والشعب
بالنسبة بقي لنهلة رمضان ةغيرها
فصدقني انت لما تبقي موجود كلاعب غير لما تسمع كمتفرج
انا لو اتعرض عليا العب لبوركينا فاسة بمسين جنيه وحياتك هناضل عشان اعملها
انت مش عارف اللي بيحصل في الاتحادات يا اسلام
تصدق انا كمان كيبوردي اسود
لما انت بتقول كدة اومال اللي انا شفتوا دة ايه
حسبي الله ونعم الوكيل
__________________________

غواص بحر الامل

لا بجد اهم حاجة انك جيتي علقتي عندي
مش كدة والنبي يا اختشي
بس بجد نورتيني وشرفتيني

Thu Feb 01, 06:06:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

عبد الله

ربنا يخليك
هو مش جميل يعني بالدرجة
بس اهو بنحاول
ههههههههههه عامة اقتراح تغيير الشعب دة هعرضوا علي المسؤلين المختصين وهما يتصرفوا معاك
منورني يا عوبد
انت اللي تتبرع مش انا
مش كفاية حطة الاعلانت من جيبي الخاص
ههههههه
___________________________

zordeak

عارفة طبعا عايز تقول ايه واعتقد اننا قلناها بما فيه الكفاية
انت جيت علي دي يا احمد تعالي شوف بقي اللي بيحصل فعلا في الاتحادات

يا لهوووووووووووووووووووي يا احمد علي النفخ دة
ايه بس الكلام الكبير دة بجد
والله يا ابني انت واخد فيا قلم
وبعدين مين قالك اني مش فرحت بموفنبيك
بقولك اون بوفيه
وانت عارف اختك بقي نفسها مسدودة خالص
هههههههههه
انت يا ابني مدرك انت بتول ايه
طب المفروض اني ارد علي الكلام دة ازاي بقي واقول ايه
طب انت كدة سكتني
بجد مش عارفة اقول ايه غير اني اقولك ربنا يخليك يارب ويكرمك
وينجحك

وبعدين انا لو قلت كدة في البلكونة هاخد برد
لان النظية العلمية بتاعتي بتقول اني مش هبقي نضيفة غير لما استحمي
هههههههه
يخليا ليا يارب

Thu Feb 01, 06:06:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

18goosebumps

تسلميلي يا قمر نورتيني
انا مستنياكي بقي في السلام البطئ

تحياتي يا قمر ونورتيني

___________________________

بين الامل والياس

يعني مصر تاكل الغريب وتسيب ولادها دة حتي اللي يعزوه البيت يحرم علي الجامع
بس يلا ايه يعني 2 مليون جنيه ونص دة الواحد يجيب بيهم شوية جبن وكيلو لبن ويخلصم
انا بس اللي مفترية
يا سلام ياخويا
انت جاي تقولي دلوقتي علي موضوع عمك دة
خلاص يا فالح الدورة خلصت والراجل سافر بلده
اخس عليك يا حازم
يبقي البوفيه مفتوح ادامي كدة وافتكرك برضه
دة حتي يبقي عيب عليا
ههههههههههه

Thu Feb 01, 06:07:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

الدبور
الف الف الف مبروك
خلي ضميرك يأنبك برضه ومش في فايدة
اوكي احجز ال يعني حجز العزبة بتاعت باباه
___________________________

supernova

واكتر يا خويا واكتر والله

يعني لو مش كان البوست دة مش كنت هتيجي
طب تصدق ان كدة عيب
عامة شكرا بجد انك شكرت في اسلوبي
علي فكرة هما 2مليون وربع
قوام كدة خنصرت مليون بحالها
هههههههه
صدقني اللي انا شفته الايام اللي فاتت دي هين اوي بالنسبة لاي حاجة انا عارفاها في مجال الرياضة
وبعدين انا من صغري وانا بسمع عن التعليم المجاني دة وعمري ما شفتوا
وحياتك حتي لو انت صالح في مكانك حاجة من التلاتة
يا تكون غير صالح بفعل الزمن
يا تكون غير صالح بفعل الاخرين
يا الزمن والاخرين هياكلوك وهتبقي انت برضه غير صالح
ههههههههههه
نورتني

Thu Feb 01, 06:07:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

الدبور

هو احنا مش ورانا غيرك بقي ولا ايه
هههههههههههه
تصدق انت عندك حق
اهو انت الوحيد اللي خدت بالك من الموضوع دة
عندك حق والله
احنا بالنسبة لحكومتنا كلاب
منورني علي طول يا سمسم
___________________________

كوباااا

الي يعني انت الولد
هو انت اللي هتصلحها يا كوبا
س ايه الامثال الفظيعه دي
بجد البوست عجبك
طب الله يجبر بخاطرك يا ابني
هههههههههههه
واضح ان سيادتك اختلط عليك الامر يا فندم
دة مش ماتش لمصر
حضرتك غلطان
دة ببساطة مصارعة ثيران
وان شاء الله الطور الكبير هنحط السيوخ المحمية في صرصور ودنه
ابله ظاظا مين؟؟؟؟؟؟؟؟
هتقول ايه ولا ايه يا كوبتي
سيبها علي الله
تشرب شاي؟؟؟؟؟

Thu Feb 01, 06:07:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

عموووووووور احمد

تصدق وتأمن الله
انا شخصيا مش عارفة ايه العلاقة اللي ودتني العاب قوي
وانا اصلا لاعبة ريشة طايرة ومن غير تريقة
بس منهم لله بقي اللي كانوا السبب
لا هما جايين يستفادوا
والراجل بصراحة فادنا كتير
اي نعم هو كان بيمرن ابطال عالم ومستغرب من اننا مش عارفين معظم التمرينات دي
لاننا شعب بياخدها بالحظ
بس عادي بقي الرجل من تاني يوم فهم الفولة

يعني يصلحوا نجيلة استاد اقاهرة ويسيبوا ملعب نادي الجيش مكشوف
طب دة حتي يبقي حرام لازم يستروا عليه
انا اخر ما كنت بزهق منهم كنت باخدلي جنب واقعد اكتب مسجات لاصاحابي
انا جاااااااااااااي
__________________________

بيسووو

بسمة انا لما حبيت اشوف المشكلة بما ان انتي قلتي مش فيه مشكلة فانا من خلال بحثي علي المشكلة تخيلي وجدت فعلا ان مش في مشكلة
علي رايك
هما هيولعوا فينا وخلاص
وبعدين انتي ظالمة الحكومة
ماهي العيال عشان مش تمت من الحاجات دي الحكومة قالت تبرع ولو بجنيه
لينا ربنا يا بيسوو
كله علي الله وبامره
سلام
___________________________

اخف دم

هههههههههه
مش هقولك غير كلمة واحدة
سيبها علي الله يا اشروووف
بس بلاش اسلام نبيه
اصل بصراحة الواد امووور

وبعدين ايه يعني تعذيب
علي راي مزمز نقلا عن احد المدونين الفلسطينين
اذا اغتصبوك ولا تستطيع الدفاع عن نفسك فحاول ان تستمتع
بس خلصت يابا

يا لهوووووي يا اشرف هتوطي تاني معايا
بطل بقي الوطينة دي
هتطردي يا اشرف من بلوجك
مش كان العشم

Thu Feb 01, 06:08:00 AM GMT+2  
Blogger شـريف الصيـفي said...

يبقى أنتي أكيد...تالالم ... أكيد في مصر .. تالالم

Thu Feb 01, 06:35:00 AM GMT+2  
Blogger Diyaa' said...

أموت أنا في التشريد ..بس خلاص يا بنت الحلال ..البلد دي بتتجه بسرعة التوربيني للتفرد بلقب بلد بنت حرام ولا مؤاخذة
كله بيسرق وكله بينهب ولولا شوية ناس قلوبها صافية كان زمان ربنا قلب البلد دي عاليها واطيها ..زي ما حصل مع قوم لوط بالضبط
ربنا يصبرك ومش عارف مستحملة ده ازاي

Thu Feb 01, 07:55:00 AM GMT+2  
Blogger محمد عبد الغفار said...

الفساد طال الزرع والضرع ليه بنستغرب اما بنشوفه فى اى حته

Thu Feb 01, 09:38:00 AM GMT+2  
Blogger أُكتب بالرصاص said...

والله اسلوبك حلو ومشجع الواحد يقرأه حتى النهاية

بس نظرا لضيق الوقت ..
انا قرأته حتى اخر سطرين فقط في النهاية
:)

تحياتي

Thu Feb 01, 09:50:00 AM GMT+2  
Blogger قلب يحترق said...

أنوووووووج حبيبة قلبي

بقالي يومين تقريبا مش بدخل نت و كانت نفسيتي تعبانة من موضوع الفساد ده و ردود الافعال السلبية اللي خنقتني و كنت بحاول أشوف للموضوع ده حل أقوم اجي هنا الاقي بردو فساد


فساد

فساد

فساد

أنا ذهأت وقربت اتعقد من حروف الكلمة دي كمان بس احلي حاجة الاسلوب اللي زي السكر اللي زي صاحبته
اهو اديكي بتهوني علينا بتريقتك دي والله انا يوم عن يوم بحبك أكتر وأكتر ربنا يوفقك و يصبرنا جميعااااااااااااااا

Thu Feb 01, 09:51:00 AM GMT+2  
Blogger mariam said...

يا بنتى ده شىء متوقع
شوفى مثلا اى مسئول او حتى قريب اى مسئول انشالله بواب المسئول
لما يسافر بره بينزل فى فندق ايه
و رحلته بتتكلف كام
و بعدين دى حاجه بسيطه خالص
مش فاهمه ليه نحقد على الناس الفله دى
عيب بقى
تحياتى

Thu Feb 01, 12:06:00 PM GMT+2  
Blogger ساعه الغروب said...

سمرا يا سمرا

يا عسل سا سمرا

هو اللى يغيب عنك يومين بس يلاقى كل ده حصل

لقيت بوستين بحالهم
لالا ده انا مش كويسه ابدا

اولا انا لازم اشكرك بكتييييييييير زى ما وعدتك

انتى مش محتاجه تعليق بس
ولا بوست بس اشكرك فيهم
ده بفكر اعمل مدونه كامله اسميها شكرا لسمراء النيل


شكرا بجد من كل قلبى
انا مش قادره اقولك انا مبسوطه اد ايه انى قابلتك
بجد انا فرحتى بلقائك اليوم ده من الحاجات اللى مش هنساها فى عمرى
تخيلى انى اكتشفت ان ماحصلش قبل كده ان حد عملى مفاجأه زى دى
بجد ما اعتقدش انى ممكن انسى اللقاء ده مهما مر عليا الزمان

انجى انا بجد اتشرفت جدا بالتعرف عليكى
وشكرا اوى اوى بجد انك لبيتى دعوتى
مش عارفه اقولك ايه اوصفلك بيه احساسى بيكى

انا اسفه انى طولت كده عليكى

انا جايه تانى على فكره ده بعد اذنك يعنى

Thu Feb 01, 01:11:00 PM GMT+2  
Blogger orthos said...

احمم احمم

شعورى دلوقتى هو نفس شعور اللمبى فى مقولته الشهيره

مش عارف اتوف

حسبى الله و نعم الوكيل

بأمانه الرصه اللى فى آخر البوست دى غطت على اى حاجه ممكن اقولها

البلد بتاعتنا دى خلاص .... فاضللها المندوب السامى .... وتبقى محتلله رسمى

فرقنا ايه دلوقتى عن زمان

تعالى يا عبد الناصر يابتاع الكرامه ... خد الكرامه بتاعتك بس هاتلنا فلوسنا

واللا اظلم عبد الناصر لييه

احنا اللى بنعمل كده فى نفسنا ... مهو اصل مفيش حرامى بيسرق اللا و هو خايف و لو احنا دعبسنا ورا كل و احد هنجيب داغه بس نقول ايييييييييه

بجد بجد البقين اللى فى الآخر دول ملهمش حل ... احنا تلنكات وربنا تلنكات


لا و عارفه حاجه كمان



احنا تلنكاااات


و الله يسامحك بقى

تعبتينى بجد

مهو بصى بقى يا نتفق على تهييس .... يانتفق على تخبيط فى الحلل
مهو مش كل ما واحد يفك التانى يفكره
:p

Thu Feb 01, 04:58:00 PM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

والله وانتى بتقليلى انا كتبت موضوع جديد وانا بقولك هافتحه واقراه كان قلبى بيتنفض لحسن يكون عن عمنا الكبير اوى ابو قرون
بس الحمد لله مطلعش عشان عمنا
ده طلع عشلن اولاد العم ابو قرون ملولوه
وبرضه مش عايزة تجيبيها لبر
اعمل معاكى ايه عماله تنخربى ورا الناس ومش سايبه حد فى حاله

انا خايف لتكتبى عنى بكره وعن اجه اللاب توب المضروبه اللى جايبها من بلاد العم سام فى اكبر ثفقه تبادل تكنولوجيا المعلومات بين امريكا ودوله عزبه ابو قرن



ياااااااااااخوفى لصحى يوم على تليفون منك بتتطلبى منى فيه اترافع عنك فى قضيه سب وقذف وحدف

ربنا يستر

Thu Feb 01, 05:20:00 PM GMT+2  
Blogger Yasmine Adel Fouad said...

يابت طب مش كنتى تقولى بقى
يعنى مثلا كنا عملنا حكاية الاوضة زوجيه بدل فرديه و جيت معاكى
صحيح انتى مش بتباتى بس معرفش اتصرفى
فالحه بس تحطى الصينيه الساقعه تحت الترننج بتاعك

انا عايزة من ده يا حزنبل
بس انتى اروبه قلتيلنا بعد ما الموضوع خلص
اه يا بت يا جامدة انتى
المهم استفدتى فعلاا

و النبى يا اختى قولى اه
و نسيتى فى جزء الشحاته اللى فى البوست انك تقولى
ك سنه وانتو طيبين
دى بتلم فلوس زى الارز يا بنتى
انا يوم السبت رايحه دريم بارك مع اصحابى
ماتتجدعنى و تيجى

Thu Feb 01, 05:45:00 PM GMT+2  
Blogger مـحـمـد مـفـيـد said...

ادينا بندردش ورانا ايه ورانا ايه

يا نهار اسود :))))))

دي مصر ام الدنيا يا انجي

Thu Feb 01, 05:47:00 PM GMT+2  
Blogger Masry said...

يا بنت الايه يا عفريتة . مش عيب عليكي تفشي السر . كان المفروض تفتحي باب التبرعات للدورة

Thu Feb 01, 05:58:00 PM GMT+2  
Blogger ody911 said...

ههههههههههههه

أجدع ناس واللهى


إيه الكلام الجامد دة يا بنتى

أحنا مش قولنا نخلينا فى حالنا ودع الخلق للخالق

يا بنتى صدقينى مفيش فايدة


مفيش فايدة

مفيش فايدة

على فكرة قريب قوى
هنروح أبوا زعبل جماعة

وسلملى على الرياضة فى مصر
والعالم العربى

وعادى بقة
هيه جت عليهم

وآيف للتأخير يا جميل
وأقرى تعليقى على البوست إللى فات هاه

أودى
عادى بقة مش من فراغ صدقونى

Thu Feb 01, 07:44:00 PM GMT+2  
Blogger ody911 said...

آه والبوست بتاعى
يعنى تعالو زرونا
باى باى

Thu Feb 01, 07:45:00 PM GMT+2  
Blogger Tamer Nabil Moussa said...

خلاص بقى من شروط اى حاجة تتعمل فى مصر الاهمال الاونطة السرقة عشان المال سايب ومالة صاحب ولو ل\ية هو راضى


شوفى اى حاجة تشوفيها مش مظبوطة ولا مش ركبة على بعضها اعرفى على طول انك فى مصر

الاصلاح من عندك يارب

تحياتى

Thu Feb 01, 09:21:00 PM GMT+2  
Blogger ... said...

مش عارفة ليه يا سمرا ما كنتش حابة انك تكتبى عن تفاصيل شغلك جامد اوى كدة
ما علينا

ليك تاج صغنن وقصير عندى

ياللا ياماما محدش هيجاوبلك
هتجاوبيه لوحدك
قدامى على هناك
:)

Thu Feb 01, 10:13:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

هيباتيا

انتي جبتي المفيد
وقلتيها من الاخر
نورتيني بزيارتك يا قمر
___________________________

ضياااء

تشريد ايه بس
دة انا كتومة اسرار درجة اولي
وبعدين هو انت لسة شفت حاجة
ههههههه
تصدق بجد عندك حق
والله يا ابني مستحملة بالعافية ويارب يتقبل منك ويصبرني ويصبرك يارب

Thu Feb 01, 10:25:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

محمد عبد الغفار

انا مش مستغربة والله يا محمد
انا بس بقول انه بقي كتير اوي
وربنا يسترها
اخبار اللقاء ايه
___________________________

اكتب بالرصاص

ههههههههه
ربنا يخليك
معلش تعبتك بقي
عامة لما وقتك يسمح ابقي تعالي اقرا باقي السطرين
منورني

Thu Feb 01, 10:26:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

dyin_soul

مينا ازيك يا قطتي
شفتي بقي انا بحبك اد ايه
مش هان عليا انك تخرجي من المود اللي انتي فيه

ربنا يكرمك يا سيتي انتي اللي سكر بجد
ربنا يصبرنا كلنا وانا والله برضه بحبحك كل ما بشوفك اون لاين
هههههههههههههه
___________________________

مانوو
لي رايك واضح اني مريضة بالحقد الطبقي
بس هتقولي ايه بقي نفسيات مريضة
ههههههههههههه
نورتيني

Thu Feb 01, 10:26:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ساعه غروب

رضوووووووووووووووووي

شفتي عشان تعرفي بس ان مش في حاجة هتفضل علي حالها ومش دايمة
هههههههههه

يا بنتي انتي بتشكريني علي ايه
انا بجد كنت عايزة اشوفك
واول ما عرفت انك هتكوني هناك رحتلك جري والله
لموضوع مش مستاهل شكر يا بنتي والله
بس انا عايزة المدون اللي هتعمليها باسمي
ههههههههههههه
والله انا اتبسطت اكتر اني شفتك
يا سيتي ان شاء الله اللقاءات تكتر واشوفك اكتر من مرة
انتي هتغني علي الاطلال يا رضوي
انتي مكبرة الموضوع زيادة عن اللزوم
وبعدين انتي تشرفي في اي وقت من غير ما تستأذني
وبعدين طولي انا بحبك وانتي بترغي يا قمر
ههههههههههههه
تعالي تاني انا مستنياكي
___________________________

soul

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههه
هي لسة مش هتحتل يا سمسم
البلد مش بلادنا يا سداحمد
هو لا مؤاخذة يعني بقين ايه اللي عجبوك
ههههه
وات از زا ميننج اوف تلنكااات ؟

هههههههههههه
انت مش واخد بالك يا سول ان مدونتي اسمها اي حاجة بقي
ههههههههه
يعني اي حاجة بقي تهييس علي تخبيط علي نكد علي اي حاجة بقي
وفتح عينك تاكل ملبن

Thu Feb 01, 10:26:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

راسبوتين

هههههههههههه واجيبها لبر ليه
سيبك انت
انت اخبارك ايه بجد

ماهم كمان يا ايمن مش سايبني في حالي
يعني واحدة بواحدة بقي
هههههههههه
لا يا عم انا لو شفت هقول غير كدة مش هتكلم
انا بقول اللي شايفاه وعارفاه
وحياتك شكلها هتحصل
مش انت محامي بقي
اتصرف
هههههههه
___________________________

انا حرة


هههههههههههههه مانا مش كنت ببات وحياتك
بس انا قلت كدة برضه
اني عايزة من دة وكنت شغاله حقد علي الناس دي
وقلت اومال مش بيعملوا معانا كدة ليه
هههههههه
هو من ناحية استفدت فانا والله استفدت
والناس فعلا استفادت
تصدقي صحيح نسيتها اقولها
مع اني وانا بكتبها كنت عايزة اقول في حاجة ناقصاني ايه هي مش فاكرة
مين اصحابك طيب
وانا اقولك ان كان اه ولا لا
ههههههههه

Thu Feb 01, 10:27:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

محمد مفيد

انت هتغني يا محمد هههههههه
وهو حد قالك يا محمد انها بنت خالتي
انا مش قلت غير انها امي
وربنا يخليهالي
نورت يا باشا
___________________________

انسان

ماهي مفتوحة جاهز يا ابني
يعني من غير ما فاتح باب التبرعات هي اصلا موجودة
سيبك انت
ايه اخبارك

Thu Feb 01, 10:27:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

اودي

مش قدرت يا اودي والله
مانا عارفة ان مش في فايدة بس هتقول ايه بقي
كلمتين برضه كانوا مزنوقين في زوري وحبيت اقولهم
المهم اننا هنكون مع بعض
مش مهم بقي اي حاجة

علي رايك هي جت عليهم
ماهي كملت بقي
ولا يهمك المهم انك زرتني
قريته يا فندم
والله عارفة انها مش من فراغ

ههههههههههه زروتوا يا فندم وعلقت كمان اول واحدة
___________________________

تامر

لا المعلومة دي انا عرفتها من زمان
مش بيقولك يبقي انت اكيد في مصر
اشرب بقي يا حلو
اسمع منه يارب
ابقي تعالي تاني
_________________________

حلم

تصدقي ولا انا
بس تقولي بقي تخلف مني
واهو سبيها علي ربنا
هيحصل ايه يعني اكتر من اللي حصل
عامة هروح يا فندم واشوفه
من غير ما اشوفه هيتنفذ ويكون في البوست الجاي ان شاء الله
هههههههههه
نورتيني بجد

Thu Feb 01, 10:29:00 PM GMT+2  
Blogger albida said...

هههههههههههه
هههههههههههههه

منك لله يا شيخة!! أنتى مبتحرميش يا بنتى.... شكلك ناوية تغيرى الأقامة من موفنبيك لأبو زعبل
ههههههههه

عندك حق والله... أكتر حاجة بتفقعنى فى اعلانات التبرعات دى السرقة العلنى اللى بتحصل فيها
مستشفى السرطان دى بيجمعولها التبرعات من ساعات ماتولدت.. كل ده ويقولك بنبنى فى الأساسات!!! ليه؟.. بيبنوا وكالة ناسا

ده غير اللأعلانات بتاعت اليتامى.. زمان كان يقولك اتبرع ولو بجنيه دلوقتى- لو خدتى بقالك- بيقولك اتبرع ولو بخمسة جنيه!!! شوفتى الأمارة؟!! كمان شوية هيقولك احنا بنقبل التبرعات بالدولار بس


هيييييه... حسبى الله ونعم الوكيل
:) :)

manal

Fri Feb 02, 04:59:00 AM GMT+2  
Blogger Diyaa' said...

ya rab...ana mla7ez enk mst7mla l2nk mashya 3la mbd2 shar elbalya ma yod7ek
enty besm ellah ma sha2 allah 3mlty yegy 100 hhhhhhhhh :)) yla rbna ydemha 3leky n3ma
w wreny b2a eltshryd ezay :D asly b7b a3zb nfsy
best greetings

Fri Feb 02, 05:42:00 AM GMT+2  
Blogger الحصان الأسود said...

انتي لسة بتتكلمي في السياسة يابنت

والله مانتي جايباها البر

شكلك ناوية على أمر اعتقال

حاتشرفي في قسم المعتقلين السياسيين قلم المدونات تخصص رياضة

والعصاية مستنياكي يا سمرا

الجمل الابيض
القاطن في صحراء سيبيريا
على ايدك الشمال ورا الكريملين

Fri Feb 02, 12:12:00 PM GMT+2  
Blogger الوردة السوداء said...

ياخبيبتى هى دى مصر ام الدنيا

Fri Feb 02, 02:12:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

منولتي النولتي كونولتي

تصدقي ابرضه بقول كدة اصل التغيير حلو
انتي عارفة بقي اني لازم احتك بالشعب
هههههههه
يا سيتي هي جت علي دي
كل حياتنا سرقة ونهب
حسبي الله ونعم الوكيل
___________________________

ضياء

هههههههههههههه
وانت عايز تنكد عليا ليه يا ضياء
اهي حياتي كدة لازم نضحك علي الشر والبلا اللي احنا فيه
يا كدة يا هتلايني جثة هامدة وانتحر وارح نفسي
ولا انت عايز تخلص مني
يسمع من بقك ربنا يارب
عامة مش تقلق هخليك تعذب نفسك
تعالي انت بس كل شوية
زورونا تجودا ما يسركم

Fri Feb 02, 03:30:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

الحصان الاسود

وهي دي سياسة
دي مش اسمها ساسية
دي اسمها سرقة
اهو علي القال لما اتحبس في قسم الرياضة الاقي زمايل ليا في اكفاح
هههههههههههه
اهو انا مش خايفة غير من العصايا دي
هههههههههههههه
انت بتحاول تتخفي ليه مش هيفيدك الانكار ولا التخفي
___________________________

الوردة السودة

تخيلي بقي ان دي هي مصر
ودي اقل حاجة بتحصل في مصر
هو انتي مش معانا ولا ايه

Fri Feb 02, 03:30:00 PM GMT+2  
Blogger We2am said...

وعشان كده احنا اخترناه و بيعناه واحنا معاه لمشاءالله :P :D

Fri Feb 02, 04:19:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

وئام

بحب فيكي الوطنية والشهامة وحبك لحامي بلدنا
ربنا يراعيكي يارب
هههههههه

Fri Feb 02, 04:28:00 PM GMT+2  
Blogger Unknown said...

الشعب المصرى عايز اللى يتبرعله ياختى
ده حاجة غم
الفقرة الاعلانية دى فكرتنى برمضان
والمواطن الغلبان غالباً بيفطر فول ياعينى وعنده كوم لحم
والاعلان يطلعلك بمنتهى البؤس اللى فى الكرة الارضية
اكفل طفل يتيم
ده ابو العيال هو اللى يتيم وعايز اللى يكفله

مش قارة ياإنجى ماتمسكنيش
محدش يحوشنى
عاوزة اصوت يانااااااس


سيبك إنتى
قوليلى علمتى ايه فى الاوبن بوفيه؟
شرفتينا يا أنوجى؟؟؟؟؟


الإمضاء
واحدة من الشعب اللى طالع عينه وعين اللى جامبه
واللى هيعطرد هنضربه هو واللى جمبه
وذنبه بقا على اللى جمبه

حسبىىىىى الله ونعم الوكييييل

Fri Feb 02, 05:33:00 PM GMT+2  
Blogger Malk Almasria said...

اولا الف حمد الله على سلامتة العودة

على فكرة النشرة اللى سمعناها منك مش بنسمعها بس فى الرياضة احنا بنسمعها فى كل مجال داخل فيه تمثيل مصر فى دول اجنبية وطبعا اللى اسردتيه هو الطبيعى لكن اللى مش طبيعى انهم يكون عندهم ضمير ويحافظوا على فلوس الدولة اللى هى فى الاصل الفلوس اللى بياخدوها من دم الشعب الغلبان اللى مش قادر يقول كفايييييييييييييييييييييييييييييةة
تحياتى

ملك المصرية

Fri Feb 02, 08:18:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

انسانة

انا مش همسكك واسيبك انتي تتعاملي
اعملي اللي
يقدرك عليه ربنا ومعاكي ربنا بقي هو اللي يتولاكي
وبعدين صوتي يا ياسمين مش هقولك لا
مش عايزة احرمك من حاجة

وبعدين عيب عليكي تسالني السؤال دة
الا شرفتكوا في الاوبن بوفيه
دة انا رفعت اسم مصر
هو احنا يا بنتي بنهزر
هههههههههههه

وحسبي الله ونعم الوكيل

___________________________

ملك المصرية

لا انتي فاهمة غلط

هما مش بيوفروا فلوس الدولة
هما خدوا خلاص فلوس الدولة
واللي فايض بيتوزع يا ملك
يعني مش تفتكري ان هما بيرجعهوها تاني
هو اللي يدخل حاجة في جيبهم بترجع تاني
الواحد تعب بقي
وفعلا مش قادرين نقول كفاية
حسبي الله ونعم الوكيل
منوراني يا قمر

Fri Feb 02, 08:51:00 PM GMT+2  
Blogger Masry said...

انا لو منك يا انجي اطلب رسميا ادراج التوت علي قائمة الطاع بعد كدة . هوة صحيح مش هيبقي ليه طعم اللي جاي من علي الشجرب بس البرستيج بيحكم .

Fri Feb 02, 10:29:00 PM GMT+2  
Blogger -_- said...

اربعين مليون جنيه
يانهار اسود

Fri Feb 02, 10:54:00 PM GMT+2  
Blogger Ma 3lina said...

يخرب عقلهممليون و نص 4 علشان تنطو بالتلاتة ؟.
ليه يعنى متنطوا الحبل اححسن


و ايه البلاد العار دى معلش اليمن و السودان ؟؟

بس عجبنى حكاية كل واحد يغسل هدومه و المكلمات اللى عليكم دى

ال يعنى عندنا رياضة بلا هم

معلش يا بنتى انتى برده الكبيرة

بس سؤال يا سمرا انتى مش مفروض علشان تدربى حد لازم تكونى اصلا بتلعبى اللعبة من زمان و لا كله نتظرى؟؟

Sat Feb 03, 12:15:00 AM GMT+2  
Blogger صياد said...

مش اول مره اعدى
لكن المره دى قلت اعلق كمان
يا سمرا كلنا عارفين ان البلد دى باااااااايظه
وعارفين كل اللى انتى بتحكى فيه
لكن الا مش عارفينه امتى الحال هيتظبط ومين اللى ممكن يظبطه
هنستنى لما تيجى من عند ربنا ولا هنسعى واسعى يا عبد وانا اسعى معاك
المشكله اننا بنتكلم كويس اوى وبنطلع افكار احلى من العسل اللى بيطلعه النحل
بس خساره مبنعملش حاجه بكل ده غيرنا بياخد كلامنا وبيألف بيه دواوين
وغيرنا برضه بيفطر بالعسل بتاعنا
قصدى افكارنا
لكن احنا بنتكلم ونفكر وبس امتى نقدر نتكلم ونحلم ونفكر ونفذ
امتى نقدر نحاكم مش على طول بنتحاكم
امتى ممكن نصحى الصبح واحنا عارفين احنا هنعمل ايه النهارده او على الاقل تبقى عندنا فكره عن اللى ممكن نعمله
مش عاملين كده زى التور فى الساقيه
امتى نقدر نقعد ونتحاسب ؟؟؟؟؟؟؟




علشان بجد الحساب تقل اوى ؟؟

!!!!!!!!!!! ولا ايه

Sat Feb 03, 03:25:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

انسان


ادا حتي انت وصلت لموضوع التوت
دة انا اتفضحت واللي كان كان
ثم انت تقصد ايه بقي
هههههههههههه
وحياتك بتفرق معانا البرستيج يا عم صلي واقول نحمده
ههههههه
___________________________

sharm

اربعين مليوووووووون؟؟؟؟؟؟؟؟
يا نهار اسود ليه يا ابني
دة انا كل الي قلته اتنين مليون
دة لو كان اربعين كان زماني متوفيه عدل
هما 2 مليون جنيه بس

Sat Feb 03, 04:22:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

مااااا عليناااااااا

يا جدعان دول اتنين مليون جنيه بس
جبتي منين 4 مليون جنيه دي
بلا هم وجع دماغ والله يا بنتي
وحياتك انا هفضل كبيرة لحد امتي زهقت بقي

والله يا بنتي العلم الحديث اللي بنسمع عنه بيقول كدة بس دة بقي مش في مصر
اي حد بياخد اي حاجة بيبقي مدرب
في اي حاجة في اي مصيبة
حسبي الله ونعم الوكيل
___________________________

صياد

طب ومش كنت بتعلق قبل كدة ليه
؟؟
المشكلة ان انت ممكن تكون عارف بس اكيد فيه غيرك مش عارف
الفساد حوالينا اوي

كون اننا مش عارفن امتي هينتهي وانتي هنفوق دي حاجة بعلم اله
اكيد هيجي اليوم دة بس امتي دة بقي اللي مش عارفينه
بس اعتقد اننا هنقدر نقعد ونتحاسب
لما يكون عندنا عقل وغضب جوانا يهد جبال
بس احنا عاملين زي الحمير لامؤاخذه اللي دايرين في ساقية زي ما قلت وسايبنيها للاقدار وبنقول اهو قدر ومكتوب ومش هنقدر نغيره
التغيير بيجي مننا كلنا
بس القومة الواحد دي هي اللي مش عارفينلها وقت ولا مكان
انا معاك ان الحساب تقل
وبعدين لو انت بتيجي تاني
مش تبخل عليا بتعليقاتك
ومنورني دايما

Sat Feb 03, 04:23:00 AM GMT+2  
Blogger frozen love said...

قوم يا مصري ..مصر دائما بتناديك..وكما قالوا في اعلان كريازي او ايديال مش فاكر

مصر يا رشواااان

wlahy elmshkla fe el2dmgha elbayza ya engy...lw el32ol tndf..kl 7aga htndf

we htb2a 3maa3r f3lan za ma heya tol 3mrha 3maaaaar

Sat Feb 03, 06:50:00 AM GMT+2  
Blogger zemos said...

البلد دي بتتنهب من أيام الهكسوس... و الحمد لله لسه البلد فيها الخير

تفتكري أغلب أهل النار من مصر؟؟!؟!!!

Sat Feb 03, 11:06:00 AM GMT+2  
Blogger houty said...

هى البلد ديه كدة الاولوية دائما ميزانية للاقل اهمية لكن العلاج والحاجات اللى ما لهاش لازمة من دم الشعب


على فكرة انا ديه مش اول زيارة للبلوج بتاعك بس ده اول تعليق احب اشكر the eagles لانه عرفنى على البلوج بتاعك وانا من ساعة ما ابتدات ادخل عليه وانا بسمع كلام حلو اوى عنك و انا كمان اتاكد من ده بنفسى انك انسانة.

Sat Feb 03, 11:16:00 AM GMT+2  
Blogger nooooooooooo said...

وجعتى قلبى زيادة ماهو موجوع يا سمارة

دة انا لسة اخدة بمبة بسبب الواسطة و التهليب


نقدم على شغل و نمتحن و نروح و نيجى و الاخر يكونوا محتارين الناس و بيدربوهم قبل الاعلان بسنة

عمار يا مصر
و عمار يا ابو علاء

Sat Feb 03, 02:15:00 PM GMT+2  
Blogger سيف من خشب said...

هدا ليس بجديد اصبرى وسوف ترى العجب

Sat Feb 03, 05:03:00 PM GMT+2  
Blogger سيف من خشب said...

انا موجود ومعاكم بس يعنى بيكون فى اوقات يحب الواحد يا خد فيها هدنه من جديد
تحياتى ليكى ودعواتك ليه

Sat Feb 03, 05:19:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

frozen love

المرة الجاية الامضا التأخير هتبقي بخصم
انا بقولك اهو وقد اعذر من فنذر


ايه مصر يا رشوان دة
انا يا ابني ثاقفتي اخرها انا اغسل اغسل اغسل يا هنايا بيوم غسيلي

ههههه
انا مش عارفة بجد المشكلة فين
بس تفتكر المشكلة بجد في الدماغه
انا احترت ومش عارفة ايه الحل

مش تتاخر تاني لرفدك من هنا انا بقولك اهو

___________________________

مورو

هههههههههههه

المشكلة ان تقريبا اغلب اهل النار هيبقوا عرب
يعني الوحدة العربية ورانا ورانا
لازم نتحد اومال احنا بنعمل كل دة ليه

منورني دايما

Sat Feb 03, 05:23:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

houty

طب ايه الحل بقي عشان نحل الازمة دي
ننتحر ونريحهم
والله يا بنتي انا ما عارفة انا دماغي ضربت خلاص


ب يعني مش اول مرة تجيني واول مرة تعلقي ليه بقي
عامة انا مبسوطة انك زرتيني
وبالنسبة لأجليز
انا مش هسيبه اصله فاضحني كدة في كل حتة
ههههههههههه
وبعدين كلام حلو ايه بس يا سيتي دة من بعض ما عندكم
هما الناس بس اللي طيبة وواخدة فيا قلم
ههههههههههه
ابقي تعالي زوريني بقي علي طول
ربنا يخليكي علي كلامك الرقيق دة وبجد اسعدني اني اشوفه منك
___________________________

فانسي

سلامة قلبك من الوجع يا قمري

هههههههههههه
بمبة ولا فرقعتي
معلش يا قمر بقي خيرها في القنبلة الجاية
ربنا مش رايد ان يكون رزقك فها وان شاء الله هتتحسن وتتعدل
بس انتي قولي يارب
وااااااااااااااااه يا مصر

Sat Feb 03, 05:24:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

سيف من خشب

انا عايزة عرف انت بتختفي فين يا ابني بتقلقنا عليك
حاكم انا عارفاك مجنون الاقيك فجأة رحت لفلسطين
مش بعيد عليك تعملها
بجد يا سيف طمني عليك ومش تغيب كدةوالا هتلاقيني عاملالك اعلان عن المفقودين في مدونتي
يبقي علي الاقل تعرفني انك بتاخد هدنة مش تسيبني قلقانة عليك كدة
صدقني بدعيلك من قلبي

Sat Feb 03, 05:25:00 PM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

الصراحة

دمي اتحرق

و اللي يجي يقول اتبرع و لا البلد و لا حاجة... ح اغنيله العنب


بس برضه

عمار يا مصر

Sat Feb 03, 07:00:00 PM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

نعيب زماننا والعيب فينا
وما لزماننا عيب سوانا
ونهجو ذا الزمان بغير ذنب
ولو نطق الزمان لنا هجانا

رحم الله الغزالي

أنا أول مرة أعدي و أقرأ..بصراحة أنا ماليش في القراءة كتير معنديش صبر...بجد أسلوب مميز ...بتدوري على حل؟ أقولك حل
الحل هو الحبل ..وعقدة وشنيطة وكرسي مكسور تحت رجلي...و نريح الدولة من مشاكلنا وبلانا

الحمد لله على كل حال..وحسبنا الله ونعم الوكيل

:)
سلام
نهاد

Sat Feb 03, 07:48:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ايبي

شفتي بقي اني عندي حق
يا بنتي اغنية العتب دي هي جواز لسفر لاي حاجة تحرق الدم دلوقتي
__________________________

انونميوس


نهاد عرفتك يا اروبة
هههههههههههههه
تصدقني الحل بتاعك عجبني اوي
انا هعمل بيه ويا خوفي لاهما الي يعملوا فيا كدة
___________________________

dudivie

u can use a google translate to translate my web

Mon Mar 05, 05:27:00 PM GMT+2  

Post a Comment

<< Home