Sunday, January 07, 2007

عشق الهمسات (رسالتي الاولي).؟



عشقت همساتك القاتلة في اذني

وذبت في انفاسك الحارقة
.....اه من ضحكة لم اسمعها واخذتني رناتها
...اه من ابتسامة امل فيها حزن كربلاء
اه من عين تختبئ وراء زجاج تلتهمني لاشلاء

ارفعني يا سيدي واحملني بيديك للسماء
ارفعني من بين ذراعي ودعني امدد يدي

طالبة من سمائي ان تلبي ابتهالاتي
وان تسجد ملائكتي لصلواتي
ثم انزلني ببطء وقربني منك

ليتلاحم جسدنا
حتي تتلامس شفتانا ونذوب في عشق هوانا
انزلني ببطء لانظر لعينيك وعيناي دامعتان
انزلني ببطء ودع انفاسي تعصر احزانك التائهة
اه من انتظار انتظره يا سيدي

الن تأتي الي؟؟؟؟
الا تمزق حزني وتكسر جرحي القابع في قلبي منذ سنوات؟؟؟
الا تاتي لتحتلني وتهزمني ببراءة عشق وحنين كلمات؟؟؟

اتبحث عني يا سيد عمري وانا هنا لك؟
اتبحث عني وعمري كله مرسوم ليديك؟
اتبحث عني وانا اناتي تبحث عن سكينتها معك؟
اتبحث عني وانا مزاميري قد اغضبت سمائي؟

الا تتحسسني وانا كلي اشتياق للسكن في حضنك؟
الا تشعر بأنفاسي الحائرة لتجد صدرك هو ملجئها؟
الاتشعر بلمستي عليك دون ملامستك؟

فلتراني باي صورة تحلو لك
ولتعتبرني اي حالة تمر بها في حياتك
فاه ان كنت قهوتك العربية
اه ان كنت فنجانك الشرقي العربي
اه ان كنت اسيرة غطاء لسريرك
وان كنت ملمس صوفي يدفئك في ليل شتاء غاضب
اه ان كنت ادق تفاصيلك
واه ان كنت انت يا سيد عمري.... انا

احملني كطفلة صغيرة مدلله
كقطة صغيرة تنام علي كفيك طيبة
كعصفور هارب من حصار شتاء ليرجع لدفء عمره
اجعلني استريح في مهدي
اجعلني اهرب منك اليك

فلتحبني...؟

كما لم يحبنني بشر من قبل
احبني حد الجنون
وانتهز فرصة جنوني وعشقي
لنهرب سويا
في عالم لا يصنعه غير جنة بعد لافته كتب عليها اتركوا كل امل
واوراق بيضاء فرشت علي ضفاف نيل بعد ان تملكها ظلام الليل
فلتعتبرني خيال وطيف شارد في افق بعيد

لست انا يا دمي الظمأن لهمسة عشق الخيال
بل خيال هو حبك ونسيم اناتك الصامتة عني
خيال ان اتوهم السكن في كهوفك وداخل كفيك
خيال ان اسكن انا في حضنك الابدي

عيون لك حانية بها الف طفل صغير ينامون في مهد حنانك
فان حكيت عن اشتياق يدي غارت لهفة عيني
واشتعلت رغبة صدري في الانكماش الابدي في حضنك
كيف الخلاص والملاذ من برق يحتلني من صواعق هادمة تهدم انين مأساتي
استشعرني كما انت فكم يحلو لي ان اراني بعينك بتلك الروعه

Labels:

50 Comments:

Blogger Ma 3lina said...

ههههههههه

انا اول واحدة ارد على الشعر الجميل ده

"ليتلاحم جسدنا
حتي تتلامس شفتانا ونذيب في عشق هوانا
انزلني ببطء لانظر لعينيك وعيناي دامعتان
انزلني ببطء ودع انفاسي تعصر احزانك التائهة
اه من انتظار انتظره يا سيدي
"

ايه ده و صفتى المشاعر و الموقف بدقة


اتبحث عني يا سيد عمري وانا هنا لك
اتبحث عني وعمري كله مرسوم ليديك
اتبحث عني وانا اناتي تبحث عن سكينتها معك
اتبحث عني وانا مزاميري قد اغضبت سمائي


مزاميرى اغضبت سمائى؟؟؟؟ اول مرة اشوف التشبيه دة جميل جدا و مبتكر



احملني كطفلة صغيرة مدلله
كقطة صغيرة تنام علي كفيك طيبة
كعصفور هارب من حصار شتاء ليرجع لدفء عمره
اجعلني استريح في مهدي
اجعلني اهرب منك اليك


المشاعر دى بجد مش طبيعية

مش هقدر اعلق لانى ممكن امسك كل بيت شعر و اقولك المظاهر الجمالية اللى فيه

رسالتك الاولى و صلت و مستنية بقية الرسائل

Sun Jan 07, 11:41:00 PM GMT+2  
Blogger انحلت سيور العربه وسقط المهر من الاعياء said...

الله الله الله

بجد قصيده روعه
اعظم ما فيها انها كلها احاسيس

وحاسس انها صا دقه اوىىىىىى
ونا بعه من جو اكى اكتر
حاسس انك حسيتى بكل كلمه كتا بتها
عشا ن كده وصل لمشا عرنا
وحاسين اننا عايشين التجربه معا كى

بجد انتى
روعه
قصدى
سمر ا

Mon Jan 08, 12:00:00 AM GMT+2  
Blogger tota said...

سمراء

كلماتك كانت هى وصف الحب الرومانسى المفقود
الذى احلم به مثلك وتحلم به صاحبات القلوب الباحثة عن الحب الكامل ولا ننال من احبائنا الا بقايل حب مهلهل لا نستسيغه لان صورة الحب فى مخيلاتنا لا ولن يصل اليها كائن بعد
فهكذا نظل فى حيرة نبحث عنه ولا نجده وان وجدناه لا نعرفه وان عرفناه لا ندركه وان ادركناه لم نراه بمقياسنا حبا


احببت كلماتك فهى احلامى ودقات قلبى وتأملاتى ولكن لا املك حتى تعبيراتك ولا جرأة مكاشفة نفسى اولا حتى اكاشف غيرى

تحياتى

Mon Jan 08, 12:11:00 AM GMT+2  
Blogger الحصان الأسود said...

رائعه

Mon Jan 08, 12:36:00 AM GMT+2  
Blogger zordeak said...

أنووجتى



فيس مذهوول


كنت مخبية المشاعر دى كلها فين يا بنتى ؟



ايه ده ؟؟.., انا مشفتش بنت بتقدر توصف احاسيسها بالروعة دى


انا مستغرب جرأتك فانك تقولى انك مستنية حبيبك .., وانك تقوليله يا سيد عمرى

بنات كتيير اوى بيستكبرو يقولو كده

عارفة ., انتى الوحيدة اللى شفتها مزيفتش مشاعرها .., علشات خاطر اعتزاز بالنفس اعمى مش شايف

انك توصلى للمعنى ده .., انا بهنيكى على كده

فلتراني باي صورة تحلو لك
ولتعتبرني اي حالة تمر بها في حياتك
فاه ان كنت قهوتك العربية
اه ان كنت فنجانك الشرقي العربي
اه ان كنت اسيرة غطاء لسريرك
وان كنت ملمس صوفي يدفئك في ليل شتاء غاضب
اه ان كنت ادق تفاصيلك
واه ان كنت انت يا سيد عمري.... انا



المعنى اللى بين السطور دى رائع

انا شايف انه معنى الحب الفعلى


بجد تحفة

كملى رسايلك

بجرأة

وبصدق

Mon Jan 08, 12:55:00 AM GMT+2  
Blogger بين الأمل و اليأس said...

بدأتي بتخيل ورسم لشخصية خيالية
فعلا حالمة

.....اه من ضحكة لم اسمعها واخذتني رناتها

وثانيا دخلتي في الحلم بتأثيره على حياتك وانه خدك من عالم لعالم تاني

ارفعني يا سيدي واحملني بيديك للسماء

ثم دخلتي على الراحه النفسية رغم قسوة الدنياعليكما انتما الاثنين بس غاظتني كلمة سيدي (يابخته)هههههه

انزلني ببطء ودع انفاسي تعصر احزانك التائهة
اه من انتظار انتظره يا سيدي
الن تأتي الي؟؟؟؟
الا تمزق حزني وتكسر جرحي القابع في قلبي منذ سنوات؟؟؟

ثم دخلتي الى وجود ملهياة الحياة بينكما عن هذا الحب

الا تتحسسني وانا كلي اشتياق للسكن في حضنك؟
الا تشعر بأنفاسي الحائرة لتجد صدرك هو ملجئها؟
الاتشعر بلمستي عليك دون ملامستك؟

ثم تحولتي الى حنانه وهو كونك طفله بين يديه وكان وصف الحنان ده بالذات جميل جدا

احملني كطفلة صغيرة مدلله
كقطة صغيرة تنام علي كفيك طيبة
كعصفور هارب من حصار شتاء ليرجع لدفء عمره
اجعلني استريح في مهدي
اجعلني اهرب منك اليك

كفاية كدا انا هاقلبها تحليل ولا ايه انا اساسا فوت كتير في التحليل وبعدين انا مكتبتش زي المعتاد ولا رغيت
اناعايز ارغي الاول
ايه ياستي ده بقه هو انا ناقص حنين مش تراعي احساس الناس ينفع كدا انا هاشتكيكي لمحكمة المحبة الدولية للبؤساء
لازم يعني تقفليها بغم في الاخر
بعد كل الككلام ابن ستين في سبعين ده
تخلني افوق واعرف انه خيال ماحنا كنا حلوين لاز حبة الميه الساقعين دول في البرد ده

خيال ان اسكن انا في حضنك الابدي

بس بصراحة الجمله الاخيره دي حسيت اننا ياما معنديش احساس ياما اننا مابعرفش احس اساسا
ياشيخه ارحميني

ستشعرني كما انت فكم يحلو لي ان اراني بعينك بتلك الروعه

مش بزمتك فيها غرور ولا ايه رايك وخدي بالك انا مصمم انك سمرا واللي هايشوفك هايقول سمرا حتى لو بيضه بياض الطحين( الدقيق) سوري بسخن للسفر فبستخدم لغة الخليج

لا بجد خليني جد انا حسيت كلامك اوي اده يابنتي روعة بلاش انا مابعرفش اكتب حاجه خالص
واله العظيم لو بايدي هاحجز عمود بالكلامل في جريدة ----------- ممنوع ذكر اسم الجرلايدة عشان ده مش موقع اعلانات
هيهيهيهيهيهي
بصي عشان انا بخرف كتير اوي كفاية كدا انامش هاقول تاني غير
طمنيني على محمد ونبي احسن انا حاسس بيه بجد وقومي دلوقت ناديه وصالحيه
ياستيي اخترعي اي حاجه خناقه في الشغل او حتى انك جعانه روح هتلنا اكل ومعلش ادفعي انتي المرادي ونادديه يجيب الاكل اعملي اي حجه ونديه واتصالحوا
ماليش دعوة مش ماشي انا بايت هنا بقه ومش هافتح بقي خالص الا لما تجيبي الاكل اصلي جعان لغاية مايكتب لينا بنفسه
يالله ربنا يصلحكوا على بعض
ربنا يسترها

Mon Jan 08, 02:10:00 AM GMT+2  
Blogger بين الأمل و اليأس said...

والله كانوا اربعه بس ايه اللي خلاني السادس ياخساره المره الجاية هابقه الاول
:((

Mon Jan 08, 02:15:00 AM GMT+2  
Blogger bassem said...

من أروع ما قرأت منذ كثير..رائع..برافو عليكى

Mon Jan 08, 02:32:00 AM GMT+2  
Blogger همس الليل said...

بقالى 3 ساعات بحاول ابعت فى الكومنت بتاعى النت عندى هشد شعرى منو
يلا المهم بئا ههههههه
جميل اوى الحاله يا انجى
وجديده اول مره تكتبى فى الرومانسيه
هو بس كان الكلام محتاج شويه ترتيب فى الاحداث
بس كمجمل جمبل
مستنين الرساله التانيه

Mon Jan 08, 03:02:00 AM GMT+2  
Blogger dead man said...

:'(
إلي جانب جمال التدوينة.. يبدو أن الانتظار هو سيد المرحلة.. انتظار طال.. وأمل اقترب من المحال.. عله يتحقق وتصلي للمنال

Mon Jan 08, 03:32:00 AM GMT+2  
Blogger frozen love said...

nice post...we klmatk r2e2a awy

ست انا يا دمي الظمأن لهمسة عشق الخيال
بل خيال هو حبك ونسيم اناتك الصامتة عني
خيال ان اتوهم السكن في كهوفك وداخل كفيك
خيال ان اسكن انا في حضنك الابدي


الجزء ده عجبني قوي
تحياتي

Mon Jan 08, 04:59:00 AM GMT+2  
Blogger orthos said...

افتح قوس وش خجول(اللى خدوده حمرا ده) إقفل القوس

Mon Jan 08, 06:07:00 AM GMT+2  
Blogger orthos said...

فى إيه يا جماعه مش معامله دى كل اللى أعرفهم شغالين رومانسى

أنا هلق بقى واللا إيه..بضم الهاء و اللام وشده على القاف

بس بأمانه روعه روعه

والله بحاول أدور على الجزء الل أثر فيه أوى أنزله ... مش عارف أنزللك إيه واللا إيه

بقالى كتير عينيه مدمعتش..وشعر جسمى ماأشعرش..أشعره محببه للنفس..تصدقى و تآمنى بالله..أنا كمان كانت دماغى شغاله عايز أكتب نفس الحاله دى بس انتى جبتى الصوره بطريقه رائعه...خلاص مقدرش أكتب حاجه كده ...انا إتهقدت من صدق المشاعر و قوة الاحساس

انا مبسوط منك أوى إنك خلتينى احسس الاحساس ده

جتلتينى

اتبحث عني يا سيد عمري وانا هنا لك؟
اتبحث عني وعمري كله مرسوم ليديك؟
اتبحث عني وانا اناتي تبحث عن سكينتها معك؟
اتبحث عني وانا مزاميري قد اغضبت سمائي؟

فلتراني باي صورة تحلو لك
ولتعتبرني اي حالة تمر بها في حياتك
فاه ان كنت قهوتك العربية
اه ان كنت فنجانك الشرقي العربي
اه ان كنت اسيرة غطاء لسريرك
وان كنت ملمس صوفي يدفئك في ليل شتاء غاضب
اه ان كنت ادق تفاصيلك
واه ان كنت انت يا سيد عمري.... انا


يسلم قلمك اللى كتب الكلام ده

ممكن أسألك سؤال ...انتى مرتشبتشه

:)

الله عليكى

Mon Jan 08, 06:21:00 AM GMT+2  
Blogger orthos said...

لا لا لا

انا مش غتيت و بتكلم كتير

بس بجد فظيعه

الاتشعر بلمستي عليك دون ملامستك؟

اه من ضحكة لم اسمعها واخذتني رناتها
...اه من ابتسامة امل فيها حزن كربلاء
اه من عين تختبئ وراء زجاج تلتهمني لاشلاء

أى
بجد
أى

ربنا يخليكى ليه يا صديقتى

Mon Jan 08, 06:31:00 AM GMT+2  
Blogger orthos said...

بصى بأه ...انا عارف هتقولى عليا عيل لكاك

بس أنا بحقد عليكى

أصل الواحد يوم ما بيفكر يكتب سطرين..بدنى أحزق عليهم أسبوع
ونظام
أيوه
أيوه
أهى جاييه أهيه
وياام السعد..ياام السعد..ياام السعد

انما اكتب كلام قوى كده بالطلاقه دى و السلاسه دى

لا أعذرينى أنا بحقد عليكى

بس خلاص

Mon Jan 08, 08:38:00 AM GMT+2  
Blogger el2ahwagi said...

هايل....
ما كل هذا العشق...
تنطق به الهمسات الحاره...
والانات المنتشيه...
الشفاه المتعانقه...
و الاجساد الملتحمه...

جميله التساؤلات المحتجه بعتاب عاشق...

سيد عمر...انت تنتظرينه و هو يبحث عنك...


"
الاتشعر بلمستي عليك دون ملامستك؟
"

قد يكون الشعور باللمسه هنا أشد و أقوي...

جميل اوي...
في انتظار الرساله التانيه...

Mon Jan 08, 09:48:00 AM GMT+2  
Blogger admelmasry said...

ياعيني ياعيني
اقول ايه بس

كويس انك مش طالبة ولا هتنافسيني في الجامعة ولا يحزنون

Mon Jan 08, 01:00:00 PM GMT+2  
Blogger Yasmine Adel Fouad said...

نوجا

ايه الكلام الجامد ده
احساسك قال كل حاجه
انتى خلاص وصلتى
بس تفتكرى وصلتى لايه
؟
حلو اوى العشق
بس مرارة الانتظار ممكن تقتل

عندى ملحوظة واحدة ادبية
فاه ان كنت قهوتك العربية
اه ان كنت فنجانك الشرقي العربي

المعنى متكرر كده مكانش ليه لازمة الاعادة

دمتى حساسة و منورة

Mon Jan 08, 01:53:00 PM GMT+2  
Blogger أسوور said...

دة .. كلامك .. مش ممكن .. ايه دة .. رائعة وحساسة كالعادة .. وقدرة لغوية هائلة .. أهنئك

Mon Jan 08, 02:04:00 PM GMT+2  
Blogger الأغاني للرأفتاني said...

انا ماليش فى الهمسات والكلام ده..
انا قلت اجى اثبات حاله وخلاص..
يارب تكونى بخير

Mon Jan 08, 03:43:00 PM GMT+2  
Blogger أسوور said...

انتى فين يا بنتى .. مختفية ليه
عاوزين نشوف موضوع المقابلة دة .. نفسى اشوفك وجها لوجه

Mon Jan 08, 05:02:00 PM GMT+2  
Blogger ody911 said...

واللهى يا أنجى

حاولت أوصف مدى جمال ما كتبتى

ولكن أبت الكلمات أن تصف ما كتبتى إلا بكلمة واحدة


إنته الحب سيدتى


الحب به أروع الكلمات وأرق المشاعر
وأعظم الآهات

هو الحب
وما سواه يفعل فى الأنسان فعل السحر

هو الحب
يلهم ويزيد رقة وعزوبة للأنسان

هو الحب
وإن أبيتى ألا تحبى

بس يا ترى هذه الرسالة إلى مجهول أم معلوم

وع
لاء مش عادى
أودى

Mon Jan 08, 05:12:00 PM GMT+2  
Blogger Unknown said...

وصف دقيق ومعبر وجميل وسلس
اسمحيلى دى اول كلمات اعلق بيها على موضوع ليكى

Mon Jan 08, 06:34:00 PM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

أنا باضم صوتي لصوت أخويا رأفت .
الشعر و الكلام دة مابيوكلش معايا , أنا جاي أمضي حضور و أخلع .

Mon Jan 08, 06:50:00 PM GMT+2  
Blogger No Fear said...

السلام عليكم
روعة
بجد مش قادر أتكلم

Mon Jan 08, 08:42:00 PM GMT+2  
Blogger albida said...

والله حرام عليكوا اللى بتعملوا فينا ده!! أروح عند جحيم الاقيه كاتب قصيدة تحفة عن الحب.. اجى هنا الاقيكى كاتبة الروعة دى؟
والله لولا أنى مابؤمنش بالحب والكلام ده, كان زمانى حبيت على نفسى
:)
معنديش غير كلمة واحدة توصفها... خزعبلية!! أحساسك بجد يفوق الوصف, واختيارك للكلمات اللى بتعبرى بيها عن الأحساس موفق جدا

وايه موضوع يا سيدى ده؟ كده هتخليه ياخد عليكى يا ماما
ههههههههههههه

manal

Mon Jan 08, 08:42:00 PM GMT+2  
Blogger sherif gharib said...

يااااااااااااه يا سمرا
انتى بجد رائعه حتى المزيكا اللى انتى حطاها
كله راءع يا بنتى انا لو جبت حد و قولتله اللى جوايا كله عن الحلم اللى رسمتيه ده اكيد مش هيقدر يوفصه بالبراعه ديه
هيه ديه
ان يصبح الحبيب الحاله التى اتمناها و ان اصبح له حالته الخاصه
و ان نطلع ايدينا و اجسادنا لعنان السماء و لعبير انفاسنا تتلاقى فطفا ما فقدناه من نار الحنين
و لكن اين هى حالتى التى ابحث عنها و هل حقا ما يقال ان النسان يمكن ان يظل يبحث عنها مدى حياته كلها؟
اتمنى ان ياتى اليكى و اتمنى ان القى حالتى
و وقتها ساقول حقا انك اول من انباتنى بقدومها
تحياتى ايتها الحالمه

Mon Jan 08, 08:48:00 PM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

شو هاد ياسمرا شو هالهبة المخباية بالحزن والألم السابق

انجي عن جد كلمات تفوق الروعة وبهنيك عليها

وتانيا نتمنى جميعنا ان يأخدنا الحبيب وسط همسات شفاهه او يدفئنا في حضن صدره العابق
كم جميل لو صرنا احباب مرة اخرى نتقاسم الحياة من جديد

سمرا إلى متى سنتمنى؟

Mon Jan 08, 08:50:00 PM GMT+2  
Blogger الأميره أوسه said...

حتي تتلامس شفتانا ونذوب في عشق هوانا
يالهوووووووى
سمراءالنيل دخلت على الشفايف
وبعدين ذوبان
ادينى شفايفك أدينى
أموووووووووووووه ليكى
أيه الرقه دى
بس أنت كاتبه الكلام ده لمين
؟
يا كزوووووفى

Mon Jan 08, 08:51:00 PM GMT+2  
Blogger elgharep said...

كلماتك رقيقة للغاية سمراء ما كل هذه المشاعر التى تملأ أى قلب بالحب الواعد
لكم تمنيت أن أمتلك ناصية الكلمات كما تملكين
أتمنى لك التوفيق
الغريب

Tue Jan 09, 12:38:00 AM GMT+2  
Blogger ميليجي said...

يعيني هو ماكنش ينفع الكلام الحلو ...اللي في الاخر من غير الشوية اللي في الاول

مش عارف ليه أصبح معنى الثقافة ...هو
ان احنا نتكلم بحرية مش بتاعة عادتنا وتقالدنا وأخلاقنا

هو في ايه اللي بيحصل

انا كنت قرتلك كذا مدونة عالية مووووووووووووت.....قلت الحمد لله ان في بنات في مصر دماغهم عالية بنضافة

أيه في ايه؟؟؟؟

وكنت اتمنى اني الاقي ناس تعلق كتتتتتير على حاجه زي كدا بدل ما اتعلمنا نسقف وخلاص

انا مش هاعلق ع القصيده ...رغم ان فيها حاجات حلوة....علشان انا معترض

وشكرا


ويارب

Tue Jan 09, 03:00:00 AM GMT+2  
Blogger frozen love said...

انا قريت البوست اللي كتبتيه ومسحتيه ده...بجد مش عارف اقولك ايه...والله يا بنتي في حاجة محسساني انك اقوى من كده يعني...تجاوزي المرحلة دي عشان خاطر الناس اللي انتي بتعتبريهم اصحابك واهلك هنا...بالتدريج هتقدري تتجاوزيها..وانتي مش محتاجة تعتذري..اللي ميشيلكش وانتي في الحالة دي يبقى ميستهلش يبقى صاحبك اصلا

Wed Jan 10, 12:46:00 AM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

أيوة كدة الأدب حلو :)
هههههههههههه

يا ترى شفتي بريدك ؟؟؟

Wed Jan 10, 06:30:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ما علينا

والله انبسط انك اول واحدة علقت
وبعدين حسستني اننا قاعدين في حصة عربي
وانك بتسمعي
عامة مستنياكي الحصة الجاية
بالنسبة بقي للرسايل ربتا يسهل وبتاع البريد يجي مانتي عارفة بقي
المواصلات صعبة
ربنا يخليكي يارب
ومعلش ان كنت قلقتك عليا
_____________________________

الجحيم

اهو انت بقي الل باجبر بخاطري
بس ايه يا ابني الكلام الجامد اللي انت قايله في البوست دة
بجد عجبتني قصيددتك اوي
وفعلا الكلام دة انا حسيته اوي
وانا كمان عشت التجربة دي مع الخيال اللي تخيلته
اهو انت اللي روعه
ههههههه
______________________________

توتا

تصدقي ان كلامك دة صح اوي
فعلا بحس ان مش في حد اد مشاعري ولا حبي
ولو لقيت الحب بمقايسي انا بيبقي مش حب
الله عليك يا توتا بجد

ربنا يخليكي يارب
ويارب يتحقق كل اللي بنحلم بيه
ونلاقي الكنز المفقود
تحياتي لكي انتي ايتها الرائعه
_____________________________

الحصان الاسود

هههههههههههه
يعني قعدت يجي ساعتين تطلع مظاهر الجمال اللي فيها وتمد فيها وقلت بس دة هيملالي الكومنتات
كلها بكلامه
وفي الاخر تقولي رائعه
هههههههه
عندك حق احيانا الكلمة الواحدة بتبقي ابلغ تقدير علي كلام كتير عايزين نقوله

تحياتي لك

Wed Jan 10, 06:33:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

zordeak

المشاعر دي كنت مخبياها عشان مش في حد ياخدها مني
عشان الناس لما بتاخدها بتشيلها عندها ومش بتجيبها تاني
مانت عارف بقي مش بنقدر ننفض ونطبخ من غيرها
هههههههههههه

بالنسبة لجرأتي في اني اطلق عليه سيد عمري
فانا بعتبر ان الراجل لما يحب بجد
والبنت لما بتحب بجد
ويكونوا هما الاتنين روح واحدة
فلازم يكون هو سيد عمرها
انا عارفة ان في ناس هتنتقد كلامي
بس دة اللي انا شايفاه
لاني بعتبر ان الراجل راجل والست ست
اي نعم انا ببقي اغلب الوقت راجل ههههههه
بس مش مهم
انا حاولت ازيف مشاعري عشان اعرف اعيش
بس مش ععرفت حسيت ان المباحث حاطة عنيها عليا هههههههه

بجد انت اللي رائع عشان شايف اللي انت حسيته دة في كلامي
بالنسبة لتكملة الرسالة فانت مش خسران حاجة انا اللي هروح اجيب ورق وجوابات بقي

تحياتي
_____________________________


بين الامل والياس


طب تصدق وتامن بالله
انا كنت كاتبالك كومنت طوله يوصل لشارع شبرا
هههههههه
وقايلالك علي ترتيب الاحداث

بس قلت ساعتها لا
انا حسيت باحاسيس انا بس اللي فاهمها
وحابة ان كل واحد يحسهل بطريقته ويرتب احداثها بمزاجه
بس انت حاسس اوي
وفاهم انا كنت ازاي

وبعدين بطلوا ار علي الراجل بقي
متغاظين عشان بقوله يا سيدي
اهو من اركم دة الواد مش عايز يجي ولو حتي يكون بواب

ما هو الحنين جوانا كلنا يا حازم
بس هنعمل ايه بقي
حبيت بس افكر نفسي اني لسة عايشة وان مشاعر الحب عندي لسة طازة وبخيره
هههههههههههه

وبعدين معلش بقي اني خليتك تعرف ان دة خيال
مهو دة اللي عايشلنا
هههههههه

اصلك مش واخد بالك الواحد مننا لما يحس ان جواه حب مش زي كل البشر بيتخيل نفسه بقي ان بيسمع كلام جامد
والرال شايفني رائعه بعد ما كتبت كل الكلام دة
فحبيت بس اقوله اني مبسوطة
ههههههههههههه

يا سيدي سمرا سمرا
بس انا مش بيضا خالص
ولا سمرا
تقدر تقول نبيتي في فوشيا
بس قولي صحيح جريدة ايه
ولا دي حاجة غير اغية يا جريد النخل العالي يا عالي

محمد كويس يا سيدي
وبعدين مين قالك اننا لسة زعلانين من بعض
الكلام دة اتنسي بقي
فكك يعني

وبعدين ايه موضوع بتسخن للسفر دي
انت ناوي تعملها ولا ايه


المرة الجاية ابقي تعالي بدري شوية
عشان هما بيفتحواا وبيبقي الناس كتيرة عليهم
انت عارف بقي اكل العيش مر

___________________________________

bosbos

ربنا يخليك يارب
رفعت من معنوياتي والله
شكرا علي الزيارة واتمني تتكرر

Wed Jan 10, 06:33:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

همس الليل

نورا
ازيك يا بنتي
مش تشدي في شعرك احنا ما صدقنا ننلزهقولك بالعافيه
ههههه

انا عايزة اقولك ان كلامي كله واشعاري عن الحب والرومانسية
بس مش طالباها يعني
حيانتا مش كلها حب
بالنسبة بقي لترتيب الاحداث
فانا اللي كنت بحسه بقوله بغض الظر بقي عن ترتيب المواقف والاحداث
سريالية يعني
وانا بحب كدة

ربنا يخليكي يارب
انتي اللي جميلة والله

الرساله التانية بقي هشوفها عند مصلحة البريد اصلها اتاخرت اوي

__________________________________

dead man

عل احلامنا كلنا تتحقق ونصل لاملنا اللي طال
ربنا معانا
يارب
بجد مش قادرة وقوفك جنبي
كفاية الورود اللي بترسمها في خيالي
ربنا يخليك يارب
ويحققلك كل حاجة حلوة
___________________________________

frozen love

ربنا يخليك وفرحت ان كلامي عجبك وخصوصا الجزء دة
انا برضه الجزء دة عجبني :)
تحياتي

Wed Jan 10, 06:34:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

soul

لالالالالالالالالا
مش واخدة عليك كدة
وانت مكسوف

كل اللي تعرفهم ايه بس
دة اخوك ميليجي معترض ومسجل اعتراضه عندي بالبنط العريض
وطلما مش عارف تنزل ايه ولا ايه
ونزله كله وقولي دة الجزء اللي عجبني :)

لا اله الا الله
هنبتدي بقي تقليد
ونقول عايزين نكتب عن الحالات دي
انت تقول كنت عايز اكتب عن الحالة دي
والامل والياس كان عايز يكتب عن الاخوة

المهم اني خيبت ظنكم وكتبت انا الاول
ومش عايزين تقليد بقي
بطلوا حقد علي البشرية بقي :)

المهم انك تكون انبسط وانبساطك دة والله بيسببلي سعادة

بالنسبة بقي لسؤالك
لا انا مش مرتبتشة
لو بتفكر يعني
انا ممكن اغير راي
هههههههههههه


يا ابني انجز بقي
عايزين نشوف غيرك
ههههههههه
بجد انت منورني

ربنا يخخليك انت يا صديقي
بجد فرحتني
بس والنبي ابقي حاول تقرب وجهه نظرك دي لمليجي لحسن دة زعلان مني اوي

___________________________________

ههههههههههههههههه
طب والله انا قفلت العليق الي فات وقلت انك مشيت

طب بتحقد عليا ليه بس
يا لهوووووووي علي ابشرية
يا بني بطلوا بقي
بص
نظرا لاني محلله نفسيا
فانت تعاني من حقد طبقي وعنف اسري
وشيزوفرينيا متحركة
يعني تجيلك كدة وتروحلك هناك
هههههههههه
انت بجد محسسني اني كاتبة حاجة مش اتكتبت قبل كدة
يا ابني دة كلام اومال بقيلو وريتك زغلول الكبير هتعمل ايه هههههههه
_____________________________________


القهوجي

دة اسمه كلام

انت مش عارف يعني اني بحب اكابتشينو

م علينا هعديعها المرة دي

طب المفروض بقي اني ارد عليك اقولك ايه
لما عازف زيك علي اوتار المشعر والاحاسيس يقولي الكلام دة
ارد اقول ايه
طبعا لازم اسكت
الصمت في محراب السكوت جمال
بجد ربنا يخليك
شكرا علي زيارتك بجد

____________________________________


ادم المصري

هنبتدي بقي

انت عايز تفهمني يعني انك بتكتب برضه كلام زي دة
وبعدين يعني من غير لا جامعه انا اللي اكسب برضه
ههههههه
بجد انت رائع وربنا يكرمك يارب

Wed Jan 10, 06:34:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

انا حرة

وصلت لايه؟؟؟
امممممممم
تفتكري وصلت لكليه البنات ب 26
يمكن
ابقي قوليلي انا وصلت لايه

ملحوظتك وضحت يا هانم وجاري التعديل
عشان خاطرك انتي بس
وحياتك ما بعملها الا للغاليين
دمتي ليا انا يا غالية

____________________________________

ياسمين

حبيبة قلبي
ربنا يخليكي يا قمري
علي فكرة يا ياسمين

انا بحبك اوي
____________________________________


الرأفتاني الكبير اوي

انت اصلا مش ليك في حاجة يا ريس
اقعد انت وارتاح كدة
وسيبلنا احنا الحاجات دي
طب بذمتك مش ليك فيه
دة انت الاستاذ
انا كويسة يا ريس
انت هتيجي امتي بقي
___________________________________

اودي

يا لهوووووووووي
اودي بيعترف يا راجاله ان انا الحب
هههههههههههههههه


بجد الحب اجمل شئ في الوجود
كفاية انه بيخليك تبتسم وتعلم لغيرك الابتسام دة

فعلا برغم انك ممكن ترفض الحب بس هيفضل جواك شعور بالحب اللي مش بيبقي عند ناس كتير
الرساله دي لمجهول

وهيييييييييييييييييييييييه
خليت اودي يقول مش عادي بقي
دي معجزة يا اودي

___________________________________
مصطفي صقر

اشترفت بتعليقك وزيارتك اوي يا مصديف
ياريت تكررها تاني
وبشكرك علي كلاك الرقيق دة ومبسوطة انها عجبتك
شكرا ليك وتحياتي

Wed Jan 10, 06:35:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ironcopra

هو انت فاكر نفسك هنا في الانتخابات
مش في حد يضم صوت حد هنا
انت بتهرج
وبعدين هو حد قالك اني مؤسسة حكومية
ولا انت موظف ورايح تشوف مصلحتك بالتاكسي بتاعك
ههههههههه اتكلم يا ابني وقول
_____________________________________

no fear

وعليكم السلام
ربنا يخليك
بس ليه مش قادر تتكلم؟؟؟؟؟؟؟

خير اوعي تكون عيان
ههههههه
____________________________________

منال


ثواني بقي
انتي عايزة تقارني كلامي بكلام الجحيم
طب يا سيتي دة واحد بيحب وعايش قصة حب
الدور والباقي علينا احنا اللي بنكتب من قهرنا
ههههههههههههههه

بيتهيألي ان خزعبلية دي خدتها في المدرسة زمان بس مش واضح معناها اوي عشان زمن بقي مر عليها
ياخد عليا
هو يقدر دة انا كنت وريته النجوم في عز الضهر
انا بجر رجليه بس
______________________________________

شريف غريب

يااااااااااااااااه يا شريف
اد ايه بجد كلامك رقيق
وبجد طلعتني فوق

بجد بسطتني اوي لما لقيت تعليقك الجميل دة
واني قدرت اوصف حالة انت بتتمناها او بتكمر بيها
ربنا يحققلك يارب اللي بتتمناه
بس مش تنسي اني اول واحدة قلتلك ها :)

_____________________________________

ليندا

ليندا حبيبيتي
ربنا يخليكي يارب
بس انتي عارفة بقي ان الانسان بيمر بمراحل
مرة كابه وحزن
ومرة فرح
ومرة حب
هنفضب نتمنتي الي ان تقوم القيامة
دي لعنة جوانا يا ليندا
____________________________________


اووووووووووووووسااااااااااااااا

هههههههههههه
افضحيني بقي

طب استري عليا

خدي شفايفي اهي بس الناس هتفهمنا غلط
هههههه
لمين ايه بس مانتي عارفة اللي فيها
__________________________________

ايمن فاروق

ربنا يخليك يامان يارب
بس انت من ساعتها مش رجعت من الشغل ولا ايه
وبعدين يا واد مانت عارف ان كل الكلام دة كلامي
وعامة انا هعتبر نفسي اخدت المرتبة وانا هجيب المخدتنين من عندي
__________________________________
الغريب

اتمني انك تملك كل خير وحب يارب
ربنا يخليك ياغريب
اتمنيالك انت التوفيق والخير

Wed Jan 10, 06:35:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

مليجي


في ايه بس يا مان ايه اللي مدايقك
يعني هي جت عليا انا يا مليجي اللي بكتب

وبعدين يعني شوية ايه اللي فوق
وايه اللي في الاخر
عشان مش واخدة بالي
وبعدين يا مليجي انا مش شايفة انك لما تحلم انك تحضن حبيبتك في خيالك حتي مع الاحتفاظ بكتمان الامنية دي تبقي خرجت عن عادات وتقاليد
انت مؤسسها
انا بقول دي امنيات
وزي مانت شايف ان الامنيات دي جوة كل واحد فينا
يعني انا لما اتمني اني اجري ببالونة في الشارع
اي نعم هيتقال عليا هبلة ومجنونة
بس اهي امنية
ولو كتبت عنها يبقي انا كدة خرجت بره المألوف والقواعد اللي سني وظروفي ومكانتي حاطينها ليا
صح

وبعدين الدماغ العالية مش ليها علاقة بباللي انا كاتباه
بالنسبة للناس اللي بتسقف هما مش مجبرين يقولولي كويس وحلو
لاين معظمههم مش اعرفهم الا من خلال تعليقاهم عندي
يعني مش في مرغم انه يسئقفلي
عامة انا سجلت اعتراضك عشان تعرفي اني ديموقراطية
وبعدين مش تزعقلي يا مليجي كدة
براحة عليا شوية :)
_______________________________________

frozen love

انا الحمد لله بقف علي رجلي بسرعه
بس لازم تيجي عليك لحظة زي دي عشان تعرف اد ايه انت قوي وكويس
فعلا الناس اللي انا ذكرتهم دول ممكن اكون زعلتهم
بس هما مش قدروا السبب
بس هما بيحتاجوني
ربنا يا خليك
وبجد بشكرك اوي

___________________________________
barracuda

مش كدة برضه
طبعا وصلني

Wed Jan 10, 06:36:00 AM GMT+2  
Blogger el2ahwagi said...

Samra...

ana geetlik embare7 wem3aya kobayet shai...

la2eetik rada elbaab.. wenazla takseer fe 7agatik el2ezaaz...
ana et2alemt bgad men soot el2ezaz we howa beyetkasar...

2olt adakhalik kobayt elshai terawa2ik... la2eetik 2afla elbaab belmoftaa7
...
2olt ya rab tehda wetroo2 ma3 nafsaha...

el7amdollah adeeni geet elnaharda la2eet bab 2odtik maftoo7...
w kaman nadafti kol el2ezaaz elli itkasar w ka2eno lam yakon..we kaman gebti 2ezaz gedeed ..

da a7san men law konti ghayarti el2ezaz be khashab aw 7adeed zai makonti 3ayza 3ashan may7esish be7aga wemayetkasarsh...

bas el2ezaaz agmal w ara2 w a7la.. wekaman beydakhal noor...
elmohem el2ezaaz elgedeed... yekoon men el noo3 el "tempered" 3ashan law etkhabat tani, aw etsharakh aw etkassar...mayb2ash feeh ay 7etat 7ada te3awarik aw te3awar ay 7ad..!!

3ala fekra seme3t asami kteer imbare7.. ana mota2aked enohom bey7ebooki wemosh hatefre2 ma3ahom ay khodoosh baseeta..

khodi ba2a el shai we rawa2i.. 3ashan teb2i a7san w a7san...
w mabrook el2ezaz elgedeed...!

Wed Jan 10, 06:58:00 AM GMT+2  
Blogger Tigress said...

دى اول مرة ازور مدونتك ، وانا للاسف لا اقرأ كثير لان عيناى تؤلمنى من الانترنت، ولكن واضح اننى سوف اقرأك وادمنك وعليه العوض فى نظرى
مدونتك جميلة جدا... الى لقاء قريب

Wed Jan 10, 12:36:00 PM GMT+2  
Blogger أسوور said...

لو بتحبينى بجد .. أوعى تعملى الحركة دى تانى وتختفى
ولو عاوزة تهربى وتستخبى .. مش هتلاقى أحسن من حضنى
تعالى أخبيكى فى قلبى .. يا حتة من قلبى
يا صغيرة .. ياحلوة .. يا ست البنات
يا بونبوناية المدونات
على فكرة أنا أم حنينة قوى
حتى اسألى بناتى الحلوين الصغننين اللى زيك كدة

Wed Jan 10, 01:49:00 PM GMT+2  
Blogger Lion king said...

:)
هسيب وردة وهمشي
(f)

Thu Jan 11, 06:06:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

القهوجي

انا كتبتلك تعليق في البوست الجديد
بس بجد بشكرك علي الكلام دة
ربنا يخليك يارب

___________________________________


tigress

ههههههه انت جاي تحسسني بالذنب
عامة يا سيدي ادخل عندي بس واقرا كلامي وانا هبقي اعالجك واوديك لدكتور عيون
برغم اني محتاجة البس نضارة بجد
هههههههههههه
بجد سلامة نظرك يارب
ربنا يحفظهالك نعمة
ومبسوطة ان مدونتي عجبتك بجد ابقي كرها بقي
هستناك في اللقاء القريب

___________________________________


ياسمين

انا عشان بحبك مش هعمل كدة تاني
انا متاكدة بجد ان حضنك دافي اوي يا ياسمين

وبعدين يا مينا انا مش صغيرة اوي يعني
دة انا جثة بعيد عنك
ومش حلوة بقي انتي كدة هتخلي الناس تطمع فيا ولا ايه ويفتكروا ان انا يا ما هنا يا ما هناك
هههههههههه
حلو اوي موضوع بونبنواية المدونات دي
ربنا يخليكي يارب يارب
انا من غير ما اسال انا عارفة انك حنينة والله
سلام بقي لحد ما اشوفك

___________________________________


lion king

احمد

انت فينك يا ابني بقالك فترة
علي الله يكون خير بجد
عامة وردتك اتقبلت
ابقي طمني عيك بجد

Fri Jan 12, 06:39:00 AM GMT+2  
Blogger ody911 said...

هوة أنا آخر واحد يقول تعليق بس بجد يا أنجى مفيش واد يحلم بأكتر من كدة
;)
كلام جميل من واحدة أجمل

وعادى بقة

أنجى ولهانة هيا كمان
ههههه

Fri Jan 12, 06:51:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

اودي

انت ناسي يا بيه انك علقت علي ابوست دة وقلت انه لا مش عادي
عامة تعليق جميل من واحد اجمل واجمل
اعتبر دي معاكسة يعني
يعني احنا الاتنين ولهانين
ولا ايه نظامنا

Sat Jan 13, 11:41:00 AM GMT+2  
Blogger Memo said...

ايه يا بنتي ده ماشاء الله ايه الحياه المسليه دي انا طيره من الانفعال
ههههههههههههههههه
تحياتشيييييي

Mon Jan 29, 03:47:00 AM GMT+2  
Blogger إبراهيم محسن said...

هاي يا....يا انجي صح؟
إزيك
دي أول زيارة لبلوجك وبجد دمك خفيف وموتيني من الضحك..أنا قريت أغلب مواضيع البلوج وقريب هكمله كله..أنا عارف ان معندكيش مانع بس لازم اقول كده لأن ده شئ يشرفني انا عارف ان الشرف ليكي أوك شكلنا هنبقى اصحاب
بس عيبك الوحيد انك من برج العقرب للأسف بس هحاول انسى الموضوع ده
تعالي زوريني باي باي

Sun Feb 04, 06:10:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ميمو

الحياه لونها بمبي وعادي بقي
احنا ورانا ايه
__________________________________

ابراهيم

ههههههههههههههههههههه
مش هرد عليك ردي هتلاقي عندك

Fri Mar 16, 02:28:00 PM GMT+2  

Post a Comment

<< Home