Wednesday, January 03, 2007

الي حبيبي

اغلس حاجة لما تكون ماشي وصباع رجلك الصغير
يخبط في رجل الكرسي
اااه
المهم
يمكن البوست دة مش يهم حد فيكم
لكن انا حبيت اشارك كل الناس في حبي لاخويا
في ناس سالتني انا وهو زعلانين ليه
لكن الحقيقة انا اللي زعلتوا
عشان جاتله دعوتين لحضور حفلة منير
ومن غير تفكير قرر ان تكون الدعوة التانية دي ليا انا
وبما اني دايما غبية
جت راس السنة وانا مش عارفه انها في راس السنة وجه الساعه 7 وربع وبيطالبني اني اقوم البس وانا مش مجهزة نفسي ولا محضرة حاجة البسها
فزعلت منه انه مش اكد عليا من الصبح
وكلمة من هناعلي كلمة من هنا سبته يروح هو لوحده وهو نازل زعلان
زعلي المأساوي اني حسيت اني زعلته وكسرتله نفسه
عشان كدة بقولك انا اسفة يا احلي اخ
انا عارفة ان احنا بحكم شغلنا وظروفنا بعدنا عن بعض
بس انا بحبك
والله بحبك
بجد انت احلي حاجة حصلت ليا
في دنيتي
كفاية ان انت سبب سعادتي في حياتي
واني بحب بيتنا عشان انت فيه
اخويا اسمه محمد
ومحمد مش بيحب يتفرج علي اي فيلم الا وانا معاه لاني علي حسب رايه باخد بالي من حاجات غريبة وبعلق عليها تعليقات بتضحكوا
وبيقعد يضحك وانا معاه
محمد مش بيحب بيتنا وانا بعيدة عنه برضه
مش مهمم هو شايفني ايه
المهم انا شايفاه ايه
انا شايفاه ابني
واللي بيزعلني ان الاقي ابني بيقسي علي امه او يبعد عنها او مش يسال عنها
بحب ضحكته اوي وردود افعاله المسخرة
اللي خلته يحتل المركز الاول في خفة الدم في فريقي وان هو المطلب الاول في اي خروجة للفريق
النهاردة محمد تم ال 24 سنة
بس لسة شايفاه الوالد الصغنتوت االلي كان بيناديني اشي
وكان بيصدقني في اي حاجة بقولها
لدرجة انه فضل لفترة ليست بالبعيدة مقتنع ان لو بص للشمس عينه هتتفقع لان انا اللي قلتله كدة واحنا صغيرين
مش هنسي خوفنا علي بعض لما جت السيول وانا وانت ماسكين ادينا في ايدين بعض في الشارع وخايفين واحنا مروحين
مش هنسي رعبنا لما جه الزلازل واحنا مروحين من المدرسة لوحدنا
ولا جرينا ورا بعض في الشقة
ولا وانت بتوقعني علي الارض وبتزغزني من زوري وانت عارف ان دي نقطة ضعفي
ولا لما بتحس اني زعلانة وتقولي انتي ليه حزينة
مش هنسي لحظة انكسارك لما البنت اللي انت بتحبها راحت اتخطبت لواحد تاني وانت مرمي في حضني بتعيط
مش هنسي انك قعدت فترة بتناديني وتقولي يا ماما
مش هنسي وقت ما كنت بروح اجيبك من المدرسة عشان نروح مع بعض
ولا خوفك عليا لما بابا كان يضربني
محمد انا بحبك اوي اوي اوي
ومش قادرة اتخيل اني ممكن ابعد عنك او اني اكون سبب في زعلك او حزنك
محمد يا جماعه اطيب واحد ممكن تقابله واحن بني ادم علي وجه الارض دي كلها
حنين اوي
مش هنسي انه في عيد ميلادي اللي قبل اللي فات لما عرف اني زعلانه منه وهو كان غلطان جابلي قط هدية عشان عارف اني بعشق القطط
ولا هنسي اليوم اللي رجعت فيه من السفر وكنت غايبة عنه لمدة شهر وشافني في المطار جري عليا وحضني ورفعني فوق ولف بيا كذا لفة والناس كلها بتبص علينا وعلي وشوشها ابتسامة من المنظر
مش هنسي كلمتك لما تقولي اتجوزي انتي بقي ومش ليكي دعوي بولادك والله مانتي شايفاهم دة انا اللي هربيهم
واخدهم كفاية ان هما هيكونوا ولادك
بزعل منك لما بحس انك بتبعد عني
والنبي يا جماعه قولوا ليه مش يبعد عني
بزعل منك لما بكون فرحانة بحاجة وعايزة اوريهالك او اخليك تقراها وانت بتقولي بعدين
وبتنسي
حتي البلوج انا اللي بجيبك بالعافية عشان تقرا موضوعاتي
بزعل لما اعرف عنك حاجة من ناس غريبة وانا مش ببقي عارفة
بتبقي منتظر مني ان انا اللي ارجعك وانا اللي اجيبك ليا
محمد انت قلتلي قبل كدة ان انت تايه في الحياة وعايزني انا اللي اجيبك في حضني من تاني
بس صدقني انا مش بقيت قادرة
احيانا بتتهمني بلا مبالاة
بس والله ابدا
انا يمكن مش عارفة اقولك الكلام دة علي الحقيقة
عشان كدة قررت اني اكتبه هنا
يمكن مش يجي عليك الوقت وتقراه
بس مش في حد عارف ايه اللي ممكن يحصل بكره
انا بحبك
كل سنة وانت طيب يا احلي اخ ليا في الدنيا
نبطل نكد بقي ونحتفل بعيد ميلاد الواد برغم ان هو مش موجود
علي فكرة يا جماعه انا اكبر من محمد بسنة وشهر وعشرين يوم
ومش فاكرة بكام ساعه بصراحة
بس ماما بتقولي ان ولادة محمد كانت سهلة جدا وانا قعدت تولد فيا في تلات ايام
هههههههههههههههه
عامة انا سايبلكم تورتين عشان تاكلم منها
بس ابقي قسموها انتم بقي عشان انا مش بعرف في الحاجات دي
ومش تحفوا
ودة بقي بوكية ورد مني ليك يا محمد
يمكن تكون بتحب الورد
مش عارفة بس حبيت اجيبهولك


ودي بقي علبة شيكولاته غير اللي انت كلتها

اخويا جاتله علبة شيكولاته من اسبانيا

المهم كان معاه واحد صاحبه قعدوا يقسموها بينهم وبين بعضهم واخويا كان شايلي نايبي فيها

واحدة ورا التانية صاحبه بيقوله واد يا محمد الشيكولاته دي طعمها غريب اوي

قاله اه انا عيني زغللت

التاني قاله طب دة احنا اغبية اوي تعالي نقرا محتوايتها

ولاقوا انها خمرة

جت عليهم هسيتريا ضحك

واخويا فتح بدلته في الشركة وقعد يجري ويقول اوعي الفنكووووووووووووووووش

هههههههههههههههههه

ودخل الشقة عليا ويوقلي يا سمرا انا شربت خمرة يا سمرا


ودي بقي حاجة كتبتها ليه علي ادي يعني

كل سنة وانت دايما مني قريب

كل سنة وانت في نظري حبيب

جه يوم المني , يوم ميلادك

عقبال يوم تاني لما اشوف ولادك

واكون دايما معاك وقدامك

النهارة الشمس رقصت

وفي السما النجوم فرحت

والارض ليومك دة غنت

شفت عملت ايه في الدنيا .؟؟؟؟

خلتها تبقي حياة تانية

كل سنة والنجم يلمع في عيونك

كل سنة والشجر يطرح في جفونك

كل سنة والشمس تشرق في كفوفك

كل سنة وانت طيب يا محمد

ودي برضه حاجة تانية كتبتهالك

الي ابني واخي وحبيبي ورفيق قلبي

توالت الايم فاصبحت رجلا وقرة عيني

حملنا رحم واحد يا اخي يا صديق عمري

فانا ما عرفت غيرك في طفولتي لاهدي له حبي

فانت ابني وزهرة عمري ونور فجري

انا وانت روح واحدة تحملها الايام الي ما لا ندري

فلا يهم فانت معي ترافق روحي

فتعال يا محمد لاحضاني,, لاحضان اختك انجي

يلا حالا بالا بالا حيوا ابو الفصاد

هيكون عيد ميلاده الليله اسعد الاعياد

فليحيا ابو الفصاد

هييييييييييييه

علي فكرة يا بنات

الواد اخويا والله زي القمر وابيضاني طالع لماما وعنيه لونها عسلي فاتح

وشعره لونه بني

وطول بعرض كدة ايه هيبه بقي

فاللي عايزة تخطبه تقولي انا الاول وتحجزه

هههههههههههه

واخيرا وليس اخرا

نسيت اقولكم النشيد اللي اخويا بيقولهولي لما يكون عايز مني حاجة

انجي حماها الله انجي راعها الله

من غير تفكير مني اقوله انجز عايز ايه

ههههههههههههههههه

من الاخر يا محمد

انا بحبك جدا جدا جدا جدا جدا من هنا لحد ما اوصل لابعد نجمه في السما

كل سنة وانت طيب

عامة انا مستنية الهدايا منكم

عشان من الاخر مش معايا فلوس اجيب هديه ليه

لسة مش قبضت من الكليه

منها لله رئيسة القسم بتاعتي

ههههههههههههههه

الاغنية المحطوطة دي ليك يا محمد

Labels:

90 Comments:

Blogger شجره الدر said...

بجد حلوه اوى مووت ايه ده بتفكرينى بيا انا واخويا
اللى ماعرفتش اد ايه انا بحبه الا قريب قوى
تفاصيلك الصغيره عن السيول
والزلزال
والجرى ورا بعض وزغزغته ليكى
وقربكوا من بعض وانتوا صغيرين
ربنا يخليكوا لبعض
اكيد هو عارف انتى بتحبيه قد ايه
كل سنه وانت طيب يامحمد ويابختك بأختك السمرا العسل دى

Fri Jan 05, 02:23:00 AM GMT+2  
Blogger albida said...

انجى... تصدقى بالله أنا هبتدى أشك فيكى!! أنتى قرينتى يا زواوى؟
:)

أقولك أنا بقول كده ليه؟ علشان أنا الانسان الوحيد اللى بحبه بجد فى الدنيا دى هو أخويا.. وعارفة اسمه ايه؟ محمد!! وعنده 24 سنة!! مش بقولك أنك قرينتى, الفرق الوحيد هو أنه أخويا الكبير
:)

أنا عارفة أنكم هتفتكرونى ببالغ لو قلتلكم أن محمد بجد بيعوضنى عن حب بابا وماما... لما اكون بضايقة هو الوحيد اللى بيعرف يضحكنى.. هو الوحيد اللى بحب أخرج معاه بجد وببقى هطير من السعادة... بيعلمنى حاجات مكنتش أعرفها وبيودنى حتت عمرى ماشوفتها قبل كده... بيحرب أنا بحب ايه وبيخاف عليا بجد
أنا يمكن مافتكرش طفولتى اوى- منه لله الزهايمر!!- لكن كل اللى أنا فاكراه لما كنت أنا وحماده صغننيين وبنلعب مع بعض على طول
لما أكون متخانقة مع بابا وماما- كالعادة يعنى- هو الوحيد اللى بيقف جنبى ويدافع عنى
تخيلى أنا ببقى قاعدة طول النهار فى البيت زى الخرس, أول ما بيجى من الشغل بفضل ارغى معاه لحد ما يتعب وينام
:)

ربنا يخليلك أخوكى يارب وقوليلوا كل سنة وهو طيب.. وعلى فكرة, أنا فى نفس الكلية اللى كان فيها أخوكى.. مش بقولك قرينك يا زواوى!!
:)

ملحوظة تعبالى نفسيتى: فى حد بيغير من زوره؟
هههههههه

manal

Fri Jan 05, 02:38:00 AM GMT+2  
Blogger Lion king said...

اول ما قرات البوتس فضلت اضحك
:)
وصوباع رجلي وجعني
:) انت مشكله يا انجى

وبعدين لما دخلت شويه في الكلام
لقيت اجمل اخت بتحب اخوها
واجمل حد ممكن يخاف على محمد
واصدق كلام اتقالك يا محمد
بجد ماشاء الله عليكي يا انجي
ربنا يبارك فيكي ويبارك لك في محمد
ويخليكوا لبعض امين يارب
مش عارف اقول ايه تاني
الفنانه انجي خلصت كل الكلام الحلو ليك يا محمد
خد بالك منها يا محمد بجد ربنا يحميكوا ويحفظكم من شر يارب
وكفايا كدة اسيب غيري يتكلم
كل سنه وانت طيب يا محمد
(f)وردة

Fri Jan 05, 02:39:00 AM GMT+2  
Blogger انحلت سيور العربه وسقط المهر من الاعياء said...

كل سنه ومحمد طيب
وانتى طيبه
وكل العا لم طيبه
تحياتى

Fri Jan 05, 02:39:00 AM GMT+2  
Blogger islamz said...

سمووووووورة ..
ياااااه دنتى بجد جميلة اوى من جواكى ايه يا بنتى الاحساس ده خلتينى ادمع غصب عنى .. مش عارف ليه بس دمعت .. انتى عارفة انى مشغول فى المذاكرة اليومين دول
وكمان وحشتنى قفشاتك وكلمتك وانتى بتقولى قوم ذاكر .. انا حاسس انك اختى انا كمان بجد .. والله العظيم انتى بجد طيبة
ربنا يخليكى لأخوكى ويخليلك اخوكى

وكل سنة وهو طيب .. وحرام عليكى حفلة منير اللى ضيعتيها ...

ادعيلي والنبي يا انجى لحسن محتاس فى المذاكرة :[

اشوفك قريب ان شاء الله ..

Fri Jan 05, 03:02:00 AM GMT+2  
Blogger frozen love said...

اصلا اي حد هيقرا الكلمات دي غصب عنه هيفتكر ايام جميلة قةي مع اخواته...تقدري تقولي اني الوضع معكوس معايا..بس المواقف والذكريات والاحداث هي هي...بشكرك انك رسمتي الضحكة دي على وشي

تحياتي

Fri Jan 05, 03:37:00 AM GMT+2  
Blogger IBN BAHYA - إبــن بهيـــــــــــــة said...

كل سنه ومحمد طيب وكلكم طيبين يا ناس يا ... يا إيه ؟ يا أحسن حاجه في الدنيا

والله أنا سعيد جدا بكلامك ده عن أخوكي .. ربنا يخليه ليكي يا رب ويخليكي ليه ولا يفرقكمش عن بعش خالص بإذن الله

أرق تحياتي لك ولمحمد وللجميع هنا

يا رب يا محمد نحتفل معاك السنه الجايه بعيد ميلادك وتكون مصر محرره من عصابات الخيانه

تحياتي

Fri Jan 05, 03:55:00 AM GMT+2  
Blogger zordeak said...

كل سنة ومحمــد طيب
كل سنة وانتى كمان طيبة
كل سنة وانتو بتحبو بعض اوى كده


يا رب تشيلى عياله ويشيلك عيالك .., وتبقى عيلتكو اكبر عيلة

انا عارف ان محمد هو عيلتك .., وانتى عيلته .., ربنا يخليكو لبعض يا رب


انا مشفتش حد بيحب اخوه بالشكل ده .., ومشفتش حد بيعبر عن حبه بالبراءة والروعة دى


كل سنة وانتم طيبين

انا كنت حاسس بقلبك وهو بيدب جامد وانتى بتكتبى الكلام ده .., وحاسس بيكى وانتى نفسك تحضنيه وتقوليله والله بحبك يا اغلى واحد عندى


على فكرة هو كمان بيحبك اوى .., ولو شاف الفرح اللى انتى عاملاه علشان عيد ميلاده ده هيحبك اكتر وهيعرف هو غالى قد ايه عندك


انا شربت خمرة يا انجى .....الفنكووووووووووووش


انا شربت حشيش يا سعااااد



انا مستنى اهه مش راضى امد ايدى عالتورتة غير لما تدينى انتى .., شفتى انا مؤدب ازاى


ويا ريت لو فاضل مع محمد شوكولاتاية من بتاعة اسبانيا دى يبقى يبعتها لاخوه


ربنا يهنيكو ببعض يا رب

Fri Jan 05, 04:40:00 AM GMT+2  
Blogger orthos said...

أنا بعد ماقريت البوست فيه إبتسامه واسعه على وشى مش راضيه تروح

بجد بجد

ربنا ميحرمكوا من بعض

يابختكوا ببعض

انا بغبطكوا..(بكسر الغين) انتى عارفه انا ليه 3 إخوات بنات أكبر منى

كتير زعلنا من بعض و صالحنا بعض

بس مش بالطريقه دى خالص

صدقينى أنا فاهمك و فاهمه أوى

وصدقينى هينبسط جدا لما يقرا الكلام ده
المواقف الصغيره اللى إنتى قلتيها دى بتعدى عليناأوى كرجاله يعنى ..بس لما يقراها هو و يلاقيكى لسه فاكراها هيفرح أوى

يابختك ياعم محمد...كل سنه و انتى وهو بألف صحه وسعاده

وتشوفى يا رب ولاده بيتننطوا حواليكى كده
ونظام شغل شحاته بقى و"عمتوا إنجى حماها الله ..عمتوا إنجى رعاها الله"

طلبين صغنتتين بس

لو متبقى حاجه من شوكلاتة روسيا..إفتكرينى..هه


تانى حاجه
أنا أصلى تنك و مبحبش اللمه
يعنى عايز تورته لوحدى

طب أقوللك

جاتوهايه

طب أى حاجه و السلام
أصل الادب حلو
مش كده

:D

Fri Jan 05, 05:56:00 AM GMT+2  
Blogger إبـراهيم ... said...

ربنـــا يسعدك يا إنجي إنتي و محمد ، و يسعدك يا محمد إنتا و إنجي ....


بجد كلام جميييل قووووي ، أحب أقول لك إني ما رضتش أكمـله لآآآآخـــره لحسن أحسدكم ، بجد مشـاعر جميييييلة قووووي ، وحقيقية قوي ... ماشاء الله لا قوة إلا بالله ...


ألا ما قلتيلناااش ، محمد قرا الكلام ده ، ولا لأ ؟؟؟

يا أخي لو كل ده عشان ما حضرتش معاك حفلة منير ، خليها ما تحضرش كل الحفلااات .....


أعتقــد إنه ما يقدرش يزعل منــك ، بعد ده كلللله !!

ربنـــا يخليكم لبعض . . .

Fri Jan 05, 11:24:00 AM GMT+2  
Blogger Utopian said...

الا حكاية صباع الرجل الصغير دي
ااااااي ي ي ي ي ي ي ي :D

كلامك جميل اوي و يا بخت محمد بيكي
وربنا يخليكوا لبعض علي طول علي طول

كل سنه و انت طيب يا بوحميد

خمره يا محمد...الله يكسفك :)
هههههههه

Fri Jan 05, 11:27:00 AM GMT+2  
Blogger الحصان الأسود said...

كل سنة وانت طيب يا محمد وعقبال 100 سنة

تصدق يا حمادة انك محظوظ جداً و كلنا بنحسدك على حب اختك الرائع ليك
كفاية الكلام الحلو اللي اختك كاتباة دة كلام من القلب و للقلب و اكيد انت لما حاتقراة حاتعرف قد اية انت واختك قريبين من بعض و قد اية انكم قريبين من بعض و اكيد برضة ان دموعك حاتنزل من عينيك وانت بتقرا الكلام دة لانك مستغرب ان اختك بتفكر فيك كدة وانها شايفاك قريب منها كدة وبتفتكر كل حاجة انتوا الاتنين مريتوا بيها سوا سواء حلوة او وحشة
ربنا يخليكوا لبعض

روحوا اتبخروا يابني انت وهي

بجد ربنا يخليكوا لبعض

و يديم محبتكم و يعوضكم ببعض عن اي حاجة
وكل سنة وانت طيب وأنجي طيبة و كل القريبين منكم طيبين

Fri Jan 05, 11:56:00 AM GMT+2  
Blogger tota said...

سمراء

كل سنة ومحمد طيب وبخير وقريب وحنين وانسان جميل

من البوست افتكرت فرق سنين كبير لكن متصورتش الفرق الصغير ده

ربنا يخليكم لبعض ويسعدكم انتم الاتنين
مفيش حد اكبر من كده شويه وفاضى وبالمواصفات دى
مجرد سؤال برئ خالص

تحياتى

Fri Jan 05, 01:34:00 PM GMT+2  
Blogger الأميره أوسه said...

أنجى
سلامة صباعك الصغير
صباعى رجلى اليمين الصغير بيسلم على صباع رجليكى الشمال الكبير وبيقوله فين العشره جنيه اللى عليك
وشفايفى بتبوس جبينك يا أجمل أخت فى الدنيا متخفيش مش بحط روج
بجد مشاعر جميله نقلتيها بأسلوبك الرقيق البسيط العميق المعانى
بجد بجد أنا أستغربت من العلاقه الأخويه
دى بجد مشاعر مش موجوده كتير
ده انا أخواتى بيعرفونى طشاش
اللهم لا حسد
مش بحسدك أنا بأر عليكو
ههههههههههه
الغريبه أن البيدأ بتقول أنها وأخوها كده
حاجه عظيمه مش هاقدر أفهمها لأنى مش جربتها
بس المفروض أنت تاخديه من أيده وتخرجى معاه و تبدأى بالصلح لأن الأخ اللى زى محمد حاله فريده فبلاش تبعدى المسافه بينكم ولا حتى سم واحد
أنا نفسى أخ وأخت يعزمنى على فيشار مش حفلة محمد منير
ده أنا عاوزه أخنقك
روحى بسرعه صالحيه ده هايفضل دايمآ أبنك الأول مهما ربنا رزقك بأطفال
على فكره أنتى هتكونى أم مثاليه
ممكن أقولك يا ماما
هههههههههههههه
أمووووووووووووه ليكى
وعيد ميلاد سعيد فى عام جديد

Fri Jan 05, 01:52:00 PM GMT+2  
Blogger sherif gharib said...

على فكره اى حد هيقرا البوست ده هيحسد محمد و يحسدك عليه
بس بجد انا فاهم قوى اللى انتى بتقوليه لان انا اختى الصغيره هى مش صغيره هيه دلوقتى فى بكاليريوس اسنان يعنى
بحس دايما انها صاحبى اللى لازم احكيله كل حاجه سواء انا فرحان او زعلان
يعنى بتفهمنى قوى البنت ديه
و ببقى هتجن لو شفتها زعلانه او تعبانه
ربنا له حكمه و الله
بيحطلنا ناس كده بتنور الدنيا علينا فى عز لما تكون معتمه
يا رب يخليكوا لبعض
تحياتى يا سمرا

Fri Jan 05, 01:56:00 PM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

هى اللى الشمس ما كانتش بتشرق غير لما تفتح شباكها وتبان

هى اللى القمر بينكسف من جمالها ويبات خجلان

هى اللى النسيم داب من رقتها وعدى فرحان

هى اللى كل شئ بيحبها والكل معجب ولهان



ولد خيبان

Fri Jan 05, 03:42:00 PM GMT+2  
Blogger admelmasry said...

اش اش
كل سنه وانتي طيبة

لما الواحد يكون ليه اخ جميل واخت جميل زيكوا كدا


اكيد مش هيكون عايز حاجة م الدنيا الا زوجة طبعا

ماهو مش معقول هنقضيها اخوات طول العمر بقي ياعني
ههههههههههههه


ع العموم كل سنه وانتوا طيبين

Fri Jan 05, 05:35:00 PM GMT+2  
Blogger بين الأمل و اليأس said...

مش عارف بس اكيد مش هاتكون جديدة لو قلت انك فكرتيني بي انا واختي بس معكوسين بقه انا الكبير وهي الصغيره وعلى فكرة اخويا الكبير ولا ليه علاقه بينا خالص
مش هاعد اعلق على نفسي ولا بتاع
مابقاش فيه ناس كتير بتحب بعض دلوقت حتى الاخوات بقه بنهم عداوات
عشان حافظي عليه وتبتي باديكي واسنانك فيه ده فعلا اخ ولا مليون انسان من وصفك ليه
وربنا يرزقك بابن الحلال
وعلى فكرة والله انتي سبقتيني بالبوست ده ومش هزار انا كنت ناوي اكتب في البوست اللي فات عشان اخوكي
لان فعلا الاخوة دي كنز
وبيتهيالي بعد اللي انا قريته مابقتيش محتاجه لا تعليق ولا نصيحة
فعلا ربنا يخليكم لبعض ويسعدكم كمان وكمان
مش عارف انتي بتقدري تجيبي الكلام ده منين
بس فعلا المحبة تعمل اكتر من كدا
ومش ناس كتير بتعرف على فكرة تقول انا اسفة بسهولة حتى لو هي تالللي غلطانة
سيبيني بقه انا ومحمد شوية اطلعي انتي منها
اولا
كل سنة وانت طيب ياباشا
ثانيا يابني انا معاك البنات عايزين احيانا كتير القسوة عشان تخليهم يحنوا او يعرفوا ان الاحساس بالغير مش عيب لكن خف بقه شوية بلاش التقل ده
اكيد انا عارف انها زي ماهي بتحبك انت كمان بتحبها
انا معاك انها غلطانة وعايز ضرب... ولا بلاش
انا عارف انها نكدت عليك بس انتوا اخوات وماتقدروش تستغنوا عن بعض وبعدين ياراجل مانتش خايف احسن ولادها يقطعوك لما يلقوك زعلان منها كدا
ربنا يصلحها بينكم يارب ويخليكوا كدا دايما
ارجعلك تاني ياسمرا عقبال ماتبقي بيضاء
حد يبقه اخوه جاي وعامله مفاجأه وجايبلة دعوة ويزعله ياشيخه روحي انتي صحيح اخت فشنك
كفاية بقه انا برغي كتير اصل كلامك حلو اوي
تاني تاني تاني
عايزين من ده كل يوم
احسن الواحد بيحس انه صغيور وهو بيقرا الكلام الكبيررر اوي ده
على فكرة التورتة خلصت مليش دعوة انا عايز حته والا مش هاديله هدية عيد ميلاده اتصرف انت بقه ياعم محمد
دانتي هاتبقي حتة عمة
وهو حتة خال انما ايه تحفة
يالله ربنا مايحرمكوش من بعض
وربنا يسترها

Fri Jan 05, 07:35:00 PM GMT+2  
Blogger سيف من خشب said...

تحياتى الى اخيكى محمد وان شاء الله يسمحك واكيد هو بيحبك واتمنا من الله ان تسرعى وتجيبى له هديه ولا لسه ما اخدتيش مرتبك لو عايزه اى واسطه فى جامعه عين شمس مستعد انا وشكرا لكى ثانيتا على دعمك لى

Fri Jan 05, 07:37:00 PM GMT+2  
Blogger Tamer Nabil Moussa said...

شعور واحساس جميل سمرا
.
ربنا يخليكم لبعض

ومل سنة ومحمد طيب

تحياتى

Fri Jan 05, 07:54:00 PM GMT+2  
Blogger Amany said...

كل سنة وانتو الاتنين طيبين وعقبال 100 سنة
وربنا يديم عليكم الحب والمودة
وروحى جنبه وبوسى راسه وصالحيه وغنى له : الصلح خير اقوم نتصالح

Fri Jan 05, 08:50:00 PM GMT+2  
Blogger واحد من الناس said...

مش عارف اقول ايه
بس انت حنينه قوي
يا بختك يا محمد

Fri Jan 05, 09:04:00 PM GMT+2  
Blogger ody911 said...

ربنا يخليكوا لبعض
وكل سنة وإنته طيب يا محمد
محمد بقولك

ممعكش حته شيكولاتة

أصلى أخوك مخنوق أوى
وبيحب شكلاته سوسرا
بس بينى وبينك يعنى متسيحش

هههههههه

وكل سنة وإنته طيب مرة تانى

وياسمراء
إنتى إسمك إنجى

شوفتى بقة إنى واد فهييم
وأفهمها وهية طايرة ;)

وعادى بقة
أودى فهييييم (بيفهم يعنى

Fri Jan 05, 09:10:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

بصوا بقي انا مش هرد دلوقتي علي كل واحد انا هستني اخويا هو اللي يرد عليكم واحد واحد وبعدها اصدعكم انا
بس عايزة اقول حاجة
اول ما اخويا جه انبارح فرحت اوي وكالعادة بشوفه اضحك ولقتني باخده من ايده وبقوله تعالي اوريك هدية عيد ميلادك
طبعا الواد قام من الكرسي وهو فرحان
لقاني واخده ناحية الكمبيوتر
بيقولي انتي هتشتغليني يا بت
هي هديتي علي النت قلتله اه
قالي لا مش ينفع الكلام دةانا عايز ماديات
حاجة تتمسك يعني
وقعد جنبي وقعد يقرا
بعد ما خلص
قالي انتي بجد لسة فاكرة كل دة
انا افتكرت الحاجات دي ماتت من جواكي بصراحة
وحضنا بعض وتقريبا بابا افتكرنا شاذين
ههههههههه
قبل ما محمد ينام قالي تعرفي
ان احلي هدية جاتلي هي اللي انتي كاتباه دة
ربنا يخليكي ليا
بس هو يجي من شغله بس واخليه يقد يقرا تعليقاتكم ويعلق عليكم واحد واحد في الشئ اللي يخصه وانا استلمكم بقي في الل يخصني


ironcopra

صدقني يا ابني حاولت كتير ابطل مش دي
بس مش عرفت خالص
وبعدين انا بتجنب اني انطق حاجات فيها سين كتير
عشان انا لحد ما لدغه في السين
ششششششش
مش تسيح بقي وتشردلي
بس بيقولوا انها مش باينه اوي
وبعدين اانا ايه اللي عرفني بموضوع الجينز والحاجات دي شايفي يعني بحضر حفلات كل يوم

وبعدين مش تقولي علي موضوع الاستحمام دة قبل ما استحمي حماية العيد
كنت عملت حسابي

عامة هرجعلكم تاني
فاصل ونواصل

سمراء النيل
قطاع التدوين
من وراء كشك عم عبده

Fri Jan 05, 09:21:00 PM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

محمد باشا
كل سنة و هو طيب
و ربنا يحميه يا رب

انووووووج يا سمرا يا سمارا
باحبك يا جمييييلة
و ربنا يخليكوا لبعض


معلهش اقول لاوووووسة حاجة
بت يا اوووووسا تعالي اما اعزمك علي فيشار و لا تزعلي نفسك

: ))

Fri Jan 05, 10:13:00 PM GMT+2  
Blogger zemos said...

يا ندم حفلة منيلر عاوزه ودان و عينين و كاميرا
الباقي كل كماليات
ع العموم كل سنة و حماده طيب و أكيد لو قرا سطرين م ابوست مش هايستنى يكمل الباقي و ييجي يوس راسك.. و من غير حتى ما يقرا... من قوة اللي بينكم كلشئ هيبقى تمام قريب ان شاء الله

على فكرة انتي شرقاوية مأصلة (بلديات) نتنمنى لك كل خير

Fri Jan 05, 10:50:00 PM GMT+2  
Blogger Ma 3lina said...

bgd rabna y7'leko li b3dekom we maifr2kosh 3an b3ed abdan

rabna an3em 3leky be a7' keda we kman ta2reban el same age we di 7aga gamila gedan

kan nefsy yb2a 3andy brother akber mni:(
yala mosh moshkla mohamed mawgod :P

ur poems 3ano wahmia mash alah wala el torta momken 2 pieces plz coz ba7eb deserts gedan

7ikiat el 7'amra in choclate mas7'era loooooool

ur very sentive person nd know how to express ur self easily

long post but i read all of it bs adem soty li IRONCOBRA plz matawlish awii keda

Happy birthday " Mohamed" we 3o2bal 100 sana

Fri Jan 05, 11:02:00 PM GMT+2  
Blogger linda said...

كل سنة وانت طيب يامحمد وعقبال مئة سنة
الله ايخليلك اختك سمرا ويخليك ليها يارب

على فكرة ياسمرا انا كان لية اخ بس اخ لم تلده لي امي وكنت زيك بالزبط بكتبلو وبغنيلوا بس القدر شاء ان نفترق مشان هيك راح قولك ربنا يخليكم لبعض اكتر واكتر

حقيقتا الاخوة شيء رائع سمرا اخويا الصغير متل محمد بالضبط بحبوا لدرجة تفوق المستحيل
وديما بحلم اني اتخطب لواحد زيوا ومشان هيك احجزيلي انا جاية اخطبوا لمحمد شو رايك؟
هههه ماترفضي مشان الله
تاادعيلك ربنا يرزقك بواحد متلو
هههه فكري بالموضوع وردي علي هههه

kidding :)

Fri Jan 05, 11:50:00 PM GMT+2  
Blogger linda said...

على فكرة هو انت اسمك بالزبط سمرا؟ولا انجي؟

Fri Jan 05, 11:51:00 PM GMT+2  
Blogger Amr Ahmed said...

يا بختك ياعم محمد

ليك اخت زي العسل وبتحبك اوي

امنية حياتي كان يبقي ليا اخت اكبر مني

يللا مش مهم كلكم اخواتي

علي فكرة انا حصلت لياحكاية الشيكولاتة دي

بس كنت كلتها انا والمدرس بتاعي
الراجل كان بيحضر الدكتوراة
وعينك ماتشوف الا النور
الراجل واخدني اساعده
ضيعته
سعااااااااد
انا شربت حشيش يا سعاد

يللا يا ستي كل سنة وهو طيب
وانت طيبة

عاوزك بقي تعتبريني زي محمد اوك

اااااااااااا
انا ماخدتش التورتة بتاعتي

اسلام خطوة عزيزة خدها

انا ماليش دعوة انا عاوز الحتة بتاعتي

يللا كل سنة وانتم كلكم طيبين

Sat Jan 06, 12:34:00 AM GMT+2  
Blogger islamz said...

ايه بس يا عم عمووور احنا هنقطع على بعض ولا ايه ... انا اخدت التورتة شوفلك واحدة تانية .. ولا اقولك انا هعمل معاك اتفاق بس لما يجى محمد اخو سمووورة .. انا هديك التورتة بس اخد الفنكووووش ايه رايك يا محمد ... لو موافق هديله التورتة مش موافق هاخد كل التورتات ...

ادعولى يا جدعااااان عشان انا بمتحن عااااااااااااااااااااااااااااه

:] اشوفكم على خييير

هتوحشونى كلكم ...

Sat Jan 06, 12:42:00 AM GMT+2  
Blogger الدبور said...

كالعاده جيت متاخر
بس كل سنه و انت طيب يا محمد و كمان يابختك ياعم ليك اخت بتحبك
يارب يديم المحبه بينكم و يخليكوا لبعض دايما ويبارك فيكم

وابقوا شرفوني بتعليقاتكم وزيارتكم للمدونه بتاعتي

www.tahges.blogspot.com

وختاما سلاما

Sat Jan 06, 12:54:00 AM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

جميل اننا نحب اخوتنا بس لازم يعرفوا كده واننا ما نستغناش عنهم

Sat Jan 06, 02:03:00 AM GMT+2  
Blogger همس الليل said...

انجى حبيبتى ربنا يخليلك اخوكى يارب معلش اتاخرت فى الرد وحضور عيد الميلاد سبولى حته جاتوه يا وحوووووووش
المهم كل سنه وانت طيب يا عم محمد يابخت اختك بيك ويابختك باختك ربنا يخليكو لبعض وبعدين من وصف انجى فيك عريس لقطه بس للاسف بئا اللى سبق اكل النبق مخطوبه هههههههههههه
المهم يا انجى متزعليش اخوكى منك احسن اركب اول سوبر جيت طالع على مصر واجى اضربك هههههههه
يلا خلى بالك من نفسك انتى وهو

Sat Jan 06, 03:31:00 AM GMT+2  
Blogger أسوور said...

محمد .. هى غلطانة .. سامحها بقى عشان خاطرى ما دامت اعترفت بغلطها ومش هتعمل كدة تانى

Sat Jan 06, 03:35:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

شيكولاتاية

اولا ربنا يخليلك اخوكي يارب
وبعدين من قريب ليه يهانم
هو انتي كنتي في مدينة نصر وهو في مصر الجديدة
دول حتي قريبين من بعض يعني تاكسي بخمسة جنيه هيوديكي ليه
والنبي قوليلي يا شيكولاتية لحسن هو مش عارف قيمتي
هههههههههه
___________________________________


منولتي

والله مش انا
هو انا اطول ابقي قرينتك
طب ياختي ياريت
شفتي بقي اننا مختلفين
اولا في حاجتين
ان اخوكي هو الكبير
وان انا اكبر منك
يعني تقوليلي يا طنط
انا بقي محمد بيبعد عني كل مرة يا منال ومش عارفة اعمل ايه برغم حبي ليه
بس يلا اهي فترة وتعدي والشعب بعد كدة كله هيعرف قيمتي
انتي في نفس الكلية بس اخويا كان في جامه 6 اكتوبر انتي فين بقي
مش عايزة اقولك ان اخويا اصلا مش بيحب حد يلمس زوره مش يزغزغه بس
يعني انا ارحم منه
ههههههههه
___________________________________

الجحيم

وكل سنة وانت طيب علي طول
وبخير وصحة وسلامة
يارب
شكرا يا جحيم علي زيارتك

Sat Jan 06, 09:12:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

lionking

طب دة صباع رجلي الي وعجني انا
وفضلت علي راي الكوبرا اعمل ابو قردان فيالبيت
والمشكلة ان رجلي كانت ساقعه
وبجد انت اللي جميل علي كلامك دة
ربنا يخليك يا احمد يارب
والنبي هو فين يسمع منك كل الكلام دة
وعدين ايه البخل دة جايب الواد وردة واحدة طب خليهم اتنين
واحدة ليا وواحدة ليه
هههههههه
عامة شكرا يا قمر
__________________________________

سلامونتي

سلامة عيونك من الدموع يا اسلام
انا عارفة ان انت مطحون في مذاكرتك عشان كدة ساكتة ومش بتكلم
غير كدة كان زماني جيت ظبطتك
وانت وحشتني غلاستك عليا والله
طبعا يلا انا اختك الكبيرة
لاني فلا والله يا اسلام بخاف عليك بجد
وربنا يخليك ليا يارب
والنبي يا خويا مش بايدي حفلة منير تضيع
هي جت بظروفها وكانت في ابعاد تانية حصلت بس مش ليها لزمة تتقال
ان شاء الله ربنا يوفقك
وبطل تخش علي النت وقوم ذاكر

___________________________________

frozen love

انا مش فاهمة يعني ايه الوضع معكوس معاك
مش فهمتها
يارت توضحهالي
وانا بشكرك لانك بجد انت الي اعدتني بتعليقك بجد
شكرا ليك

Sat Jan 06, 09:12:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ابن بهية

كل سنة وانت طيب
ويارب الخير يبقي علي مصر السنة دي يارب
ربنا يسمع منك يارب
ونخلص بقي من الهم الي مصر بقيت شايلاه ومشيلهولنا
لحسن الحمل تقل علينا اوي

___________________________________


zordeak

كل سنة وانت طيب يارب
ويارب يسمع منك يارب
بالظبط المشكلة ان احنا الاتنين ملجأ بعض
بجد فرحتني لما قلت البراءة والروعه دي طمنتني علي نفسي يا ابني

انت كنت شايفني ولا ايه وانا بكتب:)
هو شاف الفرح وبصراحة سكت وقالي دي اجمل هدية جاتلي من ساعه ما اتولد
بس يلا مش مشهم
هههههههههههههههههههه
اهو عمل زي مانت قلت كدة
عامة التورته خلصت بس انا هبقي اجيبلك واحدة ليك انت وسول

بالنسبة للشيكولاته بقي فللاسف صاحب اخويا خدها كلها
ممكن اعرفك علي صاحبه
هههههههههههه
___________________________________


soul

يارب الابتسامة تبقي علي وشك علي طول
ومش تفارقك خالص يارب
اهم حاجة مش نتحسد لحسن احنا نظام ابو لمس
يعني من اقل حاجة بنعل من بعض
جايز لاني حساسة شوية
هو فعلا استغرب جدا اني لسة فاكراها وافتكر ان ذكريتنا دي ماتت من جوايا
قوله يا سول يا بخته اد ايه
وبعدين عايز صداقتنا تمشي علي خير مش تجيبلي سيرة عمته دي
لانها من اولها بتجيب العصب
لاني بكره لقب عمه دة خالص

الطلب الاولاني
مرفوض

الطلب التاني
طالما طلعت مؤدب والادب حلو
يبقي تعالي خد حتة
طول عمرك حلو يا سول
_________________________________

ايمن فاروق

صديقي

ربنا يخليك يارب
هو مش مثالي اوي يعني
هو عفريت برضه وشقي بس والله طيب اوي يا ايمن
بالنسبة للكلام بقي الي انت قلته عليا
المفروض اني اقولك شكرا صح
بس طبعا مش في بين الاصدقاء لا شكرا ولا جمايل يا ايمن
المهم انك فعلا وانت صاحي تعرف ان في حد شايل همك وعايزك علي طول سعيد
ربنا يخليك يا ايمن يارب ونفضل اصدقاء واخوات لغاية ما اشيل عيالك من شهد
___________________________________

ياسر
كل سنة وانت طيب يا ياسر

وعلي فكرة يعني
انت الي ارغمتني اني اخش باليمين
انا مش كنت واخدة بالي انا داخله باني رجل
بس يلا كويس انك قلتلي
بس اوعي بقي تلغيها تاني او تتوقف عن الكتابة
ويارب خطوتي المنحوسة المحروسة تبقي فتحة خير عليك ومش تسالني ازاي ههههههه

Sat Jan 06, 09:12:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ابراهيم معايا

هو مين اللي مع مين يا ابراهيم

المهم
ربنا يسعدك انت يارب ويخليك ويبارلكك
هو محمد قرا الكلام دة
وكالعادة انا الي خليته يقراه
عارف يا ابراهيم نفسي في مرة يجي يقويلي وريني انتي عكه ايه ولا مهببه ايه في ابلوج بتاعك
بس يلا ملحوئة
لابقي هو لو زعل بعد التثبيتات دي كلها يبقي مش عنده دم
هههههههههههههههههههههههه
___________________________________

utopian

انت برضه اتوجعت ولا اتوعجتلي
اسكت دة ان قعدت اضحك ووقعت علي الارض من الضحك وهو بيحكيلي علي الموضوع دة
ربنا يخليك انتيارب ويكرمك
___________________________________

الحصان الاسود

بص بقي انا مش هرد عليك لان الكلام دة يخص محمد وهو لما يفوق من التوهان اللي هو فيه دة هيرد عليك
بس كل الي هوله ربنا يخليك يارب
ومش تخاف انا هبخروا
وكل سنة وانت طيب هنا ومعانا

__________________________________

توتا

كل سنة وانتي الي طيبة يا احلي توتا بجد
هو فعلا فرق صغير جدا
بس بحكم ان انا وهو طول عمرنا مع بعض وربينا بعض
فاحنا التنين مسئولين عن بعض
ههههههههههههههه
كان نفسي ارشحلك بابا
بس اكيد في ناس عايزينك
حرام
انا مش مستغنية عنك
عامة انا لو لقيت هجيبلك معايا وانا جاية
هههههههههههههههههههه

Sat Jan 06, 09:13:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

اووووسا

الله يسلمك يا قمري
ابقي سلميلي علي صباع رجلك اوي
وقوليله
ان العشرة جنيه نسيها في الشراب وهو جايله
طب كنتي حطي روج عشان تبقي خدودي حمرا
ههههههههههههه
علي فكرة يا اوسا احنا الي بادينا نخلي اخوتنا يعرفونا طشاشا واحنا اللي بادينا نعمق الحب بينا وبينهم
يمكن لو ظروفنا كانت عادية كان وصل بينا الحالانه مش يسال عليا خالص
لكن ظروفنا هي اللي قربتنا من بعض
وبعدين قري يا سيتي براحتك بس خلي بالك
انا مش هسيبك لو حصل حاجة
هههههههههه
اخرج معاه دي صعبة شوية
لان كل واحد فينا منشغل بظروف شغله وحياته
تعالي يا ستي اعزمك علي فشار وايس كريم وشيكولاتات كتير خالص
ههههههههههه
طبعا قوليلي يا ماما
انا في ناس كتيرة اوي سمتني ماما
واخر اسم اتقالي ام المدونين
هههههههههههههه
___________________________________

شريف غريب

هيحسد محمد ليه بقي
دة انا اللي كاتباه
ههههههههههههههه
برضه اخويا بيقولي انتي عارة انا ناقصني ايه بجد واحس ان انتي اخويا ان انا ادخل الجيش
الواد مش معترف بيا كبنت بيعتبرني راجل
هههههههههههه
ربنا يخليلك اختك يارب ويباركلك فيها
وعشان البقين الحلوين دول
قوم بسرعه بوسها وفرحها بكلمتين حلوين وخرجها خروجة حلوة كفاية الامتحانات والمذاكرة الي هي فيها
ربنا يخليك ليها يارب
___________________________________

anonymous

ولد خيبان

يا جماعه الولد دة ليه مدونةبس عايزة حد يدلني عليها

بجد كلامك حلو جدا
وفي ناس كتيرة اوي كلمتني عن شعرك
الكلام الي انت كاتبه دة بد روعه اوي
وبشكرك عليه
بجد خلتني ابتسم لما قريته
شكرا

Sat Jan 06, 09:14:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ادم باشا
كل سن وانت طيب يا قمر
ما هو بيقولي كدة برضه
يقعد يقول
تربية واتربينا تعليم واتعلمن خروج واتخرجنا
فلوس وبنصرفها ومش بنلاقيها هتجوز امتي بقي
هههههههههههههه
ربنا يرزقك ويرزقه بالزوجات الصالحات يارب
وانت طيب يا ادم

Sat Jan 06, 09:14:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

بين الامل والياس

بجد كان نفسي يبقي ليا اخ كبير
بس الحمد لله علي الي ربنا ادهونا هنعترض يعني
لو الاخوات بينهم عداوة زي مانت بتول
يبقي علي الاقل في انا واخويا وانت واختك ومنال واخوها
وزوردياك واخته
يعني اكيد في امثلة كتيرة اوي
بس احنا اللي مش افين غير النكد بعيد عنك
ليه اكيد محتاجة للنصيحة علي طول
اصل انا بصراحة مخي صعيدي
ودايما بستغبي علي راي محمد

وبعدين بجيب الكلام دة من عند عم عبده البقال
ههههههههههه
زي مانت كلامك بيلمسني اوي لانه من قلبك وحاسه
فانا الكلام دة بجيبه لما بجيبه من قلبي واحسه
بالنسبة كلامك لمحمد فانا هسيبوا هو يرد عليك
هههههههههههههه
اقولك علي سر
من كتر ما سميت نفسي سمراء الناس افتكرت اني سودة متفحمة بس والله مش كدة
في ناس اتصدمت لما شافتني
ومش هقولك ليه
هههههههههههه
لا وانت الصادق انا مش اخت فشنك انا اخت فقرية ونكدية
هههههههههههه
اول يوم العيد خرجة مسيبة شعري ولابسة البيجاما الجدية وعملانه بقول هيييييييييييه انا كدة عيدت وفي عيد
هههههههههههه
اخويا قالي ماني طول عمرك فقرية
وبعدين دة لو الحلويات الي مصر كلها خلصت اسافرلك اجيبلك حاجة حلوة
انا عني كام حازم يعني
مش برضه اسمك حازم ولا انا غلطانة
وبعدين قلنا بلاش عمة دي بقي بتجيبلي العصب
من ناحية هو هيبقي اعظم خال بجد
ودي انا متاكد منها
ربنا مش يحرمنا منك انت يارب
وربنا يسترها
___________________________________

سيف من خشب

تحياتي ليك انت ايها الرائع
انا مش في عين شمس
انا في جامعه حلوان
لو تعرف اي حد هناك قوله يخلصلي علي رئيسة القسم بتاعتي
هههههههههههه
شكرا ليك انت
وانا ان شاء الله علي طول معاك
لحد ما كلناا نقف علي رجلينا

Sat Jan 06, 09:14:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

تامر

ربنا يخليك يا تامر يارب

وانت طيب وبصحة وسلامة

___________________________________

ironcopra

يعني مش عرين من غير تعريفك للسكيما دي هنعمل ايه
ههههههههههههه ربنا يسمع من بقك ربنا ياخويا
ويجيلي ابن الحلال بقي
نفسي افهم ايه اللي مش هيخليك تفهم

بس بجد انت عجبتني
هتسالني ليه يا سمورة يا امورة
هقولكعشان كانك شفتني بالظبط وانا صباعي بيتخبط في رجل الكرسي
دي كانت رجلي متلجة مش ساعقه
ربنا يخليك بس ايه حكاية الجزمجي دي
تفتكر ايه علاقة الكرسي بصباع رجلي بالجزمجي
سؤال يطرح نفسه
وانت طيب يارب وبصحة وسلامة
المواصفات اللي انت قلتها في الخرو لحفلة منير
والله مش كنت هعرفها
ابقي اقولها لاحقفادي بقي اصل عارفة نفسي فقرية ومش هعرف اروح حفلة زي دي تاني
يلا بقي مش مهم
وبعدين 81 كان عندك 11 سنة
كنت انا اتولدت
وبعدين خلاص عرفنا ان احنا غلطانين انت عايز جنازة وتشبع فيها لطم
يا ساتر
دة انت حتي اكبر مني ب 11 سنة
هههههههه
___________________________________

اماني

كل سة وانتي اللي طيبة يارب وبصحة وسلامة
شكرا ليكي يا قمر علي زيارتك دي
ويارب تتكرر علي طول

عامة هو الي باس راسي مش انا
ههههههه
اصلي تنكة اوي

Sat Jan 06, 09:14:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ironcopra

صدقني فشلت كل محاولات العلاج
ومش عرفت كيفية السبيل للتخلص من هذه العادة المحرجة
بس هعمل ايه بقي
واحد في مرة قالي
يا بنتي انتي كلامك كله طفولي
لدرجة ان هما كانوا بيشبهوني بسارة الي هي تمثيلية سارة بتاعت حنان ترك
مهزلة بعيد عنك

___________________________________

واحد من الناس

ربنا يخليك يارب
وميرسي بجد علي الكلمة الجامدة دي الي احيانا بحس انها مش بقيت فيا
شكرا بجد
___________________________________

اودي

ربنا يخليك انت ياودي يارب
بالنسبة للشيكولاته بقي اخويا هو اللي يتصرف معاك فيها
لاني مش ليا فيها
وبعدين ايه يا ابني المفهومية دي كلها
اوعي تقولي انك فهمتها لوحدك
بس اوعي تكون غشيتها من حد
طول عمرك بتفهم يا اودي
ربنا يريح قلبك يارب

__________________________________

ايبي

والله وانا كمان بحبك يا ايبي وبحبكم كلكم
بجد انتو احسن حاجة حصلتلي في حياتي
طب ما تيجي احنا التلاته نخرج واعزمكم علي فيشاروشيكولاته
ربنا يخليك يارب

Sat Jan 06, 09:15:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

شقلوطة

مها

ايه يا بنتي الحركات دي
يعني لازم تسيحيلي
اخبارك ايه
مها دي يا جماعه الذ بنت ممكن تعرفها
عقلها كبير موووووت واحساسها عالي اوي
دة بيتعمل عليها قصايد ودواوين
هههههههههه
ربنا يخليكي يا مها يارب
وعامة يا هانم لينا كلام لما نروح بيتنا
قصدي علي الاسبيس
انا اصلا بصراحة يعني كدة
مش متقبلة ان اي واحدة تانية تيجي تاخده مني
ببقي مش طايقاها والله يا مها
بغير عليه بقي
انوج
___________________________________

مورو

هو اللي كماليات
البس بالنسبة ليك كماليات
تصدق ان كل لبسي كله كان في الغسيل
تقول كاني معزلة يعني
ههههههه
خلاص بقي ايه التحنيسة دي
اللي حصل حصل
انتو هتفضلوا تذلوني كدة كتير
يا ابني انا مش شرقاوية خالص
انا قاهرية ابا عن جد جد
بس طبعا بما انك منها فدة يشرفني اني اكون منها حتي لو كدة وكدة
ههههههههههههههه

__________________________________


ماااااا علينا

بجد ربنا يخليكي انتي ليا
هي مش حاجة جميلة ولا حاجة اننا نكون في سن بعض دة احنا عاملين زي ناقر ونقير
انتي عايزة تفهميني ان محمد اخويا اكبر منك

بجد انتي اول واحدة تعلق علي الشعر الي كتبته ليه
يا سيتي لو عايزة التورتة كلها خديها
انتي بقي لو كنتي سمعتي منه الحكاة بتاعت الشيكولاته دي
كنتي هتوقعي علي الارض من كتر الضحك
بجد مش كنت عارفة اني بعرف اعبر عن مشاعري لاني احيانا بقول اني بفقد القدرة عن التعبير
وبحس انالي جوايا اعمق بكتير عن اللي بكتبه
ومعلش بقي استحمليني ان البوست كان طويل بس الواد يستاهل ولا انتي شايفة ايه

وانا كمان اضم صوتي ليكم
هههههههههه

Sat Jan 06, 09:15:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ليندا

ربنا يجمعكم تاني يارب ويرجعلك اخوكي الذي لم تلده امك
وربنا يخليلك اخوكي الصغير يارب

وبعدين تعلي انتي مصر بس وانا اظبطلك الواد واعرفك بيه
هتحبيه خالص دة عسولة
هههههههههههه
وانا يا سيتي حجزهولك لحد ما تيجي وانا الي اقرر
ههههههه
بصي يا سيتي انا اصلا اسمي انجي
وصحابي في الاردن اطلقوا عليا اسم سمراء النيل
والناس هنا اختصرته لسمرا

___________________________________

عمرو احمد


قوله يا عمر والنبي
وبعدين تقدر تعتبرني اختك برضه

هههههههههههههههههههههههه

كان بيحضر دكتورا اكيد بعد الشيكولاته كنتوا بتحضروا عفاريت
هههههههههه
وانت طيب
بس مش تبقي تتقل في الشيكولاته اوي ماشي
اه انت بتقدم السبت عشان تلاقي حتة من التورته
عامة هجيبلك حتة من الجيران اللي جنبنا اللي عاملين برضه عيد ميلاد
وانت طيب يارب يا عموووووووور

__________________________________

اسلام

يا واد رووح ذاكر
انت ايه مش بتسمع الكلام
صدقني بدعيلك يا اسلام ربنا معاك يا ابني
روح يا اسلام قلبي وربي راضين عليك يا ابني
انت هتموت ولا ايه
هههههههههه

Sat Jan 06, 09:16:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

الهجاص الكبير

ايه يا عم التهجيص الكبير دة
ولا متاخر ولا حاجة
عامة اكيد هزور مدونتك واهريك تعليقان ان شاء الله
وربنا يكرمك يارب كدة
___________________________________

امير

انا مش هستغني عن اخويا خالص
بس هو لازم يعرف اني بحبه
شكرا يا امير علي الزيارة

___________________________________

همس الليل

ربنا يخليكي انتي ليا يارب يا نورا
انتي عايزة حتة جاتوه ولا تورته بعد ما كل الناس دي جت
ولا يهمك
انا مخبية تورته تالته عشان لما تيجي انتي ومنال تاني وانا حرة
عشان هما برضه مش هيعرفوا ياكلوا في وسط كل دول
ربنا يرجعلك خطيبك يارب
وتتجوزوا بقي عشان نخلص
لو هتيجي بقي يبقي انا هزعلوا علي طول عشان كل شوية تيجي واشوفك
انتي اللي خلي بالك من نفسك انتي

___________________________________

ياسمين

الاول كل سنة وهي طيبة يارب
وربنا يباركلك فيها يا يامين يا قمر
وحمدالله علي اسلامة
ومحمد بقي يبقي يرد عليكي

Sat Jan 06, 09:16:00 AM GMT+2  
Blogger Ma 3lina said...

ah tab3an akber mni ana lesa so3'nena

tb mafhmtish 7aga tanya min 7ikiat el sen di ??:)

bethi2li u express urself more than u can imagine coz we felt u very much

Sat Jan 06, 12:41:00 PM GMT+2  
Blogger abderrahman said...

ايه الجمال ده كله؟؟
بجد عجبني البوست جدا
كل سنة وانت طيب يا محمد
وربنا يخلي لك اختك الرائعة
تحياتي

Sat Jan 06, 01:01:00 PM GMT+2  
Blogger elkamhawi said...

كل سنة وانتا طيب يا محمد وبجد بحسدك انك ليك اختك زى سمراء بس يارب يخليكوا لبعض وميفرقكوش خالص وعلى فكرة يا سمراء انا ابن عمتى فى اسبانيا وموت فى الشيكولاتةاللى بالخمرة
جامدة موووت

Sat Jan 06, 01:06:00 PM GMT+2  
Blogger Yasmine Adel Fouad said...

مش عارفه حد قال انا الاول و للا لا بس ادينى بقول

أنا الأول

انا حاجزاه م البوست اللى فات يابت
من قبل ما اعرف مميزاته
يعنى مش داخله على طمع

:)

Sat Jan 06, 01:19:00 PM GMT+2  
Blogger Yasmine Adel Fouad said...

ياريتنى يا شيخه كنت بفكر فى الجواز دلقوتى كنت قلتلك عرفينى بيه
عموما لو فضل مش مرتبط لحد ما ربنا يهدينى و افكر اتجوز هقولك

اه ياريت يابنت الناس تبعتيلى ايميل علشان اتأكد انك ضايفانى صح
انا شكيت فيكى و فى الايميل و فى الزمن يا اختشى قطعه

Sat Jan 06, 01:21:00 PM GMT+2  
Blogger Yasmine Adel Fouad said...

نيجى للمفيد حضرتك
انا حبيت محمد جدا بجد
و حبيت اكتر علاقتكم
بسم الله ما شاء الله
مش بحسد و الله
ربنا يخليكم لبعض
بس انتى يابت ماكانش ليكى حق ترفصى النعمة و ماتروحيش الحفله ما تلبسى اى حاجه كويسه و خلاص انتى رايحة فرح يعنى
بس بما ان قلب محمد طيب فهو هيرجع تانى
بس انتى بما انك بتعتبريه ابنك
فالعيال يا اختى بيغلطوا و يتقمصوا
روحى انتى بوسيه كده و كله هيبقى تمام
و لازم بجد تعرفينا عليه و لو عنده بلوج تقولى بقى

على فكرة ياريت تخليه يقرأ البوست دى
بجد الحب بيشر منها
بقالى كتير ما حسيتش بريق و عمق مشاعر حقيقية كده


ربنا يحفظطم و يقربكم من بعض دايما

Sat Jan 06, 01:27:00 PM GMT+2  
Blogger Yasmine Adel Fouad said...

اه ليا عليكى عتاب يا اميرة يا اشى انتى
:)

تورتيتين هيكفوا الابقاق المفتوحة دى ازاى يا امى
؟

انا عايزة حاجة ليا لوحدى لوسمحتى
ينفع ايد محمد

هههههههههههههههههههه

___________________

على فكرة الشيكولاته ممكن يكون كان فيها فودكا سيادتك
لان اعرف ناس كتير بتيلهوم شيكولاته بالفودكا هدايا من برة برضه
المرة الجايه ابقى شيليلى واحدة م العلبه فى الخباثة

يللا بقى عايزة اشوفك اون لاين يابت يا هفتح دماغك

Sat Jan 06, 01:30:00 PM GMT+2  
Blogger Yasmine Adel Fouad said...

يخرب بيتى رغى

نسيت اقول لمحمد سيد الناس كل سنة و هو طيب

ربنا يحميه بقى

_____________

لو بتاوجهى صعوبة انك تقولى مشاعرك دى لاخوكى خليه يقراها مكتوبة
هتندمى لو ماقراهاش على فكرة

Sat Jan 06, 01:34:00 PM GMT+2  
Blogger frozen love said...

الوضع معكوس معايا..كنت اقصد اني مكان محمد يعني..انا اختي اكبر مني ..وانا الصغير..المواقف هي هي والاحاسيس قريبة...ووصليله سلامي وكل سنة وهو طيب وعقبال 100 سنة

Sat Jan 06, 05:02:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ما علينا

معلش بقي اصل انا فهمي علي ادي خالص
اشرحيلي انتي ايه حكاية السن دي
اصلي ما بستغبي بعيد عنك ببقي وحشة اوي
هههههههه
ولما انتو بتحسوني كدة ليه بحس اني مش طلعت كل اللي جوايا
واني مش قدرت اعبر عنه
يلا مش مشكلة
اديني بحاول
___________________________________


عبده باشا

بجد انت اللي ايه الجمال دة كله

والله مبسوطة ان البوست عجبك
وربنا يخليك انت
وياريت تكرر زيارتك ليا من تاني

___________________________________


القمحاوي

يا ابني بلاش حسد
نضفوا نفسكم من جوة بقي
ههههههههههه
ربنا يخليك انت ياب ويريحلك بالك ويزيد محبة الناس ليك

والله عال حتي انت عاجباك الشيكولته الي بالخمرة دي
طب ايه رايكم بقي اني مش هجيبها تاني
انت يا ابني اللي جامد والله

Sat Jan 06, 05:16:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

انا حرة

انتي يا هانم واخدة البوست مقاولة ليكي ولا ايه

كل دي تعليقات
هههههههههه
لا يا سيتي في ناس قلبك حجزينه
بس بما ان انتي ليكي الاولوية لانك حاجزاه من البوست الي فات فهعيد تفكير في الموضوع دة

عامة فكري انتي في الجواز بس وانا علي طول اقوم اكلم الواد ونيجي نخطبك احنا
بالنسبة لاايميل تصدقي ان انا اللي شاكة فيكي
بس انا واخدة الايميل منك انتي يا هانم
يعنيلو في عيب يبقي منك انتي لانك ممليهوني غلط
ساعتها يا ياسمين مش هرحمك

اصلا والله يا ياسمين محمد يتحب بسرعه وترتاحيله علي طول
ولد بشوش وبيضحك وبيحب الهزار جدا
ويب جدا وعليه حنيه بنت ستين في سبعين
ارفص النعمة ايه بس واحدة فقرية مش وش نعمة هقولي ايه يعني عليها
وحياتك حتي بنطلون الجينز مش كان موجود كله كان في الغسيل
تقوليش مثلا حبكت ام النضافه ساعتها
عامة اصلا كله تمام بيني وبينه من فترة
وهو مش عنده بلوج خالص
ياريت والله
عامة لما هبقي اشوفك اون لاين اعرفك عليه
واهو اكسب فيكي ثواب يمكن تغيري فكرك عن الجواز
هههههههه
وهو قرا البوست
علي اد ما هو عجبه واعتبره احلي هدية جاتله
علي اد ما مش مهتم انه يجي يقرا التعليقات ويرد عليها هو
بس انا بعذره لان عنده شغل كتير ولما بيجي يا دوب ياكل وينام

وصدقيني مش كنت عارفة ان الابقاق دي كلها هتخش عندي وتشاركني في الليلة دي
بس عليكي بقي وعلي السنةالجاية
تعالي انت بس وانا اجيبلك محل حلويات بحاله

الشيكولاته ممكن يكون فيها فودكا
دة ايه يا بت النصاحة دي
وفهمتيها لوحدك
بسم الله ما شاء الله عليكي
وبعدين يا هانم اشيلك واحدة في الخباثة ازاي
اذا كان اخويا كان شايلي نصها عشان عارف اد ايه انا بعشق الشكولاته واداها لصاحبه كلها
بتهيالي ان هو الي فقري يا ياسمين مش انا
هههههههههههه
علي كرة بقي انا علي طول اون لاين
بس انتي ركزي كدةوتلاقيني

ربنا يحميكي اني يارب يا مينا ويخليكي ليا يارب

انا ممكن اندم اني خليته يقراه ومش حسيت ان هو مهتم
بس هنشوف اهو كل شوية ياجل قرايه التعليقات
مش عارفة لحد امتي يعني

هبعتلك ايميل يا فقريه

___________________________________
frozen love

اه فهمتك
معلش يا ابني بقي اصلي بعيد عنك لما بستغبي مش هقولك بقي
ههههههههههه
ربنا يخليهالك يارب
بس علي فكرة انا الكبيرة
يعني انا اكبر من محمد بسنة
ربنا يارب مش يبعدكم عن بعض ابدا
سلامك هيوصل بجد ان شاء الله

Sat Jan 06, 05:22:00 PM GMT+2  
Blogger إبـراهيم ... said...

عيني عليكي بااااردة يا أنووووج 60 تعليق ، ما علنـــا ....... ، أنا بس حبيت أقول لك بالنسبة لـ ( ولد خيبان) ف فيه مدونة لأحمد الرومي ( صاحبي و حبيبي و كفاءة ، بهذا الاسم : http://ahmedalromi.jeeran.com/

مش عارف إذا كان هوا ولا لأ


و ابقي سلمي لي على محمد :)

Sat Jan 06, 05:26:00 PM GMT+2  
Blogger Yasmine Adel Fouad said...

و ماله يا اختى ما اخدش التعليقات ليا لوحدى ليه
انتى هتعمليلى حماتى من اولها
طب نقرأ الفاتحة الاول

_________________

انا هشوف فى حاجه جت من عندك و للا لا لما نشوف اخرتها بقى
شكلك بتضحكى عليا
مصيبه لاتكونى بتشوفينى اون لاين و تطنشينى لان انا ماببدأش كلام مع حد ضافنى علشان الصداع بقول لو عارفنى هيكلمنى هو

يالهوى مفيش حاجه جت منك
يعنى اجى اقرم دراعك يابت دلوقتى

Sat Jan 06, 06:25:00 PM GMT+2  
Blogger Yasmine Adel Fouad said...

اه ابقى خللى محمد يقرا التعليقات بتاعتى بس لو مشغول

ههههههههههههههههه

Sat Jan 06, 06:26:00 PM GMT+2  
Blogger ذو النون المصري said...

اولا كل سنه و انتي و محمد طيبين
كان نفسي اكتب كتير لكن لا ارغب في الاطاله لاني اثناء قراءة التدوينه قراتها ببطء علي غير العاده لان علاقتك باخوكي علاقه حميمه جدا افتقدها مع اخواتي في العائله لاسباب عديده انا الرابع بين اخوتي الاكبر منهم بيني و بينه 17 سنه و الاخر بيني و بينه 10سنوات و الثالثه اكبر مني بثلاثه و بعدي الاصغر مني بست سنوات يعني لي ثلاث اباء لا اب واحد كان نفسي علاقتي باخوتي تكون كما بينك و بين اخوكي لكن للاسف لم يحدث خاصة انني حينما كبرت و كبروا جميعا صارت لكل منا اهتمامات لا يشاركه الاخرون فيها مطلقا كما ان ظروف الحياه الحاليه ملات وقت كل واحد منا بما يهتم به فقط فلم نعد قادرين علي ان نكون علاقات رائعه كالتي بينك و بين محمد
انا عيني ادمعت و حسيت ان فيه شيء جميل فاتني و انتهي و لن يعود و سعدت جدا بحسن صياغتك لهذه العلاقه
مبروك لكي و لمحمد و كل سنه و انتم طيبين
و يا بختكم ببعض

Sat Jan 06, 06:33:00 PM GMT+2  
Blogger Yasmine Adel Fouad said...

انا ضيفتك يا بت انتى ماكونتيش عندى
ايميلى
dreamingbird1_3@hotmail

يارب ينفخ فى صورته المرة دى
والا انا اللى هنفخك بقى

Sat Jan 06, 06:36:00 PM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

خلاص ياانجي راح روح لمصر مخصوص مشان محمد

هههه
واكيد مشان أختو سمرا حبيبتي

على فكرة كل الأسماء حلوة بس اكيد روحك احلى

Sat Jan 06, 06:49:00 PM GMT+2  
Blogger nour said...

بصى يا بنتى
بعيدا ان ده احلى حاجة قريتها توصف علاقة اخ باخته
وبعيدا عن كل الكلام الرائع اللى انت كتباه لاخوكى ده
وبعيدا عن ان اخوكى زى القمر و شكلى هرسم عليه
وبعيدا برضه ان كان المفروض تخليلى شيكولاتايه من اللى اخوكى كلها دى:))
انت بذمتك ازاى متروحيش حفلة منير
يا بنتى ده انا ممكن انزل بالبيجاما
بس اروح
ايه ده
انا لو مكان اخوكى كنت اتصل باحلى مزة و اخدها معايا
كان المفروض تدينى تليفون يا سمرا
بتهرجى:(((

Sat Jan 06, 07:33:00 PM GMT+2  
Blogger albida said...

أنا بقالى 3 ساعات قاعدة ولسه الجاتوه اللى أنتى قولتى عليه مجاش!! شكل ياسمين كلته كله
:(

انا يا ستى فى عين شمس بعيد عن السامعين يعنى
هههههه

manal

Sat Jan 06, 07:54:00 PM GMT+2  
Blogger مـحـمـد مـفـيـد said...

يا بخت محمد اخوكي بيكي
ويابختك بمحمد
كم هي رائعه تلك المشاعر المعبره دون تكلف
انتي رائعه والله

Sat Jan 06, 09:36:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ابراهيم معايا

ايه يا ابراهيم انت جاي تقر عليا ولا ايه
ة النهاردة الخميس يا راجل


يعني مش عارفة اشكرك ازاي علي انك اديتني المدونة
بس تفتكر انه لو هو ايه اللي يخليه يخش باسم مجهول

سلامك يوصل ان شاء الله

________________________________

انا حرة

ليه يا بت البلطجة دي
طب قدمي السبت عشان تلاقي الحد
وبعدين يا فقرية جيت ابعتلك ايميل النت فصل يجي 7 ساعات بحالهم

لا انا بقي بخش علي طول اسال انت مين
تقوليش مخبر
انا اللي هاجي انفخك يا ياسمين
انا يا بت ضايفاكي قبل كدة
يبقي انتي مدياني الاميل غلط
هخليه يقراها يا اختي
عشان قلبه يرفرف
هههههههههههههههه

Sun Jan 07, 01:08:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

ذو النون المصري

كل سنة وانت طيب وبصحة وسلامة وخير يارب

معلش بقي كلنا لها
بس انت مش هتقدر تنكر انك بتحب اخواتك جدا
وهما اكيد مش هيستحملوا اي حاجة عليك
بس بحكم فرق السن بيخليهم بس يتحكم في مشاعرهم اكتر
وبعدين انت لو قدي هعتبرك يا عم اد اخويا
واجي ارفعلك ضغط زي ما بعمل
وسلامة عيونك من الدموع وشكرا ليك بجد
ومرحب بيك كاخ
ربنا يخليك يارب

___________________________________

يا بت يا ياسمين

يبقي انتي طنشتيني يا فالحة
مش ضفتني يعندك لما انا ضفتك
اديني مرزية اهو علي النت انتي فينك بقي

___________________________________

linda

يا ريت يا ليندا تيجي بجد
دة انتي تشرفي والله
وبعدين مشان محمد بس مو مشاني
ههههههههههه
تسلمي يا قمر
انتي الاحلي

Sun Jan 07, 01:08:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

نور

وحياتك انتي مش كنت اعرف اني ممكن اروح بالبيجاما
شفتني يعني بروح حفلات كل يوم
ما الواد مش ليه مزة فقال مرة من نفسي يعتبرني مزة وياخدني بس بعيدن عنك المخ الجزمة اشتغل معايا
لو اعرف يا نور ان انتي فاضية كنا ادينها موبيلات بقي
تصدقي انتي اللي بتهرجي بقي
ههههههههههههه
___________________________________

مناااااااال

انا والله لحد دلوقتي مش دقت اي حاجة من التورت ولا الجاتوهات ايه رايك بقي

وفعلا ياسمين عايز تاخد الواد والتورت كلها
ههههههههههههههههه اجدع ناس بتوع عين شمس
بقولك ايه
انا متغاظة من ياسمين دي
كلت الحلو كله
:(

__________________________________

محمد مفيد

ربنا يخليك يارب يا محمد
انت والله الي رائع
تحياتي لعبد الله وام عبد الله

Sun Jan 07, 01:12:00 AM GMT+2  
Blogger No Fear said...

السلام عليكم
يارب يخليكوا ليعض و تحبوا بعض كده دايما
و علشان خاطرنا يا أستاذ محمد متزعلش منها
علي فكرة كويس أنك مرحتيش
ربنا يبارك فيكم أنتم الأتنين
سلام علشان هأعيط

Sun Jan 07, 02:38:00 AM GMT+2  
Blogger صياد said...

كل سنه ومحد واخت محمد طيبين على طول
انجى معلشى يمكن ايمن يكون حكاليك على ظروفى اللى انا فيها دلوقتى
بس اوعدك انى هكون عندك على طول
وهتعرفى كل حاجه لمل تروحى البلوج بتاعى الجديد عشان التانى نسيت الباسورد بتاعه وانا بجد سعيده بصداقتك لايمن وليا انا كمان ولما اشوفك هنتكلم اكتر وهحبك اكيد اكتر
وقولى لمحمد معلش انا مكنتش عامله حسابى فى هديه لانى مكنتش اعرف ان فى عيد ميلاد
وكل سنه وانتى طيبه

Sun Jan 07, 08:12:00 AM GMT+2  
Blogger سيف من خشب said...

السلام عليكم الحمد الله انا بخير واتم صحه وحال واسال الله ان يوفقنى الى ما يحبه ويرضاه حلوان قليلى قسم ايه وانا اقتلك المشرفه ولا يهمك

Sun Jan 07, 01:55:00 PM GMT+2  
Blogger mariam said...

بجد احييكى على المشاعر الحلوه دى يا جميله
و ربنا يخليكوا لبعض
و كل سنه وهو طيب

Sun Jan 07, 03:15:00 PM GMT+2  
Blogger Yasmine Adel Fouad said...

انا ما اكلتش حاجه
انتو هتتبلوا عليا و للا ايه ؟

انا اهو بقى لما تدخلى اعملى ابلوج بتاعك فيبراشيون

Sun Jan 07, 03:22:00 PM GMT+2  
Blogger إبـراهيم ... said...

شوفي يا ستي ، أنا هقابله ( غاااالبًا) يوم الأربع ، وأسأله ، بس حتى ذلك الحين ، تجدر بي الإشارة إلى إن مدونته جيرانية ، مش بلوجري زينـا

تحياااتي


و نورتيني

Sun Jan 07, 09:21:00 PM GMT+2  
Blogger elgharep said...

شئ جميل أن الواحد منا يكون ليه شخص بيعزه للدرجة دى
اللأخوة شئ عظيم وخصوصا لو اللأخ وأخوه على درجة عالية من التفاهم صحيح بيتخانقو كتير بحكم لسن لكنهم بيفهموا بعض أكتر
ربنا يخليكوا لبعض
الغريب

Sun Jan 07, 09:39:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

no fear


وعليكم السلام
ربنا يخليك انت يارب
طب كويس اني مش رحت ليه انا سمعت انها كانت مرمطة هناك
طب ممكن اروح اعيط جنبك

_________________________________

شهد

كل سنة وانتي طيبة يا قمر
ايمن قالي علي ظروفك يا قمر
ومبروك المدونة الجديدة
واكيد هشوفها واقولك
وان شاء اله هشوفك قريب
يا بنتي مجيتك ومعرفتك انتي وايمن اجمل هدية
سيبك منه انتي بس

__________________________________

سيف من خشب

كويس انك طمنتني عليك

قسم العاب القوي وريني بقي هتعملي ايه
هههههههههه
_________________________________

انا حرة
مش هتنكري اني اكلتك قبل ما تروحي الصيدلية
صح
_________________________________

ابراهيم معايا

يعني بنتعبك معانا والله
يعني هو من الناس التانيين
عامة سلملي عليه كتير واشكرهولي جامد علي كلامه الريقيق دة بجد
___________________________________

الغريب

شئ جميل انك تيجي وتشاركني الاحساس دة بجد
ربنا يخليك يارب وياريت اشوفك كتير

Sun Jan 07, 11:41:00 PM GMT+2  
Blogger بين الأمل و اليأس said...

ياستي كلنا اخوات
وبعدين محدش عارف الخير فين يمكن لو كان هو الكبير كان هايزلك شويه ويخليكي تروحي معاه بالعافيه
ههههههه
ياسلام اخويا يخرجني العافيه اتفسح
دنا كنت ببوس ايد اختي عشان اخرجها شويه في العيد ونلف انا وهي بقه لكن الامتحانات بتاعتها دي خنقتني اصلها زيي في نفس الكليه وعلوم بقه انتي عارفه وقرفها وحاسس بيها والله وربنا مع اللي زيها يارب ومعاها
وبعدين طمنينا عن محمد اول بأول واول ماتكلميه قليلي
عارفه فكرتيني كل مره انا بتخانق مع اختي وبتكون هي احيانا كتير غلطانه وهي عندها عزة النفس دي كبيره ازاي تتاسف
كنت زمان اول مارجعت من الكويت وطول الكليه كنت كل مازعل معاها اروح اصالحها حتى لو ايه الغلط لما خلصت الكليه كانت هي بقه علطول خناقه مع اخويا علمتها البروود وازاي تحرق دم اللي قدمها واول من جربته علييه كنت انا بس مقلكيش كنت والله باعد بالاسبوع مكلمهاش خالص ولا ناكل مع بعض ولا شوفها خالص في البيت غير لما يجيلنا ضيوف ولا حاجه لازم نبان قدامهم عادي ونرجع بعد كدا زي الاول
بس اخر مره كنت زعلان معاها وانا داخل البيت لقيتها بتجري على الغرفه بتاعتها عشان ماشفهاش
فلما دخلت جريت على الغرفة افتكرت فيه حاجه لقيتها ضحكت اول حاجه عملتها قلتلها بطلي مكابره بقه يالله اطلعي كلي معايا ولقيتها ماصدقت وطلعت وبتضحك مووت معايا زي ماكون كنت مسافر ياه تخيلي من ساعتها كل ماشوفها تذاكر ولا اكون داخل من بره ادخل ابوس راسها واطبطب عليها
ياه خلتيني اضحك اوي ياشيخه فكرتيني باحساس جميل اوي
يالله هو انا برغي كل شوية مش مشكله اروح الحق البوست الجديد بتاعك اخر حاجه كانوا اربعه بس
وبعدين الجميل جميل بروحه ياسمرا
هههههههههه
وياستي اسمي صح
عندك قوة ملاحظة
وياستي انا راضي بصورة الجاتوه يالله احسن من مفيش بس تكوني انتي المصوراها عشان اضمن انك دفعتي فيها وتكون طازة
وربنا يخلي كل اتنين لبعض يارب اخوات احباب اي شيء المهم ان يكون المحبة والطيبقه في القلب ثمرة تطرح طول العمر ومايشوبهاش حاجه من دنيانا دي
وربنا يسترها

Mon Jan 08, 01:20:00 AM GMT+2  
Blogger dead man said...

ربنا يخليكو لبعض وكل سنة وهو وانتي طيبين..

وبعدين ازاي متجيش حفبة منير.. الراجل مش بيهتم بالمناظر والهدوم والحفلة كانت جامدة موت.. يلا تتعوض في الحفلة الجاية

Mon Jan 08, 03:38:00 AM GMT+2  
Blogger frozen love said...

لا معقول..بتهرجي

لسة مش مجمعة الوضع معكوس ازاي
انا محمد 21 وهي اكبر مني
بس
الواقف قريبة..منحسكيش ازاي
طريقتك واسلوبك واحساسك هايل يا بنتي
انا بقيت متابع للبلوج ده اصلا
احب اطمنك اللي جواكي حتى لو مش بتكتبيه كله فهو بيوصل

Mon Jan 08, 04:57:00 AM GMT+2  
Blogger el2ahwagi said...

da eh elgamaal da...?

ya bakht akhooki beeki...!
tab mosh 3ayzeen akh kbeer keda foo2 elbee3a...?

tab etneen shay aho leeki welel akh elma7zooz ta7n..!

Mon Jan 08, 09:14:00 AM GMT+2  
Blogger أخف دم said...

ياااه..بتفكرينى بأخوى اللى انا مابطيقهوش..إيه الجمال ده والحب ده؟طب انتى عرفتينا مواصفات شكل أخوكى .. طيب فين مواصفاتك انتى أساسا..وللا العرض حجم وسط مش كومبو ..مش شامل مواصفاتك انتى كمان؟ عموما كل سنة وهوه طيب وكل سنة وانتى كمان طيبة فى عيد ميلادك فى اى وقت..

Tue Jan 09, 12:15:00 AM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

3alafekra msh ana ahmedalromi dah
ana aslan maleesh blog khales
howa fe3lan mesammy el blog beta3oh walad khayban .. bs dah msh ana .. ento keda hatkhalloony aghayar esmy :))

Wed Jan 10, 01:33:00 AM GMT+2  
Blogger محمود said...

بالفعل اغلس حاجة لما صباع رجلك الصغير يخبط في الكرسي و يا سلام لو الدنيا برد...
عزيزتي كل عام و انتم بخير لقد احببت شقيقك حقا ...بارك الله فيكم و ادامكم لبعض..تعرفين دائما و ابدا ما يشغلني كيفية ان ان اقول لمن احب من اسرتي انني احبه ...تعرفين ايضا لا ادري لماذا اجده صعب في بعض الاحيان ...اريد ان اقول لهم جميعا انا اعيش بكم و لن استمر بدونكم و لكن تجدين اللسان صامدا لا يتكلم ...
تحياتي عزيزتي

Wed Jan 10, 09:12:00 PM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

بين الامل والياس
طبعا يا واد انت اخويا الصغير برضه

بس كان نفسي برضه انه يكون ليا اخ اكبر
بس الحمد لله مش مشكلة كلكم اخواتي بجد
وربنا يخليلك اختك يارب
انا برضه بقي غبية اوي لما بتخاق معاه
ومش ببقي طايقة اكلمه
واقعد اقول انا بكرهه ومش عايزة اكلمه تاني
واقول كلام كتير اوي
لكن بمجرد اننا نتصالح كل شئ بيعدي بجد
ويقعد اضحك واهزر معاه وبابا يتجنن
مش دة اللي كتي ش طايقاه وبتشتمي عليه من شوية

ربنا يضحك كمان وكمان ويبسطك علي طول يا حازم

وبعدين الجميل جميل بروحه ياسمرا

افهم من كدة انك بتعاكسني
ههههههههه
هو انا لاقيه اكلها لما اصورها
بس سيبك اول ما اقبض اوعدك اني هجيبلك واحدةونقسمها بالنص
اوكي
ربنا يخليلك طبتك وحنيتك واختك يارب
ويخليك ليا

___________________________________

dead man

ربنا يخليك انت يارب
وانت طيب وبصحة وسلامة
حفلة ايه دة انا فقرية مش تفكرني بقي
يلا سلام بقي

Fri Jan 12, 06:54:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

frozen love

هههههههههههههه خلاص فهمتك بقي
بس بعيد عنك لما بلاقي ضغوط بستغبي اوي
هههههههه
ربنا يخليك بجد اول مرة اعرف ان احساسي هايل والكلام الكبير دة
ياريت بجد تبقي متابعني علي طول لاني انا كمان واللهبتابعك
وربنا يديمها علينا يارب
شكرا ليك اوي والله
_____________________________________

القهوجي
انا برضه بقول كدة يا بخته بيا بس هو مش عارف قيمتي
ولا اي حد في البلد د عارف قيمتي
ههههههههههههههه
بقولك عيد ميلاد اخويا تقوم تجيبلنا كوبيتين شاي
هو مش في ازوزة في القهوة دي ولا ايه
ربنا يخليك يارب
__________________________________

اخف دم

ههههههههههههههه تصدق انا كمان مش بطيق اخويا احيانا
مواصفاتي بقي كتييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييير
ولو فضلت اتكلم عليها من هنا لحد النجوم مش هتعرفوا بضعه موصافاتي
ههههههههههه
بالنسبة بقي للعرض والحجم
فانا بحب الوسط بس يكونو اتنين بانية لو سمحت
عيد ميلادي فات
كان في شهر 11 اللي فات
هستناكو بقي في عيد ميلادي الجاي
:( يدينا ويديك طولة العمر

Fri Jan 12, 06:55:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

انونيموس
طب انت مين
لان بجد كلامك عاجبني اوي
وبجد بشكرك لانك بجد بتخليني ابتسم وانا مرتاحة جدا من كلامك
ابقي غير اسمك
واعمل مدونة ليك بجد
واكتب فها اللي انت بتكتبه
هتبقي هايل والله ا ابني
شكرا ليك بجد وجامد اوي
___________________________________

محمود

اهو انت الي فاهمني بقي وحاسس بيا
كانت لحظة رخمة اوي ربنا ما يورهالك يارب
لما تعجز عن قول شئ لمن تحب
فاكتبه
يمكن مش يقرا بس كفاية انك قدرت تعبر عن الي انت كاتبه وتدفعه ان هو يقراه
زي ما عملت مع اخويا كدة
اي نعم هو مش اهتم باللي انا كاتباه وطنشني خالص
بس انا عملت اللي عليا
ومش هكرها تاني بس اهي عدت
ربنا يخليك واتمني تكرار الزيارة تاني بجد
تحياتي

Fri Jan 12, 06:55:00 AM GMT+2  
Blogger koukawy said...

علي فكره اللي غلس زيّ ان صباع رجلك يتخبط 000كوعك او ركبتك و كمان يكون الجو برد اوي
اففففففف
توجع موت

Sat Jan 27, 03:10:00 AM GMT+2  
Blogger smraa alnil said...

اه والله اغلس شئ ان صباعك يتخبط وانت بردان

Fri Mar 16, 02:25:00 PM GMT+2  

Post a Comment

<< Home